Futurez  Kulkukoira

S60 T5, geartronic-ihmettelyä

  • 11 Vastauksia
  • 6427 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
S60 T5, geartronic-ihmettelyä
« : 15.01.2011, 21:37:43 »
Eli eli, pari ihmetyksen aihetta, kuka osais vastata:
- Liikennevaloista lähtiessä, joskus kierrokset ovat tosi alhaalla ja moottori kuulostaa vähän jurraavan. Joskus tekee vielä niin että kun nostaa jalan jarrulta --> ei tapahdu mitään (eikö pitäisi lähteä itsestään liikkeelle?) ja kun painaa kaasua niin menee hetki ennen kuin auto oikein nytkähtämällä lähtee liikkeelle? Eli kuin laatikko menisi vapaa-asentoon kun se on pysäyksissä ja jalka jarrulla, valitsin kuitenkin D-asennossa. Ärsyttävää kun se joskus sillai nykäisemällä lähtee liikkeelle.
- Tasaisella kaasulla, noin 40km/h kyläajossa, auto vähän humpaa kuin välissä joku jarruttaisi menoa ja taas vähän ajan päästä tämä "jarru löysäisi"? Kierrokset tässä välissä hivenen nousee ja laskee mutta puhutaan max ihan sadoista kierroksista/min. Vaihde ei vaihdu tässä välissä, mutta alkaako laatikko arpomaan että mikä olisi oikea vaihde, vai mistä kyse?
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa janerikki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
Vs: S60 T5, geartronic-ihmettelyä
« Vastaus #1 : 15.01.2011, 22:35:50 »
Toi nykäisevä lähtö kuulostaa ihan neutral controlilta. Eli mars mars Siniselle laatikon päivitykseen, jossa poistavat ton neutral controlin. Millonkos on öljyt viimeksi vaihdettu laatikkoon?

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Vs: S60 T5, geartronic-ihmettelyä
« Vastaus #2 : 15.01.2011, 22:37:58 »
Öljyt on vaihdettu noin 20tkm sitten.

Mikäs se tuollainen neutral control on?
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: S60 T5, geartronic-ihmettelyä
« Vastaus #3 : 15.01.2011, 22:56:00 »
Tipauttaa loodan vapaalle esim. valoissa seistessä ja kytkee sitten kun nostaa jarrun ja painaa kaasua. Huomaat esim. paikallaan ollessa, kun seisot jarrulla vaihde D:llä ja lykkäät siitä kepin N asentoon, ei kierroksissa pitäisi tapahtua muutoksia. Toisin kuin vanhoissa laatikoissa kierrokset yleensä nousivat tuossa tilanteessa.

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Vs: S60 T5, geartronic-ihmettelyä
« Vastaus #4 : 15.01.2011, 22:59:04 »
Ööö, miksi laatikossa on tuollainen ominaisuus kerta sitä suositellaan poistettavaksi :)
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: S60 T5, geartronic-ihmettelyä
« Vastaus #5 : 15.01.2011, 23:06:20 »
No siis nykyäänhän se on vissiin jo kaikilla merkeillä käytössä, mutta tuo volvon oma vaan ei ole osoittautunut käytössä kovin toimivaksi pitemmän päälle. Sitä en sitten tiedä kuinka näissä ihan uusissa se pelaa. Nyky automaatit ei ryömi enää ollenkaan vaikka ei jarrua valoissa ollessa painaisikaan.

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Vs: S60 T5, geartronic-ihmettelyä
« Vastaus #6 : 15.01.2011, 23:21:10 »
Ok, kiitos infosta. Mietin vielä, toi on softajuttu, ei laatikko ole tehnyt tuollaisia kuin ihan viime viikkojen aikana, eli miten softa voi "muuttua" tässä matkan varrella?
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: S60 T5, geartronic-ihmettelyä
« Vastaus #7 : 16.01.2011, 00:16:16 »
Nyt en oo enää ihan varma, mutta ilmeisesti laatikko muuttuu/kuluu ja softa ei osaa mukautua siihen ja siitä tuo nykäisy johtuu.
Näin olen ainakin ymmärtänyt, joku viisaampi korjatkoon jos olen väärässä.


Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: S60 T5, geartronic-ihmettelyä
« Vastaus #8 : 16.01.2011, 00:55:25 »
Ok, kiitos infosta. Mietin vielä, toi on softajuttu, ei laatikko ole tehnyt tuollaisia kuin ihan viime viikkojen aikana, eli miten softa voi "muuttua" tässä matkan varrella?
Se kun on Nk. oppiva laatikko, eli mukautuu ajajan ajotyylin mukaan.
Ei muuta kun siniselle ja tuo Neutral Control pois, niin taas meno maistuu  ;)
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa Grimmy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • V70II T5 -> D5
Vs: S60 T5, geartronic-ihmettelyä
« Vastaus #9 : 16.01.2011, 20:24:03 »
Pistä geartronicilla paikallaan ykkönen päälle ja siitä liikkelle niin ei nykäse, tuolloin ei käytetä neutral controllia. Tuota nykimistä rupee tuleen kun tuki kumit sun muuta höltyy. Parempi se kyllä on ilman eikä ole edes kallis päivitys.

Enkä nyt kyllä allekirjoita että uusissa automaateissa on tuo nc kaikissa, ja mitä mä oon ajellu niin kyllä ne ihan ryömii. Ja sitten noita dsg tyylisiä suorakytkentä vaihteistoja ei kannata sekotta näihin momentinmuunnin malleihin kun on ihan eri periaate,

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: S60 T5, geartronic-ihmettelyä
« Vastaus #10 : 16.01.2011, 20:31:25 »
No joo, ehkä tuli yleistettyä liikaa, mutta kyllä nuita muillakin merkeillä on käytössä (mersu, bemari). Joo toki dsg ja vastaavat erikseen.


Poissa weisto

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 520
  • V60 D4
Vs: S60 T5, geartronic-ihmettelyä
« Vastaus #11 : 09.02.2011, 05:18:55 »
Mitä tuo neutral controllin pois otto maksaa?

 

Ateho  Elekma