Samppasport  Futurez

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3079 Vastauksia
  • 886116 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #15 : 18.12.2010, 19:36:21 »
No niin minäkin muistelisin ja kokeilemallahan se selviää ;)

Poissa Executive

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #16 : 18.12.2010, 22:45:00 »
Se öljyruiskulle varattu kolo männän helmassa on kutakuinkin sormen kynnen kokoinen. Niin miehen sormesta sitten kyse. Ja niitä koloja on kaksi. Olikohan ruiskut eri pytyille erikohdissa niin sama mäntä sopii joka reikään.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #17 : 18.12.2010, 22:47:11 »
itse en rupeaisi koloja paljoa vingulla tekemään mäntiin.....
No jyrsimellä sitten...
Jokuhan ne kolot on niihin td mäntiinkin tehnyt tehtaalla niin miksei niitä voisi itse tehdä... ::)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #18 : 18.12.2010, 23:09:39 »
Erohan on juuri noitten öljyruiskujen takia,
TD männissä on kolo tuota öljyruiskua varten.
Vaparin männät eivät sovellu siis td lohkoon.
Miksi et viskaa sitä vaparin lohkoa sinne tilalle ? vähemmällä purkamisella säästyy ja se kone ei kyllä noitten öljyruiskujen puutteesta hajoa.

Purkamistahan se ei vähennä yhtään koska avaamatonta konetta en rupea käyttikseen laittamaan, ne kun ei mun säkällä ole ikinä toimineet. Plus että alkuperäisestä lohkosta on jo sylinterit mitattu ja todettu hyväksi, hoonattu ja tarkastettu sekä dekkitaso plaanattu. Eli hinnassa ei juuri tule eroa teetänkö samat hommat taas tohon vaparilohkoon vai ostanko tuohon toiset männät.
Muuten kyllä totta, ei ne öljyruiskut autuaaksi tee. Mutta kun ne kerran on niin ei niistä ainakaan haittaakaan ole :)
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #19 : 19.12.2010, 11:19:10 »
Ne öljyruiskut tuntuu kyllä dramaattisesti pidentävän ahdetun koneen käyttöikää, vaikkei niillä kuulemma mitään teekään niin juuri kenelläkään ei ole vaparista turbotettu D24 kestänyt huohottamattomana kovinkaan kauaa, kyllä ne pääosin on yllättäen alkanu huohotteleen ja oleen huonoja lähtemään käyntiin yms., tarina tietää kertoa, että ilman öljysumuja tulee renkaiden jumitteluongelmaa. Itsehän olen niin kermaperse, etten ole viittinyt alkaa leikkimään vaan ostin valmiin tdic:n, toimii.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3422
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #20 : 19.12.2010, 12:00:05 »
No jyrsimellä sitten...
Jokuhan ne kolot on niihin td mäntiinkin tehnyt tehtaalla niin miksei niitä voisi itse tehdä... ::)
Mitä minä olen noitadeekuja purkanut niin td koneen männissä ne kolot on  tehty jo valu vaiheessa eikä jälestä päin.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa JM

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 313
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #21 : 19.12.2010, 12:34:31 »
Ne öljyruiskut tuntuu kyllä dramaattisesti pidentävän ahdetun koneen käyttöikää, vaikkei niillä kuulemma mitään teekään niin juuri kenelläkään ei ole vaparista turbotettu D24 kestänyt huohottamattomana kovinkaan kauaa, kyllä ne pääosin on yllättäen alkanu huohotteleen ja oleen huonoja lähtemään käyntiin yms., tarina tietää kertoa, että ilman öljysumuja tulee renkaiden jumitteluongelmaa. Itsehän olen niin kermaperse, etten ole viittinyt alkaa leikkimään vaan ostin valmiin tdic:n, toimii.
Tää vois selittää sen että miks mun n.20 tkm ajettu kone huohottaa jo niin prkleesti.. ja öljyä katoaa vaikka on kokeiltu jo
vähän raskaamman kaluston öljyäkin 15W-40.
Olis kyllä tallessa vielä D24TIC:n lohko, pitäs vaan löytää "ehjä" kansi siihen jos sellaisia onkaan.
Volvo V90 D6 Laser Blue
Volvo V50 D3 -11 käyttis
Volvo S40 T4 -03 projekti
Volvo V70 mk2 -01 osina, V70 mk2 osia

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #22 : 19.12.2010, 12:52:40 »
Tää vois selittää sen että miks mun n.20 tkm ajettu kone huohottaa jo niin prkleesti.. ja öljyä katoaa vaikka on kokeiltu jo
vähän raskaamman kaluston öljyäkin 15W-40.
Olis kyllä tallessa vielä D24TIC:n lohko, pitäs vaan löytää "ehjä" kansi siihen jos sellaisia onkaan.
Kaupasta saa ehjiä kansia.

