Proturbo  Autodiagnoosi

460 2.0 automaatti B20F 1996 käynnistyy huonosti/ei käynnisty moottori lämpimänä

  • 13 Vastauksia
  • 4206 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa verimakkara

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Terve!

Elikkä kärry käynnistyy kylmänä kuin unelma, mutta kun kone on lämmin niin ei meinaa lähteä käyntiin tai ei käynnisty ollenkaan. startti kyllä pyörittää mutta kone ei pörähdä, ja silloin kun nipinnapin käynnistyy niin ravistaa niin saakelisti.

tyhjäkäynti on ok, ajossa ei mitään ongelmaa (ei nyi tai mitään). jos odottaa että kone jäähtyy niin taas lähtee hyvin käyntiin.

 ongelmat alkoivat kun auto seiso kolme päivää sateessa pari viikkoa sitten. Vaihdoin just uuden akun kun vanha oli ihan totaalisen kaput, lisäksi avasin virranjakajan kannen ja katsoin josko siellä ois ollu kosteutta ja ruikin sinne crc:tä. (siel oli pari pikku pisaraa kosteutta muttei mitenkään paljoa).

epäilen että kosteutta on kerääntynyt jonnekin, mutta minne? (sitten kun lämpenee niin tiivistyis tuo kosteus jonnekin?)

kaikki johdot kävin mielestäni läpi ei ollut mitään irrallaan, kaikki tukevasti kiinni.

osaisikohan joku auttaa, kiitos :)

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Renix-möykky vihaa kosteutta.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa V0lv0mies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 206
  • www.vrcf.fi
Täälläkin oli joskus tuota samaa oiretta. Ei kaikki sylinterit olleet mukana ja silloin täristi. Oliskohan se hävinny just virranjakajan uusimisella... Vaihtaisin tulpat ja niiden johdot jos eivät ole suht uudet.

Haynesin korjausopas antaa seuraavat mahdolliset syyt:

-Ilmansuodatin tukossa

-Suihkutuslaitteisto viallinen

-Venttiilinvälykset väärät

-Moottori hyvin kulunut (puristuspaineet alhaiset)

Heittäisin tohon viimeiseen, että tuskin siitä johtuu, mutta eipä ole vaikea homma testata halvalla mittarilla paineita. Jos ovat alhaiset ja/tai epätasaiset sylinterien kesken, niin suosittelen tekemään RVS-käsittelyn: itsellä nousi paineet sillä tavalla erinomaisiin lukuihin.
460 SE -92 B16F

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vikakoodit kannattaa myös lukea.

Poissa verimakkara

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
kiitos vastauksista!

tarkistin ilmanputsarin...näytti melko uudelta ei ollu tukossa... vaihdan tulpat huomenna ja katton vikakoodit (jos vaan ei oo liian kylmä ilma roplaamiseen)

jos toi tulppien vaihto ei poista ongelmaa niin onko noiden suuttimien tarkastaminen vaikeeki homma? (en ole kauheen kokenut korjailee autoja) vähän kyl luulen ettei niissä oo vikaa koska kosla kulkee ihan ok.

Poissa turbozio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Mitähän volvomies tarkoitaa rvs käsittelyllä?
volvo v70 d5 -07    ja  v70-00

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
http://www.rvs.fi/products/page9.html

tuolla tosin mainitaan että vain 40 000km tai 800 tuntia käytetylle moottorille...


Poissa V0lv0mies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 206
  • www.vrcf.fi
No ei todellakaan ole vain uusille moottoreille; eiköhän suurin käyttäjäryhmä ole juuri me, jotka haluamme eroon vanhuuden tuomista ongelmista. Oikein kuluneet moottorit vaativat ohjeiden mukaan 2 käsittelyä.

Omalta osaltani houkuttelevinta oli helppous: tavara sisään ja sitten vaan sisäänajoa.
460 SE -92 B16F

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Mutta on silläkin hiukan eroa onko moottorilla ajettu vain 40tkm vai yli 500tkm...mutta kai se käsittely tuollaisessa sisäänajetussa koneessakin jotain voi vaikuttaa...

Poissa V0lv0mies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 206
  • www.vrcf.fi
Pitäshän se vaikuttaa joo, koska se muodostaa uutta pintaa kuluneisiin kohtiin. Eiköhän se puristuspaineiden nousukin siitä johdu...

Sitten se kitkan vähentämisvaikutus. En tiedä miten ne nykyään moottoreiden kulutuspintoja käsittelee/pinnoittaa tehtailla kitkan vähentämiseksi eli mitä hyötyä RVS:n käyttö antaa sellaisessa vähän ajetussa moottorissa, mutta aika ilmeinen hyöty vanhemmissa koneissa.
460 SE -92 B16F

Poissa verimakkara

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
...vika hävis ittestään ku oli noi kuivat pakkaset tossa.
vaihdoin kumminkin tulpat, virranjakajan ja pyörijän. Olivatten aika lopussa.

Poissa Volga

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • 440 2.0 aut. -96
    • kotisivuni
...vika hävis ittestään ku oli noi kuivat pakkaset tossa.
vaihdoin kumminkin tulpat, virranjakajan ja pyörijän. Olivatten aika lopussa.

Olen nyt ajellut kymmenen vuotta 440 Vollella ja kahdesti tuollaiset viat on lähteneet uudella pyörijällä ja virranjakajan kannella.

Mistä tuo Rvs tietää mihin pitää muodostaa uutta pintaa? Ei sinällään että ihmeainetta hetkeäkään epäilisin...

AV64

  • Vieras
Vaihda ne tulpanjohdot vielä niin on sitten kaikki syttyosat uusia.

Poissa V0lv0mies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 206
  • www.vrcf.fi
RVS käsittääkseni tekee uutta matskua eniten sinne, missä on korkeimmat paikalliset lämpötilat.

Eikös ne eniten kuluvat kohdat juuri ole niitä kohtia?

Ei siinä aineessa minusta mitään ihmeellistä ole.
460 SE -92 B16F

 

Proturbo  Autodiagnoosi