Samppasport  Futurez

850R viritystä...onko sopivat osat, suuttimet?

  • 19 Vastauksia
  • 8861 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1780
  • Äksee90...Ocean Race :)
Morot!

Tarkoitus olisi laittaa Mitsun 20T nykyisen 16T:n tilalle, kl-racing 40mm alucooleri, mutta mitkä suuttimet? Riittääkö nuo Ärrän vakiot, valkoiset (350cc) ja entäs normi bensapaineen säädin ja bensapumppu?
Glt-nokat ja isompi kaasuläppäkotelo on myös hakusessa.

Downpipe on 3" ja tällä hetkellä loppuputkisto on 2.5" vakio äänenvaimentimella, mutta tarkoitus olisi hommata ehkä Bsr 2.5-3" putkisto? Varmaan hönkisi vähän paremmin?
Koneessa on H-profiili kanget, uusilla laakereilla, V70 Japan-pakosarja ja ecussa on joku lastu, jolla olen ajellut siis jo pari vuotta n. 1-1.2bar paineilla ilman ongelmia, mutta nyt tekisi mieli hieman lisää vääntöä/tehoa... ;D

Viisainta olisi varmaan tehdä sitten uusi lastu, esim. Harisella ja hommata PLX-laajakaista, jos osia vaihtelee?
« Viimeksi muokattu: 09.02.2018, 10:10:55 kirjoittanut arska11 »
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: 850R viritystä...onko sopiva kokoonpano?
« Vastaus #1 : 03.02.2018, 10:01:43 »
Onko sulla koneen sisälle tehty mitään?

Veivit vaihtoo jos vakiot, samassa takomännät kans, perus remppa. Vaparin nokat on kiva lisä, ~350hp asti riittää 2.5tuumanenkin rööri.

Onhan näistä jo vissiin valmiita setup kirjoitelmia?

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=53591.0
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1780
  • Äksee90...Ocean Race :)
Vs: 850R viritystä...onko sopiva kokoonpano?
« Vastaus #2 : 03.02.2018, 10:05:16 »
Onko sulla koneen sisälle tehty mitään?

Veivit vaihtoo jos vakiot, samassa takomännät kans, perus remppa. Vaparin nokat on kiva lisä, ~350hp asti riittää 2.5tuumanenkin rööri.

Onhan näistä jo vissiin valmiita setup kirjoitelmia?

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=53591.0

Luepas ajatuksella tuo mun teksti, niin siinä lukee, että H-kanget on koneessa ja Glt-nokat haussa... ::)  ;D

Edit: Eipä ollut noissa kirjoituksissa mitään vastaavia...JoonasH:lla taitaa olla lähimpänä tätä kokoonpanoa..  ::)
« Viimeksi muokattu: 03.02.2018, 10:11:17 kirjoittanut arska11 »
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: 850R viritystä...onko sopiva kokoonpano?
« Vastaus #3 : 03.02.2018, 10:13:35 »
Muokattu mun kirjoituksen jälkeen. Miten vaan. :)

Hyvä jos homma hallussa  :2funny:
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: 850R viritystä...onko sopiva kokoonpano?
« Vastaus #4 : 03.02.2018, 11:59:42 »
Seurantaan mielenkiinnosta, mulla about kokoonpano tossa 850R:ssä seuraava:

RN lohko
originaali kansi
GLT-nokat
Japan R pakosarja
19T
3" dp + katti BSR rst
takaosa tällä hetkellä BSR+martelius duplex 3"->2*2,5"
H-profiilit ja kaveriksi oli muistaakseni wisecot tässä kokoonpanossa

Bensalinjat orkkista, BP-säädin vain uusittu (vianetsinnän yhteydessä), valkoiset suuttimet.

GLT kaasuläppä odottaa hyllyssä, tarkoitus uusia vielä cooleri ja siniset suuttimet.

PLX laajakaista tulee varmasti kevään aikana ja sit ohjelmaa perään kun kaikki on nipussa.

edit: harkinnassa E85 konversio myös, silloin pitää ehkä saada bensanpaineita fiksattua ja/tai isommat suuttimet. Nykyiset valkoiset on varmasti jo ihan ylärajoilla tolla nykykokoonpanolla.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1780
  • Äksee90...Ocean Race :)
Vs: 850R viritystä...onko sopiva kokoonpano?
« Vastaus #5 : 03.02.2018, 15:51:16 »
Seurantaan mielenkiinnosta, mulla about kokoonpano tossa 850R:ssä seuraava:

RN lohko
originaali kansi
GLT-nokat
Japan R pakosarja
19T
3" dp + katti BSR rst
takaosa tällä hetkellä BSR+martelius duplex 3"->2*2,5"
H-profiilit ja kaveriksi oli muistaakseni wisecot tässä kokoonpanossa

Bensalinjat orkkista, BP-säädin vain uusittu (vianetsinnän yhteydessä), valkoiset suuttimet.

GLT kaasuläppä odottaa hyllyssä, tarkoitus uusia vielä cooleri ja siniset suuttimet.

PLX laajakaista tulee varmasti kevään aikana ja sit ohjelmaa perään kun kaikki on nipussa.

edit: harkinnassa E85 konversio myös, silloin pitää ehkä saada bensanpaineita fiksattua ja/tai isommat suuttimet. Nykyiset valkoiset on varmasti jo ihan ylärajoilla tolla nykykokoonpanolla.

Paljonko sulla on ollut ahtopaineet noilla valkoisilla?
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: 850R viritystä...onko sopiva kokoonpano?
« Vastaus #6 : 03.02.2018, 18:27:32 »
Paljonko sulla on ollut ahtopaineet noilla valkoisilla?

YV laitoinkin kun kyselit, mutta tosiaan se ~vakio, noin 0,9 tulee tolla kombolla.

