Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => Nelivetotekniikka => Aiheen aloitti: Pahkis - 23.06.2011, 09:54:45
-
Eli MK1 nelikko volvo, missä alkuperäiset nivot on tulleen tiensä päähän. Pari vaihtoehtoa ilmeisesti on:
-Uudet nivot+jouset Volvolta (iskarit 480,4e/kpl + jouset 90,15e/kpl) 871,1 euroa
-Iskarit IPD:ltä nivojen tilalle http://www.ipdusa.com/products/6774/9461631-nivomat-replacement-shock-70-awd (http://www.ipdusa.com/products/6774/9461631-nivomat-replacement-shock-70-awd) n.70 USD /kpl +tullit+verot
-Jouset IPD:ltä http://www.ipdusa.com/products/8120/8614556e-rear-suspension-spring-850-v70-wagon-c70-convertible (http://www.ipdusa.com/products/8120/8614556e-rear-suspension-spring-850-v70-wagon-c70-convertible) 43 USD /kpl + tullit +verot
Muita vaihtoehtoja? Ja mitä muuta kannattaa vaihtaa samalla kun vaihtaa iskarit ja jouset?
-
Eli MK1 nelikko volvo, missä alkuperäiset nivot on tulleen tiensä päähän. Pari vaihtoehtoa ilmeisesti on:
-Uudet nivot+jouset Volvolta (iskarit 480,4e/kpl + jouset 90,15e/kpl) 871,1 euroa
-Iskarit IPD:ltä nivojen tilalle http://www.ipdusa.com/products/6774/9461631-nivomat-replacement-shock-70-awd (http://www.ipdusa.com/products/6774/9461631-nivomat-replacement-shock-70-awd) n.70 USD /kpl +tullit+verot
-Jouset IPD:ltä http://www.ipdusa.com/products/8120/8614556e-rear-suspension-spring-850-v70-wagon-c70-convertible (http://www.ipdusa.com/products/8120/8614556e-rear-suspension-spring-850-v70-wagon-c70-convertible) 43 USD /kpl + tullit +verot
Muita vaihtoehtoja? Ja mitä muuta kannattaa vaihtaa samalla kun vaihtaa iskarit ja jouset?
Kannattaako iskareita tilata Usasta asti? Menee turhaan rahaa tulliin ja veroihin :(. En tiedä miten paljon on valikoimaa täällä tuohon awd malliin, mutta luulis jotain löytyvän. Muuta kuin iskarit ja jouset ei ole pakko vaihtaa.
-
Sepä se juuri on kun on kaikki paikalliset varaosaliikkeet kysytty lappeenrannasta läpi ja kaikissa vastaus: ei ole
Laitoin meiliä jo hollantiin ipd diilerille, mutta ei ole vielä tullut vastausta.. Tietty joku pulju ruotsista voisi myydä niitä mutta ei tule mieleen mitään..
-
Eiks monroella oo nivot volvoon vai onko ne vain etuveto malleihin?
-
Mä ainakin tilasin omaan volvo V70 2.5T AWD:hen volvolta normi kaasuiskarit taakse á144€/kpl ja jouset olisi ollu á112€/kpl. Ruotsista tilasin madalllusjouset -40mm noin 50€/kpl (Jos ny sitte sopii, kovaa ainakin kehuttiin) www.chassit.se (http://www.chassit.se)
-
Mutta iskarien ja jousien lisäksi ei ole mitään muuta mitä kannattais vaihtaa samalla? Ei ole mitään yläpään ripustuksia tai laakereita ym.?
-
Mutta iskarien ja jousien lisäksi ei ole mitään muuta mitä kannattais vaihtaa samalla? Ei ole mitään yläpään ripustuksia tai laakereita ym.?
En mä ainakaan vaihda muuta kuin iskarit ja jouset. Omassa on nivelet hyvässä kunnossa, niin kuin iskarin yläpään kumitkin.
-
Tosiaan laittelin yhteen paikkaan hollannissa sähköpostia (ipd dealer) ja ruotsiinkin laittelin sähköpostia. Molempiin englanniksi kun ei hollanti tai ruotsi taivu..
