Autodiagnoosi  Carcom Oy

200 sarjan laatikoiden kiinnitykset?

  • 28 Vastauksia
  • 8519 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
200 sarjan laatikoiden kiinnitykset?
« : 01.07.2011, 21:34:30 »
onko näissä bensa ja doitseli versioissa eroa laatikon etäisyydellä?
ja kartaanin pituuksella?
volvo 240 tdi :)

Poissa Live

  • Aluevalvoja markkinapaikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: 200 sarjan laatikoiden kiinnitykset?
« Vastaus #1 : 01.07.2011, 21:39:53 »
On.

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1279
  • www.vrcf.fi
Vs: 200 sarjan laatikoiden kiinnitykset?
« Vastaus #2 : 01.07.2011, 21:58:11 »
Olikohan dieselissä 4cm pidempi etupätkä.

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: 200 sarjan laatikoiden kiinnitykset?
« Vastaus #3 : 01.07.2011, 22:55:59 »
niin arvelinki.
mittailin tuon uuden koneen paikkaa niin joutuu melkeempä 10 senttiä ottaa laatikkoo eteen päin...
volvo 240 tdi :)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6346
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 200 sarjan laatikoiden kiinnitykset?
« Vastaus #4 : 02.07.2011, 09:32:44 »
Mikä laatikko sulle tulee? Jos tulee M90, niin helpolla pääsee, kun ottaa M45:n kardaanin ja lyhentää sen sopivaksi.

nimim. "Pitkä on piloilla, mutta lyhyttä voi aina jatkaa..."

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: 200 sarjan laatikoiden kiinnitykset?
« Vastaus #5 : 02.07.2011, 10:30:08 »
tällä hetkellä tulee m47 joka saa hoitaa hommasa talven yli.
ens kesällä todennäköisesti joku getrakki.

oiskohan mahollista käyttää 740 kartaania ku siinä on akseli väli vähä pitempi?
volvo 240 tdi :)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6346
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 200 sarjan laatikoiden kiinnitykset?
« Vastaus #6 : 02.07.2011, 11:13:34 »
tällä hetkellä tulee m47 joka saa hoitaa hommasa talven yli.
ens kesällä todennäköisesti joku getrakki.

oiskohan mahollista käyttää 740 kartaania ku siinä on akseli väli vähä pitempi?

Kardaanin pituusero on yleensä takapätkässä, mutta onhan noita eri pituisia etupätkiäkin vaikka kuinka paljon.

Jos sulle tulee kiinteä vauhtipyörä, niin varaudu järkyttävään tärinään ja outoon jyristävään ääneen....

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: 200 sarjan laatikoiden kiinnitykset?
« Vastaus #7 : 02.07.2011, 11:56:22 »
kiinteähän pyörä tuossa koneessa on vakiona.
minä veikkaan ettei se värinä ja jyrinä kaksoismassallakaan lähe ku ne ei kestä vääntöä...

täytyy rueta haalimaan kasa kartaaneja ettei tarvihtis hitsaria ehtiä...
mutta eikös kartaanit ole keskenään tasapainotettu?
volvo 240 tdi :)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6346
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 200 sarjan laatikoiden kiinnitykset?
« Vastaus #8 : 02.07.2011, 19:11:07 »
kiinteähän pyörä tuossa koneessa on vakiona.
minä veikkaan ettei se värinä ja jyrinä kaksoismassallakaan lähe ku ne ei kestä vääntöä...

täytyy rueta haalimaan kasa kartaaneja ettei tarvihtis hitsaria ehtiä...
mutta eikös kartaanit ole keskenään tasapainotettu?

Onko kyseessä Transportterin kone? Volvoissa on kaikissa kaksoismassa.

