Aika piiitkä suunnitteluaika, nyt projekti vähän eteni. Katto oli työn alla, muutama havainto:
-Katon pelti on todella ohutta, rullan liikkeen näkee ulkopuolelta.
-Normi pultteja ja muutamassa kohdin on käytetty torxeja.
-Aurinkosuojan pidike, peitekannen alla ei ole ruuvi vaan muovipuikko/palikka - vedä / kampea suoraan alas.
-Koko kattoverhoilua ei helpolla saa pois tieltä. Takalasille menevän vesiletkun saa poikki a-pilarin liittimeltä, mutta en hämärässä tallissa löytänyt liitintä kattoverhoiluun liimatuille sähköille. (Lähtee helpolla irti, jos haluaa repiä)
-B pilarin avaaminen pitää alkaa alapäästä ja penkit on tiellä. Ylemmässä palassa on pari metalliklipsua, jotka saa esiin kun tiivisteen vetää irti.
-C-pilarin liikutteluun pitää irroittaa se tuvavyön yläkotelo ja ainakin raottaa penkin sivupalaa.
En väkisin repinyt verhoilua pois vaan touhusin katon ja sisäverhouksen välistä - vähän raskasta työasennoista johtuen, muttei mahdotonta. Ainakin parisenttiä paksua ääntä imevää mahtuu suurimmalle osalle katon pinta-alaa. Katossa tyypilliset vahvikkeet ja reunoilla on tavaraa. Orggis vaimennukset on jotkut solukumi (?) kaistaleet.
Vaikuttiko? Vaikea sanoa, kesärenkaat tuli samalla ja mittari ei vielä ole ollut käsissä - tuskin mittari muutoinkaan katon käsittelyä havaitsee. Tavoitteena oli kaiun vähentäminen ja siihen uskon ja siksi olevinaan sen kuulin korvallakin.... Aikaa meni tasaisten peltipintojen stp-käsittelyyn n. 3 h aktiivista tekemistä.
Tehtävä / toivelista:
-Moottorin ääntä pitäsi saada häivytettyä
-Ovien tiivistyksen parantaminen
-Rintapelti / jalkatilat pitäisi eristää
Onko noihin ajatuksia tai kokemuksia?