Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: 240 volvo - 03.04.2017, 11:31:28
-
Elikkäs mulla oli b200k missä on toi regina. Eiks regina pitäny olla vaan ruiskuissa? Ja nyt on semmonen ongelma et kun vaihoin b230 alakerran ja b200k kannen ja kaasarin imusarjoineen. Mutta nyt ei tule kun 2 ja 3 kipinä. Uus pyörijä vaihettu ja haljenneen virranjakajankannen tilalle uus. Ehjillä tulpilla ja tulpanjohdoilla kokeiltu eikä tule kipinää. Tässä ei ole halli anturia vaan ykk kahdella johdolla varustettuna. Voiko olla ykk:ssa likaa tai johdot väärin päin? Vai onko tohon puola moottoriohjaukseen? eli reginaa tullu joku vika? Äkkiä vastauksia!! KIIRE!!
(https://s28.postimg.org/usyi557op/20170402_201621.jpg) (https://postimg.org/image/usyi557op/)
-
Vaihdoithan myös vauhtipyörän siitä b200k:sta. Bendixissä on aivan omanlaisensa hammastus vp:llä jota ei ole muissa volvon vp:ssä.
-
Näin on. B200 K on Reginan sytkällä. Ainakin 300 sarjassa ja 740. Volvo 80-luvun loppupuolella otti käyttöön kaikki boschin ruiskut ja stendit. Ja reginat. Ollut varmaan hauskaa tuotekehitysosastolla.
-
Mites vp vaikuttaa kipinää??
-
Vauhtipyörässä olevaa kehäähän koneen takana oleva anturi lukee. Jos kehä on väärä tai puuttuu, niin sytytys ei toimi oikein.
Bendix sytkä on 240 B230K ja 740 B200K-moottoreissa. 300-sarjassakin sitä taitaa olla.
-
Eli sen takia ei tuu 1 ja 4 kipinää?
-
Sielä on nyt kiinni b230fb vp ja eikös se muka oo sama pottapyörä mikä b200k?
-
Sielä on nyt kiinni b230fb vp ja eikös se muka oo sama pottapyörä mikä b200k?
Ei.
-
Kuinkas iso homma on vaihtaa ton b230fb puola ja hilppeet, eiks se ollu bosch?
-
Täytyy vaihtaa/lisätä ruiskun johtosarja ja ohjauboxit sun muut hilppeet
Pienemmällä vaivalla ja halvemmalla pääset jos vaan vaihdat sen vauhtipyörän oikeaan