Autoracing  KL-varaosat

460 -92 16F vikakoodi 2-1-4

  • 4 Vastauksia
  • 1831 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa V0lv0mies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 206
  • www.vrcf.fi
460 -92 16F vikakoodi 2-1-4
« : 30.12.2011, 17:25:00 »
2-1-4 = vauhtipyörän signaali viallinen

Okei. Mitään ihmeellistä en ole vauhtipyörän suunnalta huomannut. En varmaan edes osaa huomata.

Mitäs ongelmia pitäis ajossa ilmetä jos vauhtipyörän signaali ei kulje...johonkin (mihin?). Entä kuinka pahasti voi rikkoa autoa lisää (kuinka hermona tarvii olla?)?

Mitä johtoja tai antureita pitää tarkastaa? Korjaus-oppaasta en löytänyt mitään mainintaa asiasta.
Olisvat voineet hakemiston kyhätä siihen opukseen...
460 SE -92 B16F

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 460 -92 16F vikakoodi 2-1-4
« Vastaus #1 : 30.12.2011, 19:21:55 »
Jos se vauhtipyörällä oleva VR anturi olis sökö niin ei se auto silloin kyllä käynnistyisikään...

Sen anturin tarkoitus on kertoa ECU:lle moottorin kierrostieto, että se osaisi antaa kipinän oikeaan aikaan yms. Eikä tuon anturin hajoamisesta muuta seuraa kuin että matka loppuu siihen.....

Poissa V0lv0mies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 206
  • www.vrcf.fi
Vs: 460 -92 16F vikakoodi 2-1-4
« Vastaus #2 : 30.12.2011, 20:23:07 »
Mutta jos se antaakin väärää tietoa jos ei olekaan kokonaan sökö. Luulis silloin vaikuttavan performanssiin tai päästöihin. Mistä sen piuhat löytyy?

Ettei menis liian helpoksi, niin Autodata-ohjelma väittää 2-1-4-koodin koskevan kampiakselin asennontunnistinta. Mitä tässä nyt uskois...
460 SE -92 B16F

Poissa V0lv0mies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 206
  • www.vrcf.fi
Vs: 460 -92 16F vikakoodi 2-1-4
« Vastaus #3 : 30.12.2011, 22:05:14 »
Ehkä noi ovatkin sama asia.

Noh, otin akun miinuskaapelin irti, ruiskuttelin perus crc:tä ja saman firman oksidinpoistajaa anturiin päin ja avattuun sähköliitokseen.
Samalla pruiskasin kaasuläpän anturin liitäntään (kiinni) huvikseni. Kaapeli takas napaan ja koodeja katsomaan. Ei näytä enää 2-1-4, vaan 4-1-2. Siis kaasuläpän anturin signaalihäiriö.

Aiheuttikohan spruuttaukset oikarin...? Varmaan olis kandennu antaa ylimääräisten haihtua hiiteen ensin. Aamuun mennessä toivottavasti taas pelittää.

Toivottavasti ei muuten haittaa jos perus-crc:tä meni samalla vauhtipyöräänkin...
460 SE -92 B16F

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 460 -92 16F vikakoodi 2-1-4
« Vastaus #4 : 30.12.2011, 22:06:52 »
Mutta jos se antaakin väärää tietoa jos ei olekaan kokonaan sökö. Luulis silloin vaikuttavan performanssiin tai päästöihin. Mistä sen piuhat löytyy?

Ettei menis liian helpoksi, niin Autodata-ohjelma väittää 2-1-4-koodin koskevan kampiakselin asennontunnistinta. Mitä tässä nyt uskois...
Sehän on kampiakselin asennontunnistin, joka lukee muistaakseni 60-2 triggeriä vauhtipyörältä...

se anturi löytyy termostaattikotelon/ylävesiletkun alapuolelta ja siihen menee joissakin malleissa 2-johtoa (punainen ja valkoinen), tai sitten 3-johtoa (valkoinen, punainen ja musta)...

Ehkä noi ovatkin sama asia.

Toivottavasti ei muuten haittaa jos perus-crc:tä meni samalla vauhtipyöräänkin...

tosiaan se lukee kampiakselin asentoa vauhtipyörältä..

ei tuo mitään haittaa vaikka oliskin vähän CRC:tä mennyt sinne vauhtipyörälle.. ;)
« Viimeksi muokattu: 30.12.2011, 22:09:41 kirjoittanut Kovalchuck33 »

 

Proturbo  Autodiagnoosi