Tulos sama ei minkäänlaista vastausta vielä kummastakaan puljusta.. :(
-
Nyt tuli jenkeistä tarjous, 2kpl nivoja 465,94 USD + rahti 106 USD =571,94 USD, joka on tämän hetken kurssilla melko tarkkaan 400euroa
Mutta mites meni ne verot ja tulli? Ei vissiin rahdista sentään? ;)
Eli jos karkeesti laskee alv23% nivoista 465USD = 324e -> 23% = 74.5 euroa
Tulli auton korin osat 4,5% = 14,6 euroa
Eli kaikki yhteensä: 489,1euroa
Laskinko teidän mielestä oikein? Eli samaan rahaan sais 2kpl nivoja jenkeistä kun yhden siniseltä/monroen varaosa liikkeestä?
-
Tulli peritään myös toimituskuluista ja ALV kaikista (tuote+rahti+tulli).
-
Tulli peritään myös toimituskuluista ja ALV kaikista (tuote+rahti+tulli).
Ei tuo tullimaksu yleensä ole paha (yleensä muutaman prosentin) vaan tuo ALV 23% joka menee kokonaishinnasta (tuote + rahti)
-
Eli tulli kaikista = 18euroa
Alv 23% kaikista, myös tullista = 96,14 euroa
+ 400euroa mitäö maksaisi paketti+rahti = 515euroa
Eli tulee silti lähes samoihin mitä maksaisi sinisellä 1kpl, kun ison lätäkön takaa saa 2kpl
-
Eli tulli kaikista = 18euroa
Alv 23% kaikista, myös tullista = 96,14 euroa
+ 400euroa mitäö maksaisi paketti+rahti = 515euroa
Eli tulee silti lähes samoihin mitä maksaisi sinisellä 1kpl, kun ison lätäkön takaa saa 2kpl
Jos on madallettu alusta niin ota "violetit" nivot.
Vihreät on 97-98 vakiona.
-
Alusta numeron mukaan tuohon ei ollut tarjolla kun tasan yksi vaihtoehto, katsotaan minkä väriset sieltä sit tulee :D
-
Alusta numeron mukaan tuohon ei ollut tarjolla kun tasan yksi vaihtoehto, katsotaan minkä väriset sieltä sit tulee :D
Pituus on sama kaikissa, eli toimii kyllä kaikki vahtoehdot.
-
Morjens! Mistäpä tilasit nuo Jenkki-iskarit?
-
ipd-usa
-
Mää tilasin jus äskön, Volvolta nivot.
M koodi, 8626027 varaosanumero.
790€ 2kpl
-
Moro,
nyt olisi mittatietoa tarvis. Mullahan on autossa alunperin ollut Nivomat, mutta kalliin hinnan vuoksi (n. 800€ pari) muutin muutama vuosi sitten takapään niin, että siellä on Punkan takomat kierrejouset ja Volvon oma Sachs-Boge nesteiskunvaimennin. Joku viittasi aiemmin kaasuvaimentimeen, mutta en muista silloin joku vuosi takaperin sellaisia olleen saatavilla, voin toki muistaa väärin. Ne oli ihan räkää ne iskarit jokatapauksessa.
Soittelin eilen Lysimoxille ja kyselin mitä Konista voisi rakentaa. "Varmaan löytyy jotain sopivaa rakentamalla, mutta tarvii mittoja." oli vastaus.
Onko jollakulla jäänyt nyt näiden Nivomat remonttien jälkeen iskarit lojumaan talliin? Jos on, niin seuraavista mittatiedoista olisi tarvetta.
Halkaisija OD: halkaisija
Pituusmitta 1: alasilmukan puolivälistä yläsilmukan puoliväliin/ylätapin juureen vaimennin kokoonpainettuna
Pituusmitta 2: alasilmukan puolivälistä yläsilmukan puoliväliin/ylätapin juureen vaimennin vapaassa mitassa
Olisin kovasti kiitollinen mittatiedoista, ettei tarvii tämän takia ottaa iskaria irti.
