KL-varaosat  Race.fi

löytyi mikropiiri, liittyykö tuuninkiin??

  • 8 Vastauksia
  • 3709 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikkomallikas

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • joopajoo!
löytyi mikropiiri, liittyykö tuuninkiin??
« : 02.05.2013, 22:24:22 »
Eli löyty auton (V70 2001 2.4T man. AWD) hanskalokerosta mikropiiri:

- 22 jalkaa molemmin puolin
- teksti AM29F800BB-70SE 0020EBA HH, copyr. 1996 AMD
- käsinkirj.teksti 3FDB

Osaisiko joku kertoa liittyykö viritykseen vai vanhaan Mario Bros-peliin..?
-160J SSS   -240    -245    -745
-V70 MKI    -V70 MKII AWD
- Sprinter    -Ducato    -144GT Historic Rally

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: löytyi mikropiiri, liittyykö tuuninkiin??
« Vastaus #1 : 02.05.2013, 22:28:27 »
Olisikohan näytönohjaimeen liittyvä?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2129
  • Tampere - Pori
Vs: löytyi mikropiiri, liittyykö tuuninkiin??
« Vastaus #2 : 02.05.2013, 22:41:34 »
Kyllä tuo on ecun piiri, joka ohjelmoidaan. 3FDB on tod. näk checksum arvo. Eli autosi on lastutettu, kirjaimellisesti  :)
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa mikkomallikas

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • joopajoo!
Vs: löytyi mikropiiri, liittyykö tuuninkiin??
« Vastaus #3 : 03.05.2013, 08:37:33 »
Kyllä tuo on ecun piiri, joka ohjelmoidaan. 3FDB on tod. näk checksum arvo. Eli autosi on lastutettu, kirjaimellisesti  :)

Olettaisin perstuntumalta auton tehojen olevan vakion luokkaa ja että tämä hanskalokerosta löytynyt lastu olisi sitten virilastu...

Eli jostain moottorinohjausboxista löytyy paikka tällaiselle piirille? Voiko sitä koittaa vaihtaa "tosta vaan" vai tartteeko vielä ohjelmointia tms?

-160J SSS   -240    -245    -745
-V70 MKI    -V70 MKII AWD
- Sprinter    -Ducato    -144GT Historic Rally

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2129
  • Tampere - Pori
Vs: löytyi mikropiiri, liittyykö tuuninkiin??
« Vastaus #4 : 03.05.2013, 11:25:46 »
Olettaisin perstuntumalta auton tehojen olevan vakion luokkaa ja että tämä hanskalokerosta löytynyt lastu olisi sitten virilastu...

Eli jostain moottorinohjausboxista löytyy paikka tällaiselle piirille? Voiko sitä koittaa vaihtaa "tosta vaan" vai tartteeko vielä ohjelmointia tms?

Avaa ecu ja katso jos sinne on asennettu "istukka" johon voi piirin vain törkätä kiinni. Tietysti vanha ensiksi pois  ;)

Tuolla moottorityypillä on ominaista, että hukkaportti ei pysy kiinni ja jonka vuoksi virisoftalla ei juuri tule eroa kulkuun. 8/10 2.4T Volvoista softauksen jälkeen ei huomaa eroa, turboremontin jälkeen sitten huomaa!
« Viimeksi muokattu: 03.05.2013, 11:29:45 kirjoittanut volvotdi »
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa mikkomallikas

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • joopajoo!
Vs: löytyi mikropiiri, liittyykö tuuninkiin??
« Vastaus #5 : 03.05.2013, 13:01:24 »

Tuolla moottorityypillä on ominaista, että hukkaportti ei pysy kiinni ja jonka vuoksi virisoftalla ei juuri tule eroa kulkuun. 8/10 2.4T Volvoista softauksen jälkeen ei huomaa eroa, turboremontin jälkeen sitten huomaa!


Onko hukkaportti vaihdettava johonkin toisen malliseen/tyyppiseen vai onko uudella vakioportilla tulevaisuutta? Auttaako vanhan portin manuaalinen puhdistus yleensä mitään?
-160J SSS   -240    -245    -745
-V70 MKI    -V70 MKII AWD
- Sprinter    -Ducato    -144GT Historic Rally

Poissa mikkomallikas

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • joopajoo!
Vs: löytyi mikropiiri, liittyykö tuuninkiin??
« Vastaus #6 : 17.07.2013, 16:51:55 »
Nyt sain sitten asennettua painemittarin imusarjaan. Paineet heittelevät eri kiihdytyksissä 0,3-1,0 barin väliä. Itse kiihdytyksessä paine pysyy tasaisena esim. 0,3 bar ja seuraavassa kiihdytyksessä 0,7 bar. Vaihdoin turbon säätöventtiilin uuteen, mutta sama meno jatkuu. Kytkin säätöventtiilin irti sähköistä ja järjestäin jokaisella kiihdytyksellä paineet "tappiin" hitusen verran kilon päälle, jolloin ilmeisesti fuel cutoff iskee mukaan.

Tästä siis käsittääkseni hukkaportti toimii ja on tiivis ja tuo paineventtiilin ohjaus sekoilee omiaan...???

Kuinka voitaisiin saada selville, onko autossani nyt kiinni oleva lastu viri vai vakio? Näkeekö tämän jollain mittarilla tai softalla tms. Tai voiko hanskalokerossa olevaa lastua lukea jollain..? Itseäni lähinnä ihmetyttää/harmittaa tuo ahtojen vaihteleminen eri kiihdytyksissä..
-160J SSS   -240    -245    -745
-V70 MKI    -V70 MKII AWD
- Sprinter    -Ducato    -144GT Historic Rally

Poissa SamppaSport

  • Yhteistyökumppani
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • Aina menee tonni!
Vs: löytyi mikropiiri, liittyykö tuuninkiin??
« Vastaus #7 : 24.07.2013, 23:04:15 »
Tuolla moottorityypillä on ominaista, että hukkaportti ei pysy kiinni ja jonka vuoksi virisoftalla ei juuri tule eroa kulkuun. 8/10 2.4T Volvoista softauksen jälkeen ei huomaa eroa, turboremontin jälkeen sitten huomaa!

Ja noista kahdeksasta kuusi lähtee vetämään kun vaihtaa TCV:n ehjään, eikä ahtimeen tällöin tarvi koskea.


Volvot on hienoja. Ikinä ei tarvi korjata mitään, välillä tulee vaan vähän isompi huolto...

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2129
  • Tampere - Pori
Vs: löytyi mikropiiri, liittyykö tuuninkiin??
« Vastaus #8 : 25.07.2013, 00:20:32 »
Ja noista kahdeksasta kuusi lähtee vetämään kun vaihtaa TCV:n ehjään, eikä ahtimeen tällöin tarvi koskea.

Solkku tietenkin vaihdetaan aina ensin, koska on hyvinkin oleellisessa asemassa hukkaportin kanssa ja maksaa sen 60€, mutta tuo ei vaan aina riitä vanhoissa autoissa!
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

 

Samppasport  Futurez