Öljyä kuuluu kadota, se on vanha diesel, jos öljyä ei katoa mihinkään niin ei se kauaa toimi. Ainakin mersun vanhoissa esikammiokikkareissa oli että jos kulutus on alle 0.5L/1000km niin on vikaa koneessa, samoin kun jos on kulutus yli 2L/1000km....  :buck2:

Itellä on öljynkulutus vähentyny vähäsen kun ei enää vuoda niin paljoa ulospäin, alle litralla selvitään per 1tkm. Vaparina vei jo litran/1300km, joten ei paha tulos jälkiahdetulle, varsinkin kun tuo t03 pitää ahtoputket sopivassa ohuessa öljysumussa että ilma kulkee liukkaammin.  ;D
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #23 : 19.12.2010, 17:20:29 »
Siinä vielä pari kuvaa haljenneista männistä sekä niistä koloista:






Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa JM

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 313
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #24 : 19.12.2010, 21:04:26 »
Kaupasta saa ehjiä kansia.

Öljyä kuuluu kadota, se on vanha diesel, jos öljyä ei katoa mihinkään niin ei se kauaa toimi. Ainakin mersun vanhoissa esikammiokikkareissa oli että jos kulutus on alle 0.5L/1000km niin on vikaa koneessa, samoin kun jos on kulutus yli 2L/1000km....  :buck2:

Itellä on öljynkulutus vähentyny vähäsen kun ei enää vuoda niin paljoa ulospäin, alle litralla selvitään per 1tkm. Vaparina vei jo litran/1300km, joten ei paha tulos jälkiahdetulle, varsinkin kun tuo t03 pitää ahtoputket sopivassa ohuessa öljysumussa että ilma kulkee liukkaammin.  ;D
Joo saahan niitä kansia, mutta kyselin kesällä tarjouksia niin tehdasuuden kannen hinta olis ollu 1050e.  :o
Ja sillä rahalla voi saada jo vaikka 5 kokonaista toimivaa konetta.. Mut olishan se uus aina tietty uus.

Toi vie nyt jo melkein 1,5 litraa/1000km..

Volvo V90 D6 Laser Blue
Volvo V50 D3 -11 käyttis
Volvo S40 T4 -03 projekti
Volvo V70 mk2 -01 osina, V70 mk2 osia

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #25 : 19.12.2010, 22:02:01 »
Uus tyhjäkansi on jonkun 800e muistaakseni, mutta se on uus, eikä jo valmiiks 20v/500tkm rääkätty  ;D
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Executive

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #26 : 19.12.2010, 22:38:19 »
Saksan Ebayssa on näkynyt uusia täydellisiä hydraulisilla nostajilla olevaa kantta 600e. Toimituskulut Suomeen 30e vielä tuohon päälle.
Tyhjiä mekaanisella nostajilla olevia uusia kansia on näkynyt alle 400e.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #27 : 20.12.2010, 03:01:23 »
Jep itsestäänhän tuo osasi ilmata, nyt on uusittu polttoainesuodatin.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #28 : 22.12.2010, 22:25:07 »
tuohon mäntien halkiamiseen voin kertoa muilta foorumeilta saatua tietoa että,
liian pitkä ruiskutus aika(vakio nestepää maksimiin säädetty) ja ennakot jos on pielessä niin muki halkeaa.
nuo yhdessä kylmänä polkemiseen nii keitto on valmis.
muistetaan vielä että jos lämpö mittari näyttää normaalia niin öljyt voi olla vielä kylmät.
eikä koko kone ole tasaisen lämmin ja valmiina ottamaan maksimi rasitusta.
ite oon ajanut normaali ajoa vähintään 20min ennen maksimi rasitusta.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #29 : 23.12.2010, 08:39:36 »
tuohon mäntien halkiamiseen voin kertoa muilta foorumeilta saatua tietoa että,
liian pitkä ruiskutus aika(vakio nestepää maksimiin säädetty) ja ennakot jos on pielessä niin muki halkeaa.
nuo yhdessä kylmänä polkemiseen nii keitto on valmis.
muistetaan vielä että jos lämpö mittari näyttää normaalia niin öljyt voi olla vielä kylmät.
eikä koko kone ole tasaisen lämmin ja valmiina ottamaan maksimi rasitusta.
ite oon ajanut normaali ajoa vähintään 20min ennen maksimi rasitusta.

Hmm aika jännä että halkeavat helmasta, kun luulisi ettei se helma sen enempää rasitu vaikka ruiskutusajat olisi mitä. Ennemmin sen ajattelisi vaikuttavan lakeen ja renkaisiin. Mutta voihan se noinkin olla. Toi kylmänä polkeminen mullakin tuli mieleen sekä liian suuret kierrokset. Välillä on karkaillut melko korkeallekin kierrokset kun on jahanut tyhjää lukottoman perän vuoksi. Mutta tiedä sitten. uusittava ne nyt ainakin on :D
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

 

Ateho  Elekma