Etupäähän löytyi paikallisesta varaosaputkasta huokea kaasu-Bilstein eteen, 96€/kpl. Tänään noudettavissa. Saa nähdä kauanko ne kestävät. Nyt alla olevat KYBit oli nekin pettymys. Budjetti ei etupäässä riitä Konin Sportteihin, valitettavasti.
-
Moro,
nyt olisi mittatietoa tarvis. Mullahan on autossa alunperin ollut Nivomat, mutta kalliin hinnan vuoksi (n. 800€ pari) muutin muutama vuosi sitten takapään niin, että siellä on Punkan takomat kierrejouset ja Volvon oma Sachs-Boge nesteiskunvaimennin. Joku viittasi aiemmin kaasuvaimentimeen, mutta en muista silloin joku vuosi takaperin sellaisia olleen saatavilla, voin toki muistaa väärin. Ne oli ihan räkää ne iskarit jokatapauksessa.
Soittelin eilen Lysimoxille ja kyselin mitä Konista voisi rakentaa. "Varmaan löytyy jotain sopivaa rakentamalla, mutta tarvii mittoja." oli vastaus.
Onko jollakulla jäänyt nyt näiden Nivomat remonttien jälkeen iskarit lojumaan talliin? Jos on, niin seuraavista mittatiedoista olisi tarvetta.
Halkaisija OD: halkaisija
Pituusmitta 1: alasilmukan puolivälistä yläsilmukan puoliväliin/ylätapin juureen vaimennin kokoonpainettuna
Pituusmitta 2: alasilmukan puolivälistä yläsilmukan puoliväliin/ylätapin juureen vaimennin vapaassa mitassa
Olisin kovasti kiitollinen mittatiedoista, ettei tarvii tämän takia ottaa iskaria irti.
Etupäähän löytyi paikallisesta varaosaputkasta huokea kaasu-Bilstein eteen, 96€/kpl. Tänään noudettavissa. Saa nähdä kauanko ne kestävät. Nyt alla olevat KYBit oli nekin pettymys. Budjetti ei etupäässä riitä Konin Sportteihin, valitettavasti.
Mulla lojuu yks paskana oleva nivo tallissa, mutta en tiä koska tulee siellä käytyä.
-
Onko pitkäkin matka? ???
Ei sen väliä, jos tässä nyt lähiaikoina käyt, niin ota ihmeessä mitat. Niistä olisi varmaan muillekin hyötyä. Jos saan Koneista jonkun järkevän sovelluksen, niin laitan tänne kanssa tietoa, millä tuotenumerolla ja sovelluksella saa Nivon korvaavan vaihtoehdon. Se tietenkin pitää muistaa, että Nivon jousi ei välttämättä riittä tavallisen kaasuvaimentimen kanssa, Nivo kantaa kuitenkin yllättävän paljon itse kuormaa.
-
Onko pitkäkin matka? ???
Ei sen väliä, jos tässä nyt lähiaikoina käyt, niin ota ihmeessä mitat. Niistä olisi varmaan muillekin hyötyä. Jos saan Koneista jonkun järkevän sovelluksen, niin laitan tänne kanssa tietoa, millä tuotenumerolla ja sovelluksella saa Nivon korvaavan vaihtoehdon. Se tietenkin pitää muistaa, että Nivon jousi ei välttämättä riittä tavallisen kaasuvaimentimen kanssa, Nivo kantaa kuitenkin yllättävän paljon itse kuormaa.
Semmonen 65km. Saattaa olla että viikonloppuna tarvii käydä noita talvikiekkoja ruuvaamassa auton alle ;)
-
Jos tavall. farkussa on takana sama ???, voin ottaa huomenna romusta mittaa(ellei yli-innokas harrastaja oo heittänyt sitä kierrätykseen).
