0
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
tällä hetkellä tulee m47 joka saa hoitaa hommasa talven yli. ens kesällä todennäköisesti joku getrakki. oiskohan mahollista käyttää 740 kartaania ku siinä on akseli väli vähä pitempi?
kiinteähän pyörä tuossa koneessa on vakiona. minä veikkaan ettei se värinä ja jyrinä kaksoismassallakaan lähe ku ne ei kestä vääntöä...täytyy rueta haalimaan kasa kartaaneja ettei tarvihtis hitsaria ehtiä...mutta eikös kartaanit ole keskenään tasapainotettu?
200 sarjan kardaanin etuputken pituuksista tämmöinen taulukko.Lisää tietoa tarvitaan, ja mielellään myös varmistuksia. Lihavoidut arvot ovat vanhoista keskusteluista poimittuja, lihavoimattomat tiedetyistä arvoista laskettuja, alleviivatut ovat mun itseni vielä tarkistamia. Lisäksi M47 laatikosta on ilmeisesti olemassa kaksi eri pituusversiota, mä en tiedä kumpi versio tuo on.Joitain yhdistelmiä ei taida edes olla olemassa, kuten PRV+M45, mutta ei anneta sen häiritä. M45 M46 M47 BW55 AW70/71 M50 M90 ero vinokoneeseenVinokone 75 48 58 65 58 80 69Diesel 79 52 62 69 62 93 +4cmPRV 92 65 75 82 75 97 +17cm
Kardaanin pituusero on yleensä takapätkässä, mutta onhan noita eri pituisia etupätkiäkin vaikka kuinka paljon.
Täytyy nyt ääneen hämmästellä, tarkoitat siis mallisarjojen välistä pituuseroa vai mitä? Kun mulla on/oli lattialla 3kpl 240 kardaaneja, ja 4kpl 7/9 kardaaneja, ja kyllä niissä oli mallisarjan sisällä kaikissa samanpituset takapätkät, olkoonkin että paksuuksia molemmissa tuli vastaan kahta erilaista. Sensijaan kahta samanpitusta etupätkää ei koko läjässä ollut
Niin sitä tarkoitin, että jos akseliväli on eri, kuten kysyjä ehdotti 700:n kardaania 200:seen, niin silloin ero on takapätkässä. Etupätkän eroavaisuudet tulevat laatikkojen eroista.