Autoracing  KL-varaosat

-97 Volvo 940 "Hiljalleen käyttiksestä harrasteeksi"

  • 45 Vastauksia
  • 15798 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Madenko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Vs: -97 Volvo 940 "Hiljalleen käyttiksestä harrasteeksi"
« Vastaus #45 : 21.07.2019, 17:24:44 »
Jotain tännekin, lähes pitkän viikonlopun verran puuhasteltu tämän kimpussa, mutta kai sitä jotakin saatiin aikaiseksikin.
Vuotava kenno tuli nyt vaihdettua, jösses mikä operaatio, siinä samassa sitten märäksi menneet matot vaihtoon ja tilalle STP:n 3mm raskasmattoa kuskin ja kuskin puolen takalattiaan. Kuskin puolelle löin vielä tuplamaton, katsotaan onko minkä verran eroa. Viasta johtuen kuskin lattiamatto ja irroitettavat matot mukaan kotiin ja suihkussa reilulla vedellä, liuotinpesuaineella ja juuriharjalla syvä jynssäys sekä saunassa kuivattelu niin aikataulun sai pidettyä "järkevänä." Nyt odotellaan kylmempiä kelejä ja katsotaan minkä verran lämmintä tuo puhaltaa. Tilalle mennyt kenno oli Skandixilta hankittu täysalumiininen kenno, joka vahvuudessaan oli roimasti alkuperäistä kapeampi. Luonnollisesti glykolit vaihtui, vaikkei vanhoissa näön puolesta ainakaan mitään vikaa ollut.

Samassa rytäkässä tuli sitten heitettyä paikalleen Ghostilta hankittu nahkaruori ja ei voi muuta sanoa kuin, että ero vinyylirattiin on kuin yö ja päivä 8) nyt kelpaa pyörittää rattia.
Perään tuli laitettua se säädettävä panhard ja samalla säädettyä noin suunnilleen keskelle, niin tarkasti kuin tönäri + 2x4 antoi myöden. Panhardin hankin Retroturbolta aikanaan polyuretaanipuslilla. Ja kilometrejä oli imetty sen verran, että öljytkin tuli samalla vaihdettua kera Volvon suodattimen.

Ja perään muutamia kuvia prokkiksesta.


Tässä vaiheessa motivaatio oli koetuksella ja auton polttaminenkin kävi mielessä. Apparin puoli tuli purettua samalla ja katseltua olisiko sinnekin päätynyt glykolia.


Kahden päivän purkamisen ja päivän kasailun jälkeen tilanne oli tämä, ratti vaihtunut ja kenno sekä uudet eristematot paikallaan.


Gkykolit näyttivät tältä, ei valittamista mutta uudet luonnollisesti sisään.


Vanha panhard näytti olevan muutenkin vaihtokunnossa.


Loppuun vielä fiilistelykuva kun remontin jälkeen tuli käytyä pesemässä kaikkien likojen alta se suht punainen maali esiin. Konepelti on kylläkin kuin haulikolla ammuttu ja tuulilasin ja ikkunan välinen pelti alkaa olemaan hyvässä kukassa niin sekin tarvisi hioa/maalata tai hankkia uusi.
Siellä missä savu nousee, mies oppii.
-97 940 B230FK https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=95149.0

 

Samppasport  Futurez