Elekma  Autoracing

Kaasarit ruiskun tilalle?

  • 84 Vastauksia
  • 27091 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Kaasarit ruiskun tilalle?
« Vastaus #30 : 28.06.2015, 14:34:54 »
Mitkä kaksi sytkäboxin pinniä tulee maadottaa RE85 käytössä?
Nuo T5 suuttimethan riittäisi myös viinalle?  :o
Voisi ihan mielenkiinnostakin kokeilla :)
Turbon vihreet suuttimet vois olla just hyvät tuolle viinalla!

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Kaasarit ruiskun tilalle?
« Vastaus #31 : 28.06.2015, 14:41:15 »
Mitkä kaksi sytkäboxin pinniä tulee maadottaa RE85 käytössä?
Nuo T5 suuttimethan riittäisi myös viinalle?  :o
Voisi ihan mielenkiinnostakin kokeilla :)
Turbon vihreet suuttimet vois olla just hyvät tuolle viinalla! 40% vakioita  isommat, ja e85 vaatii 30% isommat. Laitahan Yv jos kiinnostaa, minulla olisi myydä semmoiset+ suuttimien etuvastukset.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Kaasarit ruiskun tilalle?
« Vastaus #32 : 28.06.2015, 16:56:35 »
Sit vaatii jo muutoksia lastuun että saa nätisti käymään kylmänä, muuten käy niin perkeleen paksulla

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Kaasarit ruiskun tilalle?
« Vastaus #33 : 28.06.2015, 19:03:05 »
Sit vaatii jo muutoksia lastuun että saa nätisti käymään kylmänä, muuten käy niin perkeleen paksulla

Kerro tarkemmin
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa masa88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasarit ruiskun tilalle?
« Vastaus #34 : 28.06.2015, 19:20:47 »
Aika kyseenalaista pistää 30% isommat suuttimet ja LH:n lambdasäätö on jotain 30% luokkaa...
Esim. kun tietyissä turbon purkeissa ei tiputa koskaan stoikasta pois.  :P
-Volvo V70 2.4
-Volvo 945 2.3

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Kaasarit ruiskun tilalle?
« Vastaus #35 : 28.06.2015, 20:03:40 »
Aika kyseenalaista pistää 30% isommat suuttimet ja LH:n lambdasäätö on jotain 30% luokkaa...
Esim. kun tietyissä turbon purkeissa ei tiputa koskaan stoikasta pois.  :P

E85 polttoaineen kanssa ne on just kohdallaan
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Kaasarit ruiskun tilalle?
« Vastaus #36 : 28.06.2015, 20:04:07 »
Kerro tarkemmin

Itellä oli aikasemmin 440cc suuttimet bensalla, tilalle 668cc ja samalla vaihto E85, tuppas käymään kylmänä niin paksulla mitä laajakaista näyttää..

Poissa masa88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasarit ruiskun tilalle?
« Vastaus #37 : 28.06.2015, 20:56:31 »
Itellä oli aikasemmin 440cc suuttimet bensalla, tilalle 668cc ja samalla vaihto E85, tuppas käymään kylmänä niin paksulla mitä laajakaista näyttää..

Jos aidosti hyvän haluaisi niin lastuun pitäisi tehdä muutokset, että tajuaa isommat suuttimet kylmäkäynnistyksissä jne. Mutta voi toimia karvaperse viritykselläkin "ihan ok" kuten Veksi sanoi.

Nm. aikoinaan 440 vai 470cc suuttimet ja kasa vastusviritelmiä immun piuhassa. Toimi paremmin kun foorumin "kaupallinen" lastu. Tästä aikaa, ja älkää kokeilko samaa.  :2funny:
-Volvo V70 2.4
-Volvo 945 2.3

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Kaasarit ruiskun tilalle?
« Vastaus #38 : 28.06.2015, 21:53:27 »
Itellä oli aikasemmin 440cc suuttimet bensalla, tilalle 668cc ja samalla vaihto E85, tuppas käymään kylmänä niin paksulla mitä laajakaista näyttää..

Ok. Taitaa noissa kokoluokissa tulla ongelmatkin kertoimella 1,3
Näissä vakiosta-seuraava viritys asteilla toimii nuo pielaveden erikois patentit varsinkin vaparissa
+toiminta vielä varmempaa kun korvataan Boschin suutin isommalla, saman sarjan Boschin suuttimella eikä jonkun toisen valmistajan suuttimella
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Kaasarit ruiskun tilalle?
« Vastaus #39 : 28.06.2015, 22:02:44 »
Mulla oli käyttis seiskassa Turbon vihreät sumut ja etanolit tankissa. Hyvin sillä ajeli ja kylmänäkään ei ongelmia käynnissä. Ainoastaan käyntiinlähteminen vaati joskus pari-kolme yritystä.

