Elekma  Autoracing

Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || 2.3l TwinTurbo

  • 246 Vastauksia
  • 115974 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vesterinen_99

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
  • @The_X_Projects -Axe
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || 2.3l TwinTurbo
« Vastaus #225 : 09.12.2017, 19:57:05 »
Mulla meni tänäkesänä poikki tollaset ebayrooverin kumit, vaikka oli koropalakin  :-\

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || 2.3l TwinTurbo
« Vastaus #226 : 10.12.2017, 13:21:23 »
Mulla meni tänäkesänä poikki tollaset ebayrooverin kumit, vaikka oli koropalakin  :-\

Kumi irtosi tuosta metalliosuudesta? ???

Kerrottakoon vielä sellainen, että koropalan puoleiselta tukikumilta piti hiukan jatkaa tuota pulttia, ettei se olisi vain kahden kierteen varassa. Saa nähdä miten pultti kestää. Isolla virralla sen ainakin siihen sulatin ::)

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || 2.3l TwinTurbo
« Vastaus #227 : 10.12.2017, 21:02:54 »
Enemmän tuolla meinasin sitä että pysyy jarrut tasapainoisempana jos tulee jotain hämminkiä :o Sen takia ne yleensä on jaettu etu ja takapiiriin vissiinkin ja ei niin helposti tuu muuten kummallista jarrubalanssiheittoa.

Mitähän heittoa? On aika hengenvaarallista ajaa jos vain etupää tai takapää jarruttaa. Kysytkö miksi? Harvemmin on samalla akselilla jarrut aivan tasan joten kun yks pyörä jarruttaa enemmän kuin kolme muuta joista kaksi ei lainkaan niin miten käy? Kyllä se on ihan fiksua että piirit on ristikkäin.
V70 TDI

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || 2.3l TwinTurbo
« Vastaus #228 : 03.01.2018, 23:12:20 »
Viimeiset pari aikaa on mennyt tuon polttoainetankin kanssa. Hiukan mietiskelin, että miten saa kaikki ruosteet pois kun sitä on oikeastaan joka paikassa. Ulkopinta nyt olisi mennyt hiekkapuhaltamalla, mutta en oikein vakuuttunut siitä, että saisin kaikki hiekat tankin sisältä pois. Sitä kun kuitenkin olisi sinne mennyt suojaustoimenpiteistä huolimatta.

Joten tongin tontin laidalta vasikoiden juottokaukalona käytetyn vanhan ammeen, jonne sekoitin liemet ::)

Agrista 2 pönttöä sitruunahappoa




Puli puli





Tuo meni vain niillä osin hiukan pieleen, että tuo sitruunahappo rupesi syömään ammeen keraamista kalkin irti, siksi tuo maidonvalkea sävy :D

22.12. taisin laittaa tuon tuonne uimaan ja se ehti uida liemessä reilun viikon. Luonnollisesti sillon tällöin teräsharjalla harjaus nopeutti puhdistumista. Välillä kääntelin tankkia ja lopulta tuloksena putipuhdas tankki :)





Pikakuivaus




Sisäpinta piti tietty pinnoittaa jollakin. Arvoin eri vaihtoehtojen välillä (sähkösinkitys tai maalaus) ja päädyin jälkimmäiseen. Maalikaupasta hain maalia, Inerta Primer 5:ttä. Kyseinen maali on vain yksi monista Inertan tuoteperheestä, joka kestää jatkuvasti polttoainekostetusta.


Maalit sisälle, reiät umpeen ja pyörittelyä.




High Tech -maalinvalutuslaite





Seuraavana päivänä varovainen kurkistus sisään







Ei tuo pinta nyt tasaisimmasta päästä ole, mutta ihan sama. Tämä on kuitenkin vaan polttoainetankki :D


Annoin tankin vielä kuivua päivän, ennekuin maalailin ulkopuolen. Inertaa en päällipuolelle laittanut vaan Upolin happomaalia.






Taas päivä kuivattelua ja vielä päälle ruostesuojamäskit







Tuli ehkä liian hyvä, mutta kelpuutetaan silti :D Vielä olisi jäljellä tuo tankkilaitteen kunnostus..  ::)

Poissa apopse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || 2.3l TwinTurbo
« Vastaus #229 : 04.01.2018, 01:11:50 »
Melekee ku uus :D

Millä seoksella sekoitit sitruunahappoa? Kummallisen siistiä jälkeä tuli pelkällä happokäsittelyllä, aina kun minä oon ruosteita irrotellu sitrushapolla niin pinnasta on tullu sellainen melko matta
ex. 93` 240GL B230FD
ex. 91' 964 Italo B234FT
ex. 98` C70 T5

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || 2.3l TwinTurbo
« Vastaus #230 : 04.01.2018, 01:31:07 »
Melekee ku uus :D

Millä seoksella sekoitit sitruunahappoa? Kummallisen siistiä jälkeä tuli pelkällä happokäsittelyllä, aina kun minä oon ruosteita irrotellu sitrushapolla niin pinnasta on tullu sellainen melko matta

Jos olisi malttanut tehdä sinkityksen maalin alle niin olisi parempi kuin uusi :D

Happohan oli aika mietoa, johtuen tuosta vesimäärästä. Karkeasti arvioiden tuossa on vettä n. 170l ja happoa kaikenkaikkiaan 9kg (yhdistin varastossakin olleet sitruunahapot tuonne) Eli vahvuus olisi ollut vain 5% pintaan. Ja tuo laimeus oli se syy, miksi tankkia piti uittaa niin kauan.