-
Ei ole sama. Muutenhan tätä ongelmaa ei olisikaan... Etuvetoihin tunnetaan esim. Konin FSD sarjaa, mutta takapää siitä ei käy AWD malliin. Maltan juuri ja juuri odottaa viikonloppuun. ;D
-
Ok. pääsen helpolla. :D
-
Halkaisija OD: halkaisija = 72mm
Pituusmitta 1: alasilmukan puolivälistä yläsilmukan puoliväliin/ylätapin juureen vaimennin kokoonpainettuna Ei jaksanut painaa täysin kasaan
Pituusmitta 2: alasilmukan puolivälistä yläsilmukan puoliväliin/ylätapin juureen vaimennin vapaassa mitassa = 40cm
-
Halkaisija OD: halkaisija = 72mm
Pituusmitta 1: alasilmukan puolivälistä yläsilmukan puoliväliin/ylätapin juureen vaimennin kokoonpainettuna Ei jaksanut painaa täysin kasaan --> harmin paikka, tämä olisi tärkeä mitta, jotta saisi liikeradan pituuden selville
Pituusmitta 2: alasilmukan puolivälistä yläsilmukan puoliväliin/ylätapin juureen vaimennin vapaassa mitassa = 40cm
Saisiko joku tuon mitan otettua, ollaan aika lähellä riittäviä tietoja. Tässä kohtaa jo ISO kiitos nimimerkille sjos muista tiedoista.
-
Puuttuva mitta = 29cm.
-
ISO kiitos vielä kerran. O0
Tarkennuksena:
-oliko se yläpää silmukka vai tappi?
-oliko tuo 400mm mitta Nivo vapaana vai voimakeinoin auki vedettynä?
Pohdintaa:
-110mm liikeradan pituutena tuntuu äkkiseltään lyhyeltä...? Toisaalta tuskin Nivon ajatus on ollutkaan olla mikään hyppy-heikki vaan hydraulisesti koron pitäminen samalla tasolla ja siksi liikeradan ei tarvitse olla kovin pitkä.
Huomaan antaneeni epätarkat ohjeet mittauksen suorittamiseksi. Pahoittelen... :-[
-
Tappi yläpäässä.
Mitta tapin juureen eli, mihin lautanen stoppaa.
Mitta vapaana, eikä käsineen saa enepää venytettyä ja uusikin oli saman mittainen.
-
Hienoa, nyt on riittävän luotettavat tiedot lähteä Lysimoxista selvittelemään Konilta sopivaa korviketta.
Ilmoittelen tämän topicin jatkoksi, mitä vaihtoehtoja löytyy, jos löytyy.
-
Hyvät herrat,
nyt on vihdoin vaihdettu taakse alle uudet iskunvaimentajat. Asioin Mäntsälässä Lysimoxilla, missä Koni tunnetaan läpikotaisin. Jotta tämä veivaaminen näiden 2WD vs. AWD iskunvaimennusten eroista loppuisi, niin kerrottakoon nyt, että oman AWD:n alle on menestyksekkäästi asennettu Koni 80-2712 Sport. Vaimennin on 2WD malliin tarkoitettu. Asennuksessa ainoa ero on alasilmukan läpi menevä rauta. Se otettiin vanhoista vaimentimista ja loppu oli pelkkä muodollisuus. Iskunvaimentimen tehosta on käytössä n. 40%, joten säätövaraa tuleville vuosille on vielä roimasti.
Edessä omassa autossa 2WD/AWD malleihin soveltuva Bilsteinin B4 kaasuvaimennin, mikä oli huomattavasti edullisempi vaihtoehto kuin Konin Sport. Yhdellä Konin Sportilla saisi melkein kolme Bilsteinia, joten valinta omalla kohdalla oli selvä. Minulla on Vallilan takomon takomat jouset takana ja nyt nuo Konin Sportit siis. Kuorman kanssa ei ole päässyt vielä kokeilemaan, Konit on olleet nyt alla 2 päivää. En näe mitään syytä mennä takaisin Nivoihin, vaikka kuorman kanssa en ole vielä päässytkään kokeilemaan.
Omaan tarkoitukseen, normaaliin perheajoon, tuo yllä mainittu yhdistelmä toimii nyt erittäin hyvin. Auton ajotuntuma vakautui huimasti täysin kuolleentuneiden Sachs Bogejen jälkeen käsittämättömän paljon. Kesärenkaat näyttävät vielä lopullisen totuuden.
P.S. Jotenkin älyttömältä tuntuu, että tuollaisen eron takia ei ole katalogien mukaan saatavilla ja sitten ihmetellään, että mitkä ihmeen pumput sinne nyt sitten laittaisi... :-\
-
Mää tilasin jus äskön, Volvolta nivot.
