Autodiagnoosi  Carcom Oy

D5 nokan stefan vaihto

  • 3 Vastauksia
  • 3520 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
D5 nokan stefan vaihto
« : 12.01.2011, 10:20:25 »
Uhri on -05 mallin D5. Ilmeisesti nokan stefa on alkanut tihkumaan, pikkuläikkä jakohihan kotelon vieressä, kohtuullisesta "kuivuudesta" päätellen ei hirveästi vuoda, mut pitäishän tuo laittaa.

-Onko yleisesti miten kiireellinen..

-Miten paha työ on ts. paljonko euroja suurinpiirtein kuluu, jos ja kun kun vaihtaa -jakohihnan vaihto ei ole pariin vuoteen ajankohtainen..

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 nokan stefan vaihto
« Vastaus #1 : 14.01.2011, 16:13:31 »
Onko jossain nurkan takana tietoa aiheesta -liian vaikea kysymys ei varmasti ole... vai?

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: D5 nokan stefan vaihto
« Vastaus #2 : 14.01.2011, 20:04:09 »
Jos ei vuoto ole suuri, eikä kastele jakoremmiä, niin itse ajelisin lähemmäs remmin vaihtoa ja välillä vilkaisisin, että onko vuoto lisääntynyt, siis omassa autossa..  jollekkin joka ei kovin autojen päälle ymmärrä, ehdottaisin, että vaihdettaisiin nyt (jos henkilö ei ole pätevä tarkastelemaan, että onko vuoto lisääntynyt)

Jos sen vaihdon tekee ohjeen mukaan, niin työtä on jonkin verran enemmän, kuin pelkän remmin vaihdossa.
Se jakopäänmuovitausta irroitus, nokkien takapäästä alipainepumpun irroitus ja sinne lukitustappi, startin irroitus ja sen alta löytyvän pultin paikalle lohkoon kampi-askselin lukitustappi.
Lukitukset täytyy tehdä sen takia, kun nokka-akselin hammaspyörän pultinreiät on soikeat, eli nokka- ja kampiakseli linja asetetaan tällä tavalla kohdalleen.
Tuon voi toki oikaista ja tehdä nokka-akselin pyörään hyvä merkki, että sen saa samaan kohtaan, missä se olikin, onnistuu esimerkiksi maalikynällä tai vastaavalla tekemällä jälki pultinkantojen ympärille ja asettamalla ne kiinnittäessä samaan kohtaan.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 nokan stefan vaihto
« Vastaus #3 : 14.01.2011, 20:39:40 »
Kiitos Miksu! Pitää kurkata sinne kotelon sisään. (Ja tarkastaa vaihtuiko hihna nyt 180tkm  huollossa -joo nykyään pätkii aika pahasti) eipä ole ollut erikseen juttua -kundit on aina hoitaneet molemmat autot ilman hässäkkää.

Toi läikkä on senveran kuivan näköinen ja pölypintainen, ettei ihan viimeviikon ilmiö ole. Seurantaan laitetaan, pitää heittää joku pidempi keikka että näkee onko vuoto miten aktiivisessa tilassa. Tää V70 on kakkosauton roolissa ja käyttö pääosin lyhyemmillä matkoilla..

 

KL-varaosat  Race.fi