Autoracing  KL-varaosat

8v muutos 16v Turbo

  • 126 Vastauksia
  • 167368 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Lähtis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #45 : 24.02.2013, 13:42:42 »
Onko kellään tässä Tampereen lähiseudulla noita omatekoisia jyrsintyökaluja noille mäntiin tuleville venttiilien koloille? Olis tarvetta sellasille tässä lähiaikoina.. Ei tietty haittaa vaikka kauempaakin löytyis
242 B21ET -83 updating--->M50BXX+holset
740 B230F GLE -90
BMW 320i M50B25+holset -86
BMW 535i M60B40 -89

Poissa vänkkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #46 : 18.12.2013, 17:54:21 »
tere...ajautui tommonen b234f kansi hyppysiini ja ajattelin naittaa sen mun b21et:n kanssa yhteen mutta ei kauhesti ole tämmösiä tullu tehtyä joten pakko kysellä hölmöjä että voisi edes ehkä onnistua.tapahtuuko puristuksille jotain mikä pitäisi ottaa huomioon?ja dekki on suoristettu että ei ihan varmaan toi 4.5mm riitä venttiileille koloa(ja kannen plaanaan kanssa suoraksi),ja onko jollain tietoa että paljonko edes usklaltaa koloa että paljonko tavaraa männissä? sain vanhat kannen pultiit mukaan niin uskaltaakohan niitä käyttää vai ostaa udet esim motonetistä ? :o  :o  :o  :o

Poissa vänkkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #47 : 18.12.2013, 17:56:27 »
ja  soopiko b200:en imusarja tohon kanteen ??ja jos sopii niin riittääkö suutimet kanssa vai olisiko syytä vaihtaa???

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #48 : 18.12.2013, 18:41:24 »
Ei käy imusarja eikä pakosarja. Jakopää ei käy. Joudut koloamaan mäntiä tod näk. b21 koneessa voisin kuvitella venttiilien menevän läheltä sylinteriseinämää.

Poissa vänkkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #49 : 18.12.2013, 20:02:37 »
juu eikö jakopää tule opel/vw sekotus..eikö tuolla aikasemmin ole sanottu että b19 menee läheltä seinää :o onkohan kauhee operaatio naittaa ne suuttimien johdot ja muut sähköjohdot b200et:n alkuperäsen johto sarjan kanssa yhteen :o

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #50 : 18.12.2013, 20:04:51 »
b21 koneessa voisin kuvitella venttiilien menevän läheltä sylinteriseinämää.
Liki menee, mutta mahtuu olemaan. 2l lohkoon ei mahdu kuin B204:n päältä otettu kansi.


Johtosarjan kanssa tuskin tulee ongelmia, niissä on juuri sen verran pelivaraa mitä tarvitsee. Imusarjan lisäksi tarvitsee myös bensakiskon koska se on erilainen 16-venttiilisessä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #51 : 18.12.2013, 20:34:02 »
B234 16v kansi sopii myös B19 porauksella olevaan lohkoon.

Edit. Todistusaineistoa käyttäjältä "Niskja"
« Viimeksi muokattu: 18.12.2013, 20:39:33 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa vänkkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #52 : 18.12.2013, 21:19:53 »
tuolla ykkös sivulla ollut kuva ja ohjeet noista mäntiin tehtävist upotuksista  venttiilin halkasija 34.5 niin onko b234f vai b204 kannesta?n voisin kattoa jos työpaikata löytyis joku,,tai olisiko ollain ylimäärsenä "jyrsintä"

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #53 : 30.01.2014, 19:51:14 »
B230 + 16v kombinaatio tekeillä, nämäkö olis käypäiset palikat jakopäähän?
Motonetin tuotenumerot siis:
25-5673 VW Golf GTI 16v / V6 kiristin 1986-1991
25-5027 Opel Kadett 1.6D hihna 147 hammasta 1982-1987

Onko jollain ajossa tuollaisella setillä olevaa autoa että onko osoittautunut kuinka kestäväksi nuo palikat? Kesäautoonhan nyt on periaatteessa sama vaikka vaihtaa joka vuosi ainakin hihnan mutta aina parempi jos jollain olisi kokemuksia.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #54 : 30.01.2014, 21:07:47 »
Jos tuo kiristin rulla on se iso reunaohjauksella ja epäkeskokiristyksellä varustettu, niin sitten on sama paketti jota olen käyttänyt molemmissa omissa muutoksissa. Kerta vuoteen tullut vaihdettua hihna koska ei maksa paljoa ja saa kuitenkin rääkkiä. Pienenä lisänä laitoin pitkälle sivulle vakioon ohjainrullan paikkaan VAG:n pienen kiristinrullan poistamaan lepatusta.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Jaakko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #55 : 30.01.2014, 21:46:35 »
B230 + 16v kombinaatio tekeillä, nämäkö olis käypäiset palikat jakopäähän?
Motonetin tuotenumerot siis:
25-5673 VW Golf GTI 16v / V6 kiristin 1986-1991
25-5027 Opel Kadett 1.6D hihna 147 hammasta 1982-1987

Onko jollain ajossa tuollaisella setillä olevaa autoa että onko osoittautunut kuinka kestäväksi nuo palikat? Kesäautoonhan nyt on periaatteessa sama vaikka vaihtaa joka vuosi ainakin hihnan mutta aina parempi jos jollain olisi kokemuksia.



Mä oon nyt parivuotta ajellut kyseisillä palikoilla ilman ongelmia.
1983 240 Turbo 16V / GS6-37DZ
2004 V70 R M66 AWD

Poissa vänkkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #56 : 31.01.2014, 19:43:04 »
onko jollain tietoa kuinka syvät kolot uskallan/kannattaa tehä männille b21et:lle laitan siihen b234f:n kannen ?

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #57 : 07.04.2014, 21:51:58 »
Tässä osanumerot jakohihnalle Contitech CT 540 ja kiristimelle SKF VKM 11020 .


Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #58 : 03.08.2014, 11:56:00 »
Liki menee, mutta mahtuu olemaan. 2l lohkoon ei mahdu kuin B204:n päältä otettu kansi.
B234 16v kansi sopii myös B19 porauksella olevaan lohkoon.
sopiiko se vai eikö se sovi? B19 ja B200 poraus kummassakin 89mm? eli kaiken järjen mukaan sopii 234 kansi myös b200-alakerran päälle? minkähänlaiset puristukset tulee b200et männät koloilla ja 234 kannella?

Poissa MH91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #59 : 05.08.2014, 18:42:56 »
Onko tuo kadetin jakohihna 19mm vai 24mm levee?

 

Elekma  Autoracing