M koodi, 8626027 varaosanumero.
790€ 2kpl
Ja mää kävin tänään Rovaniemen W€tteriltä kyselemässä omaan ärrään nivoja. Reilu 1400€ oli hintaa. :o (Kuulemma n. 800€ kpl) Poistuin kys. liikkeestä ilman uusia nivoja. :hello:
-
Ja mää kävin tänään Rovaniemen W€tteriltä kyselemässä omaan ärrään nivoja. Reilu 1400€ oli hintaa. :o (Kuulemma n. 800€ kpl) Poistuin kys. liikkeestä ilman uusia nivoja. :hello:
Joo noi on kyllä liian suolaisia hintoja. Itelläkin -08 XC70sta toinen nivo antautunut niin kpl hinta 700eur. Ei auttanut muutakuin tilata kun ei löydy tilallekaan mitään vaihtoehtoa :(
-
Ja mää kävin tänään Rovaniemen W€tteriltä kyselemässä omaan ärrään nivoja. Reilu 1400€ oli hintaa. :o (Kuulemma n. 800€ kpl) Poistuin kys. liikkeestä ilman uusia nivoja. :hello:
Jostain kun löydän uudet suojakumit vanhoihin sport nivoihin, ni noi uudehkot ois myynnissä.. :hello:
-
Täällä myös onnistuneesti asennettu v70r awd:n alle konin 80-2712 iskarit. Tosiaan iskarin alasilmukan reiän joutuu poraamaan isommaksi ja sitten prässäämään vanhoista iskareista tapit paikalleen. 99€/kpl hinta hieman siedettävämpi kuin nivojen :)
-
Täällä myös onnistuneesti asennettu v70r awd:n alle konin 80-2712 iskarit. Tosiaan iskarin alasilmukan reiän joutuu poraamaan isommaksi ja sitten prässäämään vanhoista iskareista tapit paikalleen. 99€/kpl hinta hieman siedettävämpi kuin nivojen :)
Mitkä jouset laitoit konien kaveriksi?
-
Vakio vieterit paikoillaan
-
Jäikö perä roikkumaan alas?
-
Jäikö perä roikkumaan alas?
Näin kyllä väittäisin.
-
Joo ei aivan täysin ryhdissään ole mutta ylempänä kuin loppuun ajetuilla nivoilla :)
-
Joo ei aivan täysin ryhdissään ole mutta ylempänä kuin loppuun ajetuilla nivoilla :)
Hyvin pian sulla on loppuun ajetut uudet konit.
-
Hommasin juuri Nivot -97 V70 AWD:n jenkkilästä (vihreät), kaikkine kuluineen ja kotiovelle tuotuna karvan alle 570 eur PARI.
Alkuperäiset Volvon varaosat, ei SACHS:n pakettiin pakatut....samat maksaa täällä Volvolla n. 490 eur KPL.
-
Hyvin on hinta noussut.
Toissakesana masoi 790euroa.
Nyt on sitten ohlinssit itsella ja -40mm madaltavat jouset. :)
Aivan mahtava on takapaa nyt S*
Eteen taytys loytaa samanlainen setti viela... ::)
(sorry, on aakkoseton nappis :idiot2: )
-
Suolanen on joo hinta ja hintaa jäi noille jenkeistä tilatuillekin, mutta useamman satasen tuossa säästi. Oikeasti helpompaa tilata sieltä, näpytteli vähän näppäimistöä ja seurasi tavaran kulkua USPS:n sivulta...toimii tänne perille asti. Tullauksen voi hoitaa kätevästi netissä, eikä tarvitse edes hakea varaosatiskiltä, kun posti tuo perille asti... ;)
Kaverin autoon nuo tuli, mutta täytyy tilata itellekin varalle...tietäs vaan kuuluuko R:n vihreä vai violetti NIVO, mitään tietoa ?
Sen tiedän että keltanen kuuluu XC:n.