Kaksoismassa jyrisee ainoastaan kuormitettuna, kun väännönkesto loppuu. Mulla tärisi tasapainoitettu kiinteä pyörä+D24:n jousitettu kytkinlevy lähes koko ajan ihan järjettömästi. Tietyillä kierroksilla tuntui, että jotakin on pahasti löysällä. Laatikkona oli silloin M46, sittemmin laitoin kaksoismassan ja M90:n ja ajomukavuus nousi ihan eri sfääreihin :)


Lainaus käyttäjältä: Jule

200 sarjan kardaanin etuputken pituuksista tämmöinen taulukko.
Lisää tietoa tarvitaan, ja mielellään myös varmistuksia. Lihavoidut arvot ovat vanhoista keskusteluista poimittuja, lihavoimattomat tiedetyistä arvoista laskettuja, alleviivatut ovat mun itseni vielä tarkistamia. Lisäksi M47 laatikosta on ilmeisesti olemassa kaksi eri pituusversiota, mä en tiedä kumpi versio tuo on.
Joitain yhdistelmiä ei taida edes olla olemassa, kuten PRV+M45, mutta ei anneta sen häiritä.

M45 M46 M47 BW55 AW70/71 M50 M90 ero vinokoneeseen
Vinokone 75 48 58 65 58 80 69
Diesel 79 52 62 69 62 93 +4cm
PRV 92 65 75 82 75 97 +17cm

« Viimeksi muokattu: 02.07.2011, 19:13:05 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: 200 sarjan laatikoiden kiinnitykset?
« Vastaus #9 : 03.07.2011, 00:02:56 »
ei ole pornstartterin kone ku audista.
volvo 240 tdi :)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 200 sarjan laatikoiden kiinnitykset?
« Vastaus #10 : 03.07.2011, 13:33:04 »
Kardaanin pituusero on yleensä takapätkässä, mutta onhan noita eri pituisia etupätkiäkin vaikka kuinka paljon.
Täytyy nyt ääneen hämmästellä, tarkoitat siis mallisarjojen välistä pituuseroa vai mitä? Kun mulla on/oli lattialla 3kpl 240 kardaaneja, ja 4kpl 7/9 kardaaneja, ja kyllä niissä oli mallisarjan sisällä kaikissa samanpituset takapätkät, olkoonkin että paksuuksia molemmissa tuli vastaan kahta erilaista. Sensijaan kahta samanpitusta etupätkää ei koko läjässä ollut ;D
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6346
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 200 sarjan laatikoiden kiinnitykset?
« Vastaus #11 : 03.07.2011, 16:32:42 »
Täytyy nyt ääneen hämmästellä, tarkoitat siis mallisarjojen välistä pituuseroa vai mitä? Kun mulla on/oli lattialla 3kpl 240 kardaaneja, ja 4kpl 7/9 kardaaneja, ja kyllä niissä oli mallisarjan sisällä kaikissa samanpituset takapätkät, olkoonkin että paksuuksia molemmissa tuli vastaan kahta erilaista. Sensijaan kahta samanpitusta etupätkää ei koko läjässä ollut ;D

Niin sitä tarkoitin, että jos akseliväli on eri, kuten kysyjä ehdotti 700:n kardaania 200:seen, niin silloin ero on takapätkässä. Etupätkän eroavaisuudet tulevat laatikkojen eroista.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 200 sarjan laatikoiden kiinnitykset?
« Vastaus #12 : 03.07.2011, 16:53:36 »
Niin sitä tarkoitin, että jos akseliväli on eri, kuten kysyjä ehdotti 700:n kardaania 200:seen, niin silloin ero on takapätkässä. Etupätkän eroavaisuudet tulevat laatikkojen eroista.
Nuistahan muuten saattais saada toimivan kombon kun jaksasi mettästellä sopivan pituset osat eri autoista, kuitenkin 240 ja 740 pituusero on hyvin pieni, niin osia vois löytyä aika tiheälläkin pituusvälillä. Olettaisin kuitenkin, että liitoskohdan poorit käy ristiin, näin silmämääräiseltä arviolta veikaten?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: 200 sarjan laatikoiden kiinnitykset?
« Vastaus #13 : 03.07.2011, 17:39:06 »
taidan tehä kartaanin ja laatikon väliin ite holkin jolla laatiikoa tuon eteen päin.
volvo 240 tdi :)

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: 200 sarjan laatikoiden kiinnitykset?
« Vastaus #14 : 18.08.2011, 06:44:00 »
mikähän laatikko ois topakka 700sarjalaiseen ahdettuun 230iin.. nappivitonen tällähetkellä paikallaan ja alkaa mennä hermo kyseiseen keksintöön, kaverin puolesta kyselen.. markkinapuolella ei oikeen napannu
740 M50B25

 

Proturbo  Autodiagnoosi