Autoracing  KL-varaosat

Ahtimen öljynpaluu

  • 61 Vastauksia
  • 44125 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Ahtimen öljynpaluu
« Vastaus #15 : 30.05.2013, 22:57:17 »
Muistelisin, että 25mm siitä mihin putki tiivistyy ja itse reikä taisi olla 16mm

Itse teetin siihen lohkoon semmoisen "billet"osan jonka naputtelin varovasti lukkoliiman kera pohjaan.

Ei ole vuotanut, kuvankin voin tähän kohta laittaa niin ymmärrätte mistä höpisen.

Tälle ois kova kiinnostus + mitä mahtaisi maksaa :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa reve

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
Vs: Ahtimen öljynpaluu
« Vastaus #16 : 31.05.2013, 09:21:32 »
Holsetin tehdasmanuaalista:

Lainaus
Installation Data
1.   Mount the turbocharger on the turbine inlet flange. All other connections must be flexible and heavy pipework
should be supported. Always pre-lube with clean engine oil.
2.   Always position the bearing housing so that the oil drain is at the bottom and kept within 22˚ of the vertical centre
line when installed on the engine.
3.   Oil should be filtered below 15/20 microns. The oil quality must be as specified by the engine manufacturer.         
e.g. API - CD (MIL - L - 2104C). Improvement in life can be obtained by using super high performance diesel
(SPHD) oils, particularly where extended oil drain periods are used.
4.   Oil pressure must show at the turbocharger oil inlet within 3 - 4 seconds of engine firing to prevent damage to
turbocharger bearing system from lack of lubrication.
5.   The minimum oil pressure, when the engine is on load must be 210 kPa [2.0 kgf/cm 2 , 30 lbf/in 2 ] and pressures up
to 415 kPa [4.0 kgf/cm 2 , 60 lb/in 2 ] are satisfactory. Under idling conditions the pressure should not fall below 70 kPa
[0.7 kgf/cm 2 . 10lbf/in 2 ].
6.   The oil inlet pipe should be 9.5 mm [0.375 in.] bore minimum and the oil drain pipe should be 19 mm [0.75 in.] bore
minimum. The oil must drain downwards by gravity from the turbocharger into the engine under all operating
conditions.
7.   Air cleaner pressure drop should not exceed 500 mm [20 in.] of water. Avoid damp/wet air conditions in filter as this
can dramatically increase pressure drop on a temporary basis.
8.   The exhaust back pressure after the turbocharger should not exceed 500 mm [20 in.] of water. Consult Holset
where high restrictions are expected, particularly when exhaust brakes are to be used.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Ahtimen öljynpaluu
« Vastaus #17 : 03.06.2013, 17:03:03 »
Muistelisin, että 25mm siitä mihin putki tiivistyy ja itse reikä taisi olla 16mm

Itse teetin siihen lohkoon semmoisen "billet"osan jonka naputtelin varovasti lukkoliiman kera pohjaan.

Ei ole vuotanut, kuvankin voin tähän kohta laittaa niin ymmärrätte mistä höpisen.
Tälle ois kova kiinnostus + mitä mahtaisi maksaa :)

Pari paskaa puhelin kuvaa.





Kaveri tuon koneistamolla mulle tekas rosteriputkesta.
Taisi maksaa n. 6e.

Tuohon voisi tehdä semmoisen olakkeen jonka takana letku kestäisi klemmarin kanssa paremmin.

« Viimeksi muokattu: 03.06.2013, 17:09:58 kirjoittanut ässäarpa »
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Ahtimen öljynpaluu
« Vastaus #18 : 04.06.2013, 17:35:07 »
Pari kyselyä tuli yvllä mulle noista nipoista, onko kellään muulla halukkuutta tommoselle, jos teettäisin pienen satsin noita?

Väärä paikka varmaan kysellä mutta menköö nyt.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtimen öljynpaluu
« Vastaus #19 : 04.06.2013, 20:25:18 »
Minulle yksi kappale!
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Ahtimen öljynpaluu
« Vastaus #20 : 05.06.2013, 13:28:44 »
Mullekkin kelpais jos vielä mukaan ehtii  :hello:
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7969
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Ahtimen öljynpaluu
« Vastaus #21 : 06.06.2013, 21:20:17 »
Mulle kans yksi tollanen natsa kiitos.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Ahtimen öljynpaluu
« Vastaus #22 : 07.06.2013, 13:53:58 »
Jos ne jotain kuuden eekkerin tienoilla on hinnaltaan, niin miksei tännekkin?  :hello:

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Ahtimen öljynpaluu
« Vastaus #23 : 07.06.2013, 14:06:43 »
Jos ne jotain kuuden eekkerin tienoilla on hinnaltaan, niin miksei tännekkin?  :hello:

En tiedä tarkkaa hintaa vielä, mutta epäilen että hinta tuosta vielä vähän nousee.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtimen öljynpaluu
« Vastaus #24 : 07.06.2013, 19:11:28 »
En tiedä tarkkaa hintaa vielä, mutta epäilen että hinta tuosta vielä vähän nousee.
Jos päästään yli 12€, niin voisin ottaa yhden.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Ahtimen öljynpaluu
« Vastaus #25 : 08.06.2013, 00:21:46 »
Jos päästään yli 12€, niin voisin ottaa yhden.

Eli alle 12e hintaan ei kelpaa?  :buck2:

 :D :D
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Ahtimen öljynpaluu
« Vastaus #26 : 08.06.2013, 01:13:35 »
oma versio:

Ensin kierteet lohkoon alkuperäiseen reikään. Sitten siihen sopiva muhvi kierrelukitteella ja alkuperäisellä tiivisteellä paikoilleen.

Tää meni paikoilleen hiukan muokattuna. ;)

Sitten vaan liitin ja letkua kiinni


yläpää kans toteutettu an-liittimellä.
« Viimeksi muokattu: 08.06.2013, 01:15:49 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Ahtimen öljynpaluu
« Vastaus #27 : 08.06.2013, 02:10:54 »
Toi onkin hyvä, mutta edellyttää öljypohjan poistoa, jotta lastut saa pois öljykierrosta.  :)
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
Vs: Ahtimen öljynpaluu
« Vastaus #28 : 08.06.2013, 07:09:51 »
Paljonko on sisähalkaisija tuosta mutkan kohdalta?
oma versio:

Ensin kierteet lohkoon alkuperäiseen reikään. Sitten siihen sopiva muhvi kierrelukitteella ja alkuperäisellä tiivisteellä paikoilleen.
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Tää meni paikoilleen hiukan muokattuna. ;)

Sitten vaan liitin ja letkua kiinni
(Kuva poistettu lainauksesta.) (Kuva poistettu lainauksesta.)

yläpää kans toteutettu an-liittimellä.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Ahtimen öljynpaluu
« Vastaus #29 : 08.06.2013, 10:50:43 »
Paljonko on sisähalkaisija tuosta mutkan kohdalta?
empä oo mittaillu. Ei eroa paljoa letkun sisähalkaisijasta.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

 

Carcom Oy  Ateho