Mites tuolla 40mm madalluksella mahtuu talvirengas enää pyörimään lumikelillä etenkin takapyöräkotelossa ?? Itellä ainakin tuppaa kotelot menemään ihan täyteen lunta 205/50R17 renkaalla, -98 V70R AWD.
Ahtainta on takana siinä takapyörän etupuolella kun noissa nelikoissa on lyhyempi akseliväli ja takapyörä näin ollen lähellä pyöräkotelon etureunaa.
-
Nyt kun mainitsit että xc:n nivot on keltaiset niin mistäs tilasit tuolta laajanveden toiselta puolelta
-
Suolanen on joo hinta ja hintaa jäi noille jenkeistä tilatuillekin, mutta useamman satasen tuossa säästi. Oikeasti helpompaa tilata sieltä, näpytteli vähän näppäimistöä ja seurasi tavaran kulkua USPS:n sivulta...toimii tänne perille asti. Tullauksen voi hoitaa kätevästi netissä, eikä tarvitse edes hakea varaosatiskiltä, kun posti tuo perille asti... ;)
Kaverin autoon nuo tuli, mutta täytyy tilata itellekin varalle...tietäs vaan kuuluuko R:n vihreä vai violetti NIVO, mitään tietoa ?
Sen tiedän että keltanen kuuluu XC:n.
Mites tuolla 40mm madalluksella mahtuu talvirengas enää pyörimään lumikelillä etenkin takapyöräkotelossa ?? Itellä ainakin tuppaa kotelot menemään ihan täyteen lunta 205/50R17 renkaalla, -98 V70R AWD.
Ahtainta on takana siinä takapyörän etupuolella kun noissa nelikoissa on lyhyempi akseliväli ja takapyörä näin ollen lähellä pyöräkotelon etureunaa.
Vihreat oli tuossa edellisessa, eli -98 R awd:ssa.
Violetit taas nykysessa -00.
Sama rengaskoko itsella myos talvella, eika ole ollut mitn ongelmaa talvikelilla.
Vanteina R replica.
Ja todellisuudessa taitaa madallus olla -60mm.
Mita on toiset sanoneet olevan kaari keskio mitta 35cm, niin itsella 29cm.. :D
Tanaan lahti kyselya koko kierroksesta madallus jousia awd:hen.
Tietysti ei tuv lappusia niihin ole olemassakaan.. :o
-
Jatketaan tätä samaa vanhaa ketjua, kun on samasta asiasta kysymys.
Nivot on finaalissa ja kaikkialla myydään eioota. Jousia ei löydy tuosta vaan jotta voisi vaihtaa tavalliset vaimentajat alle. Paikallisella Volvo-diilerillä nivot maksoi tänään reippaat 700€ kpl !!!
Tässä tallin pöydällä pötköttelee Sachsin tekemä nivomat-iskari ja putkeen on stanssattu numerosarja: 9200185
Kysymys kuuluu, mitä eroa noilla nivoilla on keskenään, joissa on eri numero kuin tässä minulla olevassa ? http://www.ipdusa.com/products/6773/113905-nivomat-replacement-shock-s70-v70-awd
http://www.ipdusa.com/products/6771/113904-nivomat-replacement-shock-s70-v70-awd
http://www.ipdusa.com/products/6772/113903-nivomat-replacement-shock-s70-v70-awd
Näyttää tuossa viimeisessä olevan sama numero kuin tässä autossa olevassa iskarissa.
Onko ainoa vaihtoehto tilata tuo kallein malli, jotta varmasti sopii paikoilleen ?
-
Osaako kukaan vastata kysymykseen näistä nivoista ?? quote author=kiiski link=topic=6776.msg842890#msg842890 date=1399309132]
Jatketaan tätä samaa vanhaa ketjua, kun on samasta asiasta kysymys.
Nivot on finaalissa ja kaikkialla myydään eioota. Jousia ei löydy tuosta vaan jotta voisi vaihtaa tavalliset vaimentajat alle. Paikallisella Volvo-diilerillä nivot maksoi tänään reippaat 700€ kpl !!!
