KL-varaosat  Race.fi

Ölppänderit vaihtoon taas

  • 2 Vastauksia
  • 1156 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa V0lv0mies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 206
  • www.vrcf.fi
Ölppänderit vaihtoon taas
« : 19.04.2013, 16:45:03 »
Eletään öljynvaihtoaikoja...

Ootteko huomanneet että öljyn kuumaviskositeettiluokka vaikuttais bensankulutukseen?

Itellä viime keväänä lirutin Kingsin 5w-40 XL:t vekepois ja tilalle Mopilin 5w-50 Peak Lifeä ja syksyn vaihdossa käytin samaa.

Viime kevään vaihdon jälkeen kulutus nousi yli seitsemään litraan satasella. Siis luokkaa litran nousu.

Ei taida olla muutenkaan mitään järkeä käyttää noin laajan viskoalueen öljyä.

Nyt olisin kokeilumielessä ostanu jotain laadukasta 10w-30-kamaa kesäksi, mutta Motonetissä on just menossa tarjous umpeen tuotteesta Valvoline Max Life 10w-40. 5 litran kannu, 27€. Sen ainakin kehuvat ooppelipalstalla tekevän hyvää kumiosille ja muutenkin tarkotettu hieman kypsemmille moottoreille.
460 SE -92 B16F

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6583
  • 1% Hybridi
Vs: Ölppänderit vaihtoon taas
« Vastaus #1 : 19.04.2013, 17:41:46 »
Max-lifella mun 850:n öljynkulutus putosi huomattavasti  ;)
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa V0lv0mies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 206
  • www.vrcf.fi
Vs: Ölppänderit vaihtoon taas
« Vastaus #2 : 19.04.2013, 19:16:49 »
Eipä tuota mopiilin 5-50:kaan ole tarvinna täyttää vaihtojen välissä. Mutta mieluumminhan sitä ohuemmalla voitelulla ajelis.

On tuossa max Lifessä sekin hyvä puoli että API-luokitus on SL, eikä modernimpi SM. Ooppelipojat sanoo että
"Älkää hyvät ihmiset ostako sitä mihinkään vähänkään vanhempiin autoihin. Se on vain saasteita vähentämään tehty luokka, voiteluominaisuudet on huonommat mitä edellisissä SL ja SJ luokissa koska joitain mm. rajavoitelua parantavia lisäaineita on vähennetty radikaalisti. Ainakin vanhoissa amerikkalaisvalmisteisissa koneissa on todettu nokka-akselin kuluvan luvattoman nopeasti jos käyttää SM luokiteltua öljyä. SL:ssäkin on jo näitä lisäaineita vähennetty mutta ei niin paljoa vielä."

Kyllä mä noihin ooppeli-jannuihin luotan melkein yhtä paljon kuin Volvo-Miehiin; ihan eri meiningit ko esim. bmw-palstoilla.
460 SE -92 B16F

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron