Ohjeaika tuolle työlle on 6h 18 min uudelle autolle.
Lienee aika katsottu autodatalta moottori->kampiakseli ja männät ->kampiakselin tak. ölj.tiiv.
Päättelin tuon siitä, että tuolta kohtaa löytyy kyseinen aika.. tuo aika vastaa manuaalivaihteiston vauhtipyörän irr./as. + stefan vaihto.
Oikea aika löytyy, kun navigoi automaattivaihteisto -valikon alle (eli spesifioidaan se, että autossa on automaattivaihteisto, koska muuten ohjeajat vastaa manuaalivaihteista ja joissain tilanteissa, kuten tässä, on kyseessä eri työt.) sieltä sitten vetolevyn irr./as. ja siihen lisätään vielä stefan vaihto.
Noissa monimerkki-ohjeaika-ohjelmissa on ongelmana juurikin tuo riittävän tarkka auton spesifioiminen auton varusteiden mukaan ja silloin ei oikein auta muuta kuin kokemus ja tieto. (sama pätee monimerkki-varaosaohjelmiinkin)
Mutta totta tosiaan, n. työpäivän mittainen operaatio tuo on, jos noita on tehnyt. ( ja jos on normi mittainen työpäivä.)
Jos ekaa kertaa tekee kunnon vehkeillä, niin menee todennäköisesti toisenkin työpäivän puolelle
Jos auton saa nostettua ylös.
Moottori kannatuksiin, riittävästi purkamista ylhäältä, että saa vaihteiston ruuvit irroitettua (mm. egr:n jäähdytin), riittävästi purkamista sivuilta ja alhaalta, että saa apurungon pois (jos on originaali vaihteiston kannakerauta, niin apurunko tarvitsee irroittaa vain osittain)
Sittenhän tuo vaihteisto sieltä lähteekin, kun on tarvittavat pultit irroitellut ensin.
Jos autoa ei saa kunnolla ylös, niin jotkut on purkanut koko moottori-vaihteistopaketin pois ja irroitaneet vaihteiston vasta sitten, mutta operaatiota kyseisellä tavalla tehtynä en oo koskaan nähnytkään.