Poissa Kaksnelikantti96

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasarit ruiskun tilalle?
« Vastaus #40 : 30.06.2015, 00:11:26 »
Ollaan oltu jo kauan ulkona aiheesta mutta jatketaan täälä kun on osaavaa porukkaa vastaillut tähänkin asti :)
Kysymys kuuluu ettö saako tota rajotinta siirrettyä tai poistettua ollenkaan tosta vehkeestä?
(Lastullahan sen saisi mutta vähän hinta kirpaisee :/) onko mitään oikotietä onneen  ;D
 Vai loppuuko LHn kartat siihen 6 tonniin että olisi pakko lastuttaa että jenkaa?
Ja nyt oon päättänyt että kokeilen saada tuon vehkeen pelaamaan mahd hyvin tolla bensalla katotaan sitten kun pelaa nätisti josko rupeisi viinan kanssa läträämään  :pomo:
Volvo 240 2.3se perhemalli -ääni on voimaa 8)

Poissa masa88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasarit ruiskun tilalle?
« Vastaus #41 : 30.06.2015, 00:30:49 »
Ollaan oltu jo kauan ulkona aiheesta mutta jatketaan täälä kun on osaavaa porukkaa vastaillut tähänkin asti :)
Kysymys kuuluu ettö saako tota rajotinta siirrettyä tai poistettua ollenkaan tosta vehkeestä?
(Lastullahan sen saisi mutta vähän hinta kirpaisee :/) onko mitään oikotietä onneen  ;D
 Vai loppuuko LHn kartat siihen 6 tonniin että olisi pakko lastuttaa että jenkaa?
Ja nyt oon päättänyt että kokeilen saada tuon vehkeen pelaamaan mahd hyvin tolla bensalla katotaan sitten kun pelaa nätisti josko rupeisi viinan kanssa läträämään  :pomo:

LH:n rajotinta saa siirrettyä mihin haluaa. EZK:n spark cuttia(rajotinta) ei ilmeisesti vielä ole löydetty/etsitty?
-Volvo V70 2.4
-Volvo 945 2.3

Poissa Kaksnelikantti96

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasarit ruiskun tilalle?
« Vastaus #42 : 30.06.2015, 01:09:57 »
Täytyykin ruveta selvittämään lisää! Olis kiva saada vaikka tonni räikkää ylöspäin nyt parhaat vedot tulee 4000rpm ja vetää komeesti rajottimelle  8) mutta kakkoselle vaihdettaessa tippuu vetoalueelta.
Välityksillähän tuota voisi kanssa kikkailla mutta olis sielä vara vielä kiertääkkin.
palhinkos perävälitystä pystys tiputtamaan niin että 100kmh ei oo ihan hirveetä huudatusta? (Joku voi kertoa kartanon vakio perävälinkin jos muistaa minä en tiedä) :)
Volvo 240 2.3se perhemalli -ääni on voimaa 8)

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: Kaasarit ruiskun tilalle?
« Vastaus #43 : 30.06.2015, 08:28:31 »
Niin oletan että akselina on se vakio M31. Sen välityksen saa luotettavimmin selville avaamalla luukun ja katsomalla isosta lautaspyörästä ne hammaslukumerkinnät sen ulkoreunasta. Niissä oli uutena tarra akseliputken sivussa takaa katsottuna mutta yleensä ne ovat jo kuluneet pois. Itsellä on 3.73  M46 laatikon kanssa eräässä autossa. Se on kohtuullinen kompromissi kun sitten 3,91 on jo liian tiuha leppoisaan ajoon kun 2,5l on kohtuullisesti voimaa. ;)

Näistäkin löytyisi taulukot mutta ei ole nyt lomilla mukana, joten ulkomuistista heittelen. Täällä forumilla on myös siihen erikseen osioita. Seuraavaksi  kannattaisikin sitten kaivaa niitä haulla esille.
« Viimeksi muokattu: 30.06.2015, 08:31:11 kirjoittanut WEBERMAN »
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Kaasarit ruiskun tilalle?
« Vastaus #44 : 30.06.2015, 08:57:35 »
Vakionokalla ja omilla venajousilla ei ole iloa kierrosten nostamisesta, venttiilit vaan tekevät helpommin tuttavuutta mäntien kanssa. Tuo D nenäkeppi on vielä sieltä miedommasta päästä mitä löytyy niin silläkin turha laulattaa. Jäykemmät jouset ja vähän rajumpi nokka (vakioista A, K, H) niin voisi nostaa rajoitinta. Oikea virinokka (satkuja) tai vakionokasta hiottu virinokka (alun toistasataa) + säädettävä nokkapyörä (noin satku) niin rupeaa punakone laulamaan. Leimalla päästöjen kanssa sitten virinokkien kanssa luvassa ongelmia.
Yleensä ongelmia aiheuttaa enemmän kakkosen ja kolmosen iso ero välityksissä, kolmoselle vaihtaessa tipahtaa vetoalueelta, kakkosen kanssa ei ongelmia. Tiuhan perän kanssa sitten se jo valmiiksi tiuha ykkönen on melko turhake. Tosin ainakin M47:a on kahdella eri ykkösen välityksellä, ero käytönnössä huomattava vaikka paperilla ei olekaan iso.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

 

Elekma  Autoracing