Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

B20 turboja forumilaisilla?

  • 55 Vastauksia
  • 27070 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa amav8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
B20 turboja forumilaisilla?
« : 27.02.2013, 18:58:51 »
Vinokoneitahan on kaikilla mutta Millasilla set upeilla Löytyy foorumilaisilta veteraaneja b18/20+Turbo/Ahdin.

Olis mukava saada tietoa onko näitä muilla harrastajilla ja millasiin teholukemiin on päästy milläkin kokoonpanolla.
Legendoja saa kans kertoa millasia tehoja tappikoneesta on saatu ulos.


...Jos tällänen keskustelu on jo linkittäkää se tähän, ite en ole ainakaan löytänyt.

Poissa amav8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 turboja forumilaisilla?
« Vastaus #1 : 27.02.2013, 19:09:19 »
Täälä alkais olemaan viittä vaille valmis tällänen rakkine;

-B20 8bolt
-Kansi teetetty
-Kormun nokka
-kms ruisku laajakaista lambdalla
-SU imusarjaan muokattu suuttimen paikat ja siinä jatkona home made painekotelo.
-1000cc ev14
-HX-40 Tuubisarjassa
-Wisecot
-Eaglen veivit
-7,5kg vauhtipyörä
-Kiina cooleri

+m46 laatikko ja 1031 perä.
Aurinko alkaa paistelemaan ja tappikone kuume parhaimmillaan.

Edit; amazon -69 koppana.
« Viimeksi muokattu: 27.02.2013, 19:52:39 kirjoittanut amav8 »

Poissa ville.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 turboja forumilaisilla?
« Vastaus #2 : 27.02.2013, 19:42:57 »
Aihio on ollu jokusen vuoden moottoripukissa odottamassa inspiraatiota...

Poissa Voimarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • Recycle Racing
Vs: B20 turboja forumilaisilla?
« Vastaus #3 : 27.02.2013, 19:45:30 »
Nelisen vuotta tullut pikkuhiljaa kasailtua omaa matsonia. Piti olla valmis toissakesänä, viime kesänä ja nyt tulevana kesänä. Nähtäväksi jää :)

-B20 8bolt, 8:1 ruttu, ARP-kansipinnapultit, Elring kynsitiiviste
-38/46 reilusti avarrettu kansi vahvistetuilla pukeilla ja tuplajousilla ja 5/16x0.83 mittatilauschromolytönäreillä
-nokka 298/114/8,7 teräsrattaalla
-mega ruisku ja edis-sytkä
-vems laajakaista
-omavalmiste imupakosarja mustasta, runnerit J-käyristä, primäärit vesijohtomutkista
-718cc suuttimet B20E kannessa muokatuilla suuttimenpidikkeillä
-GT37 motorsport pakopesällä ja 3" DP => 2,5" loppuputki
-kiinacooleri + täysalumiinisyyläri tuplaflekteillä
-B19ET männät ja M-kanget
-teräs vp + 900 turbo saabin asetelma shimmattuna + 4-lap. sintteri
-laturi (100A)+vesipumppu hammashihnavedolla
-M400 laatikko + Hiacen 40mm kavennettu perä tiukatulla LSD-lukolla ja levyjarruilla

Teholukemia ei ole mitattu, koeajolla on vahingossa ponnistettu reilu 2bar => sutii.
« Viimeksi muokattu: 27.02.2013, 19:57:46 kirjoittanut Voimarauta »
Volvo Amazon B20T -71
Volvo XC90 D5 -06

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 turboja forumilaisilla?
« Vastaus #4 : 27.02.2013, 19:57:28 »
Kimmo Kokolla oli B20 turbo Amazon joka kulki 12 sekan aikoja vartilla lähes 30 vuotta sitten. Katurenkailla, tupla Dellortot, M45 aski.

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa amav8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 turboja forumilaisilla?
« Vastaus #5 : 27.02.2013, 19:58:46 »
Voimaraudan konehuonetta on  tullu tuijotettua tuola galleriassa useasti.
Hyvältä näyttää! 8)

Poissa Voimarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • Recycle Racing
Vs: B20 turboja forumilaisilla?
« Vastaus #6 : 27.02.2013, 20:00:51 »
Voimaraudan konehuonetta on  tullu tuijotettua tuola galleriassa useasti.
Hyvältä näyttää! 8)

Näyttää ihan kötöstelyltä, viimeistely puuttuu kun ei kärsivällisyys riitä moiseen.
Volvo Amazon B20T -71
Volvo XC90 D5 -06

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: B20 turboja forumilaisilla?
« Vastaus #7 : 27.02.2013, 20:39:57 »
Joskus vuonna -98-99 tjsp oli B20 turbo Amazonissa.

Isoventtiilikansi 44/37
Järvisen Matin spesiaali nokka-akseli
K-jetronic
Fmi-lisäruisku
Crane Cams suurtehtosytkä
