Täällä kans vaihdettu kytkimen asentotunnistin tänään.
Vanha herjasi vaikka Vida näytti lukemat;
Vanhalla anturilla
Kytkin ylhäällä 4,67V ja 0%
Kytkin pohjassa 3,11V ja 92,16%
Uudella anturilla
Kytkin ylhäällä 4,55V ja 22,35%
Kytkin pohjassa 2,89V ja 92,55%
Uudella anturilla vikakoodin sai kuitattua ja pysyikin poissa.
Vaihdoin autoon (S60 2.4 170hp man. 2005) molemmat vetoakselit. Samaan aikaan ensikoeajolla tuli tuo kytkinpolkimen asentoanturin vikakoodi. Mielenkiintoista oli että vikakoodi päällä moottorijarrulla kolahti vetopyörästö ja hetken jo ajattelin että uudet vetarit valmiiksi rikki. Vaihteiden vaihto oli erikoista ja helpotti kun antoi välikaasua.
No uudella anturi auto kulki taas normaalisti ja ilman vetopyörästön kolinoita ja vaihteiden vaihto oli taas pehmeää ja nykimätöntä.
Kaikkea sitä sattuu ja pieni vika vaikuttaa merkittävästi auton ajettavuuteen.
Automaateissa liimailtu vetareita tiukemmaksi booreistaan, mutta onko manuaalissa sama vika korjattu ohjelmoimalla pieni "välikaasu" tai vastaava softaan.??