Kyllä tuokin veti mataksi. Tuo kuva tankin sisältä vain hämää, kun se on otettu heti ammeesta poisoton jälkeen, niin märkä pinta peilaa :D kuivattelukuva ehkä osaksi lähempänä totuutta, vaikka tankki on siinäkin vielä hieman kostea

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || 2.3l TwinTurbo
« Vastaus #231 : 05.01.2018, 10:26:49 »
Itellä tällä hetkellä tankin putsaus myös työn alla, niin mietin saako noita täyttöputken kiinnitys klemmareita jostain? Ei uskalla irrottaa, ei nimittäin ehjänä irtoa.

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 596
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || 2.3l TwinTurbo
« Vastaus #232 : 06.01.2018, 09:57:34 »
Itellä tällä hetkellä tankin putsaus myös työn alla, niin mietin saako noita täyttöputken kiinnitys klemmareita jostain? Ei uskalla irrottaa, ei nimittäin ehjänä irtoa.
Volvolta jouduin itse tilaamaan. Tai itseasiassa kaveri tilasi Volvo maahantuojalta korjaamolleen. Jossen väärin muista, niin toista kymppiä kappale
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || 2.3l TwinTurbo
« Vastaus #233 : 21.05.2019, 18:48:26 »
Pitäisiköhän tämän osalta rikkoa radiohiljaisuus?

Niin.. Tämä jäi keräämään pölyä tammikuussa -18. Viimeisenä suoritettuna työvaiheena oli tuo paria postausta aiemmin mainittu polttoainetankin entisöinti. Muutama pikku osa kotiutui tuon jälkeen kuten esim. uusi tankkilaite ja laajakaista lambda. Yksi painava syy tämän "unohtumiseen" oli tuon Vihreän tuleminen taloon, joka hieman *köh* söi resursseja. Vihreä alkaakin olla jo siedettävässä kunnossa, jolloin voisi aloittaa tämän uudelleen.

Moottorinohjaus tässä tulee vaihtumaan toiseen nykyiseen ohjaukseen liittyvien saatavuusongelmien vuoksi, mutta se ei ole akuutein asia. Haaveissa olisi tälle vuodelle saada nuo loput korin osat maalattua ja asennettua paikoilleen. Yhdestä bonusosasta en ole varma, tulenko asentamaan, täytyy ensin sovittaa paikoilleen ja todeta vasta sitten.

Muita muutoksia ei ole luvassa, TwinTurbo tästä edelleen tehdään :)

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1174
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || 2.3l TwinTurbo
« Vastaus #234 : 10.06.2019, 12:09:16 »
hyvä että ei jääny unholaan tämä projekti niinku niille tuppaa käymään :)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || 2.3l TwinTurbo
« Vastaus #235 : 10.06.2019, 12:35:19 »
hyvä että ei jääny unholaan tämä projekti niinku niille tuppaa käymään :)

Juu ei tämä tekemättä jää, kun suuritöisimmät jutut on jo tehtynä :)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || 2.3l TwinTurbo
« Vastaus #236 : 10.06.2019, 12:40:14 »
Juu ei tämä tekemättä jää, kun suuritöisimmät jutut on jo tehtynä :)
IMMun metsästys? :D

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || 2.3l TwinTurbo
« Vastaus #237 : 10.06.2019, 12:44:30 »
IMMun metsästys? :D

En edes jaksa, helpommalla pääsee kun vaihtaa ohjauksen :D ehjät ja toimivat on kiven alla, uusia ei saa paitsi kopioita ja nekin on vähän.. Tietty jos haluaa tosissaan harrastaa noiden kopioiden kanssa  :crazy2:

Poissa Jakelfin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • XC90 T6, Tesla S
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || 2.3l TwinTurbo
« Vastaus #238 : 26.06.2019, 22:03:46 »
Tällasta twinturboa joskus 20v sitte suunniteltiin, mukava nähdä kun joku tekee oikeasti. P>  Hyvää jälkeäki tulee, ellei jopa loistavaa!

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || 2.3l TwinTurbo
« Vastaus #239 : 20.08.2019, 17:47:39 »
Hyvää jälkeäki tulee, ellei jopa loistavaa!

Kiitän  :)



Potkitaas tätäkin eteenpäin. Ratapäivillä aloin kadehtimaan muita paikalla olleita kakssatkuja ja iski himo tehdä tälle jotakin :D Tässä vuoden mittaan puolisolta on välillä kuullut napinaa, kun hän tykkää enemmän tästä, kuin P*skeesta että miksen laita tätä :)) Mitään relevanttia siis ei ole tapahtunut, lähinnä osien tilailua.

Maailmalta pitäisi kotiutua ainakin seuraavia osia;

kaikki sytkäosat
pa. pumppu
moottorinohjaus

Muutama palikka tarvitsee vielä tilailla (esim suuttimet). Pa-linjan saa tehdä valmiiksi asti, kun värkit on likipitäen hyllyssä. Kupariputkea jäi "vähän" yli P*skeen ehjäämisestä :D

Plenumia myös miettinyt ja onko kellään kokemusta KL-racingin tarjoamista?

 

Autoracing  KL-varaosat