Hei!
Nyt pitäisi tehdä vähän väärinpäin miten yleensä, eli volvon paras laatikko vaihdetaan huonosti kestävään automaattiaskiin. Mitään järkeähän tässä ei ole, mutta tehtävä se on.
Purkuautosta (740) on otettu jo irti luultavasti AW70, tai ainakin tyyppikilvessä luki 03-70. Vetolevy ja turbiini näyttäisivät sopivan alkupään 850, jossa ainakin silmätuntumalla samanlainen anturikehä kun vauhtipyörässä. Vaiheistolootaan pitää vielä kairata kampiakselin anturin kolo, kun aw70 sitä ei ole. Muuten pitäisi olla melkein plug&play.
Vähän mietityttää tuo sähköpuoli, mitä johtoja pitää muuttaa/lisätä moottorinohjaukselle(Lh2.4) että alkaa pelaamaan edes jotenkin. Olin katsovinani että seitsämän johtoa pitäisi johonkin saada yhdistettyä. Yksi menee askille, joka on luultavimmin pakki, kaksi sporttinapille ja loput neljä vaihdekeppiin.
Vaihdekepin neljästä piuhasta yksi on varmaankin jatkuva signaali, yksi tulee p-vaihteelta, eli tämä on vissiin käynnistyksen esto. Kaksi viimeistä menee ykkös- ja kakkosvaihteelle.
Onko kukaan ropaillut/pelaillut noiden sähköjen kanssa että saako ne toimimaan Lh2.4 kanssa? Lastua joutu varmasti muuttamaan. Onko jollain jotain muuta huomauteltavaa tai että kestääkö edes tuo 2.3l koneen vääntöjä vai kannattaako suoraan etsiä jostain AW71?