Elekma  Autoracing

mistä ns. "tehopuola"?

  • 9 Vastauksia
  • 7435 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hekivimi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • Fcuk The Fuel Economy.
mistä ns. "tehopuola"?
« : 05.10.2012, 10:58:26 »
Moro!


Nyt pitäs puola vaihtaa tohon mun B200ET vm -88 Volvooni. Mistä sais suoraan sopivaa ns. tehopuolaa?   Toimiiko esim msd blaster 2? ja mistä tiedän mikä puola toimii tossa autossa?
« Viimeksi muokattu: 05.10.2012, 11:01:40 kirjoittanut hekivimi »

Poissa jip59

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 328
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
Vs: mistä ns. "tehopuola"?
« Vastaus #1 : 05.10.2012, 23:37:58 »
"Tehopuolat" taitavat olla jenkkimoottoristen "omaa aluetta" kun kasikoneet tarvivat kipinöitä tuplasti enemmän moottori kierrokselle. Vähemmän neloskoneissa ongelmia puolan kanssa tulee vaikka kiertäisivät 8000 r/min.
Tuolta kuitenkin jos tarve siltä tuntuu... http://www.usparts.fi/
Ei savua ilman kokeilua...
V70 D5 -05

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: mistä ns. "tehopuola"?
« Vastaus #2 : 06.10.2012, 23:02:07 »
Boschin vakiovermeet ovat aika suurella todennäköisyydellä paljon parempia kuin MSD... MSD on/oli kova juttu jossain kärjellisessä jeesuksenaikaisessa laitoksessa, mutta Motronicilla varustetuissa koneissa on jo sen luokan laitteet ettei näistä "tehopuolista" ole mitään hyötyä.

MSD:stä liikkuu muuten hauskaa sanontaa, MSD=My Spard Dissapeared. ;)
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa jip59

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 328
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
Vs: mistä ns. "tehopuola"?
« Vastaus #3 : 06.10.2012, 23:36:32 »
Boschin vakiovermeet ovat aika suurella todennäköisyydellä paljon parempia kuin MSD... MSD on/oli kova juttu jossain kärjellisessä jeesuksenaikaisessa laitoksessa, mutta Motronicilla varustetuissa koneissa on jo sen luokan laitteet ettei näistä "tehopuolista" ole mitään hyötyä.

MSD:stä liikkuu muuten hauskaa sanontaa, MSD=My Spard Dissapeared. ;)
Jotenkin mullakin tulee mieleen että nuo jenkkimiesten ylistämät tehopuolat ovat niitä joita he käyttävät "historiallaisten" kärkijakajien kanssa joiden kanssa ne ovat vieläkin "naimisissa" kun eivät parempien päälle vieläkään ymmärrä. Tuonlaiset tehopuolat ovat "normikamaa" eurooppalaisten keskuudessa.
Siis ylimainostettuihin jenkkien tehopuoliin ei kovinkaan paljoa kannata ylimääräistä panostaa...
Ei savua ilman kokeilua...
V70 D5 -05

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: mistä ns. "tehopuola"?
« Vastaus #4 : 07.10.2012, 00:56:15 »
Ehjä vakio puola riittää heittämällä 400hv tuntumaan. Saa B200 konetta jo vähän virittää siihen tehoon.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: mistä ns. "tehopuola"?
« Vastaus #5 : 07.10.2012, 17:15:00 »
Boschin vakiovermeet ovat aika suurella todennäköisyydellä paljon parempia kuin MSD... MSD on/oli kova juttu jossain kärjellisessä jeesuksenaikaisessa laitoksessa, mutta Motronicilla varustetuissa koneissa on jo sen luokan laitteet ettei näistä "tehopuolista" ole mitään hyötyä.

MSD:stä liikkuu muuten hauskaa sanontaa, MSD=My Spard Dissapeared. ;)

MSD Blaster + kärkijakaja = instantaneous fail. Mutta sitten kun laitetaan 6 AL väliin, huomaa eron etenkin alaväännössä jo ihan persdynossa, ainakin induktiokärjettömään verrattuna.

Pelkällä tehopuolalla tuskin saa aikaan mitään kovin merkittävää.
« Viimeksi muokattu: 07.10.2012, 17:20:36 kirjoittanut Spoileri »
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: mistä ns. "tehopuola"?
« Vastaus #6 : 06.02.2018, 19:19:18 »
Onko näistä sytkäpuolista olemassa mitään mitattua dataa missään?

Google on siitä paska, että kirjoittamalla vaikka se "MSD coil" tai "MSD blaster 2 review", niin tulee pelkkiä myyntisivuja, tai juupaseipäs -väittelyä.


Tarkoituksena siis vaihtaa wiinastetun vinokoneen puola. Lisäteho ei ole pahitteeksi, mutta vähän "sikaa säkissä" ostella mainospuheiden perusteella. Tällähetkellä se orkkis boschin puola on luotettavin omalla järjellä, mutta on sillä hintaakin vrt. vaikka noihin msd:n tekeleisiin.

Huhujen mukaan bilteman "suurtehomegajoulepuola" on ihan normaali siniseksi värjätty peruspuola.


Vatun internet. Ennenaikaan käveltiin varaosaliikkeeseen, otettiin tuotekataloogit auki ja vertailtiin lukuja. Nykyään pitää löytää joku "special guy only for this shit" ja kysyä siltä. Senkin mielipide nojaa eniten siihen, kuka hänen toimiaan eniten sponssaa.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: mistä ns. "tehopuola"?
« Vastaus #7 : 07.02.2018, 07:35:48 »
Etelän Wiinaharrastajilla on kuulemma autoissa Blaster 2:set ja ei valittamista

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: mistä ns. "tehopuola"?
« Vastaus #8 : 07.02.2018, 11:09:21 »
Tarkoituksena siis vaihtaa wiinastetun vinokoneen puola. Lisäteho ei ole pahitteeksi, mutta vähän "sikaa säkissä" ostella mainospuheiden perusteella. Tällähetkellä se orkkis boschin puola on luotettavin omalla järjellä, mutta on sillä hintaakin vrt. vaikka noihin msd:n tekeleisiin.
Jos vaparista on kyse, niin tuskin tulee eroa ellei nykyinen puola ole rikki. Noin 25v vanha orkkis puola kuitenkin jaksaa antaa jakajasytkällä kipinän 350-400hv teholuokassa E85:llä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: mistä ns. "tehopuola"?
« Vastaus #9 : 08.02.2018, 10:16:31 »
Vaparin puola -> Turbon orkkis -> MSD Blaster

MSD tosin kuluttaa johtoja ja kansia. En suosittele, tosin suosittelen erittäin vahvasti hukkakipinää LH päivitykseen.
Joka tapauksessa turbon orkkis riittää monille ihan tarpeeksi ja eiköhän se vaparinkin.

Jos budjetilla liikkuu kannattaa ostaa turbon orkkis 5-10€ myyntipuolelta.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Carcom Oy  Ateho