Tässä tallin pöydällä pötköttelee Sachsin tekemä nivomat-iskari ja putkeen on stanssattu numerosarja: 9200185
Kysymys kuuluu, mitä eroa noilla nivoilla on keskenään, joissa on eri numero kuin tässä minulla olevassa ? http://www.ipdusa.com/products/6773/113905-nivomat-replacement-shock-s70-v70-awd
http://www.ipdusa.com/products/6771/113904-nivomat-replacement-shock-s70-v70-awd
http://www.ipdusa.com/products/6772/113903-nivomat-replacement-shock-s70-v70-awd
Näyttää tuossa viimeisessä olevan sama numero kuin tässä autossa olevassa iskarissa.
Onko ainoa vaihtoehto tilata tuo kallein malli, jotta varmasti sopii paikoilleen ?
[/quote]
-
Oletko tarkistanut autosi valmistenumeron kuten noiden tuotesivulla ohjeistetaan?
-
Vs: V70R awd nivot loppu
« Vastaus #49 : 07.05.2014, 19:40:14 »
Lainaus
Oletko tarkistanut autosi valmistenumeron kuten noiden tuotesivulla ohjeistetaan?
Sehän tässä ongelma onkin, auton numero viittaa toiseen ja vanhassa iskarissa oleva numero toiseen.
Voisiko joku valottaa näiden nivojen keskinäisiä eroja ? Mitat, iskunpituus, kantavuus, vai mikä hemmetti niissä erottaa ne toisistaan ???
Volvolta kun ei tunnu vastausta löytyvän... ainoa mikä siellä osataan, on varaosien hinnoittelu uskomattomiin sfääreihin
-
Kaikki ne sinne sopii.
Tuo viimeinen liila tms on sport nivo, eli hieman jämäkämpi ajettava.
Vihreetä ja liilaa ollut omassa autossa käytössä ja mitään eroavaisuuksia ei fyysisesti ollut.
-
Kiitosta vaan ! Nyt laitetaan "pumput" tilaukseen ja katotaan mitä sieltä sitten tulee.
-
Violetilla merkillä olevat nivot on vakiona 99/00 ärrissä, joissa jouset merkitty punaisella merkillä, ovat madallettuun alustaan.
Vihreät on 97/98 malleissa, keltaiset mahdollisesti sedaniin taijotainsinnepäin.
-
Vihreät tilattu.
-
No niin, vaimentimet tuli ja odottaa asennusta auton alle. 11 vuorokautta kesti n.7500 km matka kotiovelle Suomeen, hintaa tuli 656,21 € veroineen. Jos olisin samat tuotteet noutanut tuosta 20 km päästä, olisin köyhtynyt reilut 1400 €
-
Termos.
No niin nyt tarvitsee tukea. Kertokaas viisaammat kun omassa ärrässä on alla Nivomat osakoodilla sachs 9200185 ja ovat violetit. Sit olisi tilalle violetit osanumerolla sachs 8626028. Passaako alle? Alkaa sen verran olemaan rahaa ja aikaa kulunut jo omaan ärrään että palaa lakki. Meinaa osat olla hankalia hankkia ja maksaa omaisuuksia. Kiitoksia vastauksesta etukäteen.
-
Termos.
No niin nyt tarvitsee tukea. Kertokaas viisaammat kun omassa ärrässä on alla Nivomat osakoodilla sachs 9200185 ja ovat violetit. Sit olisi tilalle violetit osanumerolla sachs 8626028. Passaako alle? Alkaa sen verran olemaan rahaa ja aikaa kulunut jo omaan ärrään että palaa lakki. Meinaa osat olla hankalia hankkia ja maksaa omaisuuksia. Kiitoksia vastauksesta etukäteen.
8626028 (9173368) taitaa olla etuvetosen nivo, eli ei käy suoraan nelikkoon.
-
ite taistelin jossain edellä mainitut konit omaan 850 awd:een. kivasti ne sinne meni mut kontti laahaa maata pitkin edelleen ku ei aikasemmi ollu varaa vietereihin.. mitä sinne sopis tunkea et sais kontin takasi omalle korkeudelleen ja mielellään korkeelle, mulla aina lattiasta kattoon kaikennäköistä raksaromua kulkee kontissa päivästä toiseen..
-
ite taistelin jossain edellä mainitut konit omaan 850 awd:een. kivasti ne sinne meni mut kontti laahaa maata pitkin edelleen ku ei aikasemmi ollu varaa vietereihin.. mitä sinne sopis tunkea et sais kontin takasi omalle korkeudelleen ja mielellään korkeelle, mulla aina lattiasta kattoon kaikennäköistä raksaromua kulkee kontissa päivästä toiseen..
jarspa:lla on myynnissä takajouset, tosin madallus mallia:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=52928.0
-
löytyi lesjöforssilta vieterit. 97-00 v70 without adjustable suspension. takapää seisoo 8-9cm korkeemmalla kuin ennen. silloin kun on kontti täynnä kamaa siis ;D jouset oli millin vahvemmat ja noin 2cm pidemmät ku nivo vieterit
-
Jossain kohtaa aiemmin tätä ketjua olen liputtanut Vallilan Takomon tuotteiden puolesta. Jatkan samalla linjalla. Väittäisin, että siellä on tallessa mitat ja tiedot, jotta voivat tehdä jouset ilman, että tarvitsee viedä autoa sinne fyysisesti. Koska itse asun sen verran lähellä, niin vein autoniin paikan päälle ja vaihtoivat jouset alle samaan rahaan. Sen verran annoin speksiä, että auton pitää kulkea vaakatasossa ja ei saa kuormasta nyykähtää. Se pyyntö toteutettiin ja olen ollut hyvin tyytyväinen yhdistelmään 2wd Konin Sport takavaimentajat ja Vallilan Takomon jouset. Madalluskikkailuihin en ole lähtenyt.
Toistan itse itseäni: älkää tehkö tästä yhtään vaikeampaa kuin sen tarvitsee olla. Yllä mainittu resepti toimii ja on koeponnistettu omalla kohdalla jo lähes 100tkm:n kokemuksella. Jouset alla siis luokkaa tuon verran, iskarit puolet vähemmän. Jos erityistarpeita, niin ne kukin sitten tyylillään, mutta itse en esim . ole Nivoja kaivannut pätkän vertaa, kun jousi kerrankin kantaa kuormaa, kuten farkussa kuuluukin.
-
^ Onko milloin teetätetty jouset? Ja nimenomaan awd?
Kun pari vuotta sitten soittelin ja kyselin jousien tekoa, oli vastaus, että auto pitäisi tuoda, jotta saisivat tehtyä.
-
^ Täytyisi kaivaa kuitit esille, mutta mikäli yhtään oikein muistelen, niin kyllä alkaa varmaan lähemmäs 4-5 vuotta olla teetätyksestä. Ja kyseessä siis tosiaan AWD-mallisen auton jouset. Päivän homma, kun heti aamusta pääsevät aloittamaan. Jos olet jostain kauempaa, niin eikun päivä vapaata ja Helsinkiin.
-
On kyllä pakko jatkaa ketjua, koska mennään niin lähelyä aihetta että huhhu! :D
Omassa v70 -97 ei ole nivot loppumassa mutta pitäisi saada autoa lähemmäksi asfaltin pintaa. Awd malli tietty kyseessä ja madallusjouset olleet mielessä, koska hakusessa vähän agressiivinen (face down, ass up) tyylinen madallus. Tänään tuli hieman tutkailtua takana löllyviä nivoja ja aloin miettimään, miten iso homma olisi laittaa etuvetoiselle tarkoitetut bc racingin tai muut vastaavat korkeus/jäykkyys/camber säädettävät tolpat sinne takaamaan maksimaalisen hinta/hupisuhteen :pomo: Tiedän, että kw tekee bolt on sarjoja awd malliin, mutta 1500 euron hintalappu ei oikein miellytä. Joten saako esim ne bc:n tolpat omaan volleen? Mitä pitää tehdä että saa paketista toimivan?
-
Ei kyllä saa toimimaan.
Muutakun awd:n omat kamppeet.
Taka jouset on eri kokoiset.
awd jousen halkaisija 10cm ja fwd tais olla 12 cm isompi kuitenkin.
Itsellä on yhdet madallus jouset tuolla awd:hen. Taakse.