(oli vaimennettu tehdasmittari ikkunan raosta kabiiniin vedettynä)
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5700
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 850R viritystä...onko sopiva kokoonpano?
« Vastaus #7 : 03.02.2018, 21:22:36 »
Itsellä on tosiaan siniset suuttimet RN-lohkoisesta T5:sta (391cc@3.8bar) mutta ärrän valkeat 350cc@3bar ovat siis samankokoiset kun tuotto on ilmoitettu eri peruspaineella. Erona suuttimissa on se että siniset on nelireikäiset.

JuHaU penkkasi omasta T-5R:stä samoilla sinisillä suuttimilla T-5R:stä TDO4HL-18T-7 ahtimella 303 hv/470 nm 1.2 bar.

Omaa komboa ei ole penkitetty vieläkään ::) Laajakaistan mukaan kuitenkin vedossa riittää soppa myös 20T:llä.

Bensalinjana ittelläkin vakio vaihdetuilla orkkisosilla. Kyllä tuo vakiosäädinkin toimii ihan hyvin mikäli kiinteä 3bar peruspaine ja lineaarinen polttoaineenpaineen säätö riittää.

Tuohan tuo laajakaista mielenrauhaa kun voi seoksia katsella muttei se autuaaksi tee, samalla tavalla se moottori sulaa laihalle mennessään laakaistamittarista huolimatta :P

E:typoja
« Viimeksi muokattu: 03.02.2018, 22:19:15 kirjoittanut JoonasH »

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 850R viritystä...onko sopiva kokoonpano?
« Vastaus #8 : 03.02.2018, 21:55:43 »
Omaa komboa ei ole penkitetty vieläkään ::) Laajakaistan mukaan kuitenkin vedossa riittää soppa myös 20T:llä.

Siniset suuttimet piisaa tosiaan katuajossa tuolla kombolla ihan hyvin. Mailin vedossa loppupäässä varmasti menisi jo laihalle, eli sitä en suosittele kokeilemaan.

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1780
  • Äksee90...Ocean Race :)
Vs: 850R viritystä...onko sopiva kokoonpano?
« Vastaus #9 : 04.02.2018, 21:59:20 »
Siniset suuttimet piisaa tosiaan katuajossa tuolla kombolla ihan hyvin. Mailin vedossa loppupäässä varmasti menisi jo laihalle, eli sitä en suosittele kokeilemaan.

Kiitoksia kaikille jo tulleista vastauksista!

Nyt ei mulle ihan selvästi auennut, että riittääkö nuo valkoiset vai hommaanko nuo siniset jostain?
Kun oli tuossa vähän kirjoitusta, että ovat käytännössä samalla tuotolla?
Siis ihan harraste/käyttöautona tämä tulee pysymään.
« Viimeksi muokattu: 04.02.2018, 22:01:24 kirjoittanut arska11 »
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: 850R viritystä...onko sopiva kokoonpano?
« Vastaus #10 : 04.02.2018, 22:34:57 »
Nyt ei mulle ihan selvästi auennut, että riittääkö nuo valkoiset vai hommaanko nuo siniset jostain?

Ei väliä, samat suuttimet (siniset nelireikäiset, hienompi sumu) ne on. Tuotot vaan ilmoitettu eri paineilla.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: 850R viritystä...onko sopiva kokoonpano?
« Vastaus #11 : 05.02.2018, 06:25:06 »
Ei väliä, samat suuttimet (siniset nelireikäiset, hienompi sumu) ne on. Tuotot vaan ilmoitettu eri paineilla.

Ja sinisistä saa enemmän irti jos paineisiin kajoaa, näin oon ymmärtäny.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1780
  • Äksee90...Ocean Race :)
Vs: 850R viritystä...onko sopiva kokoonpano?
« Vastaus #12 : 05.02.2018, 08:44:09 »
Ja sinisistä saa enemmän irti jos paineisiin kajoaa, näin oon ymmärtäny.

Ok, eli pitäisi riittää tavara valkoisissa tuon turbon kanssa, jos laittaa suunnilleen samat ahtopaineet kun nytkin...1-1.2bar..
« Viimeksi muokattu: 05.02.2018, 19:46:18 kirjoittanut arska11 »
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: 850R viritystä...onko sopiva kokoonpano?
« Vastaus #13 : 05.02.2018, 08:46:06 »
Ok, eli pitäisi riittää tavara tuon turbon kanssa, jos laittaa suunnilleen samat ahtopaineet kun nytkin...1-1.2bar..

Jep.

E85:lle laskiessa tarviis ne vihreät kovemmilla paineilla tai sitten jotkut muut isommat suuttimet että tuotto riittää. Tätä tuli selvitettyä jossain vaiheessa, ihan jos on sulla suunnitelmia moiseen niin ei tarvii monia suuttimia hommata.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1780
  • Äksee90...Ocean Race :)
Vs: 850R viritystä...onko sopivat osat, suuttimet?
« Vastaus #14 : 09.02.2018, 10:12:31 »
Tuolla ahtoja.comissa olisi ehkä pätevät ja riittävät suuttimet, niin olisi sitten varmanpäälle? Siis eikös nuo ole samat kuin V70R mk2:ssa?
Onko kasipätkässä korkea- vai matalaohmiset suuttimet ja eikös nuo käy kaikinpuolin, koko ja pituus?
http://www.ahtoja.com/product/189/443cc-bosch-ev6-12-ohm-jetronic-liitin-o-o-61mm-pitka

Niin ja onko tuosta 850 GLT:n isosta kaasuläpästä mitään hyötyä, kun semmoinen olisi myös kiikarissa nokkien kanssa?
« Viimeksi muokattu: 09.02.2018, 10:44:26 kirjoittanut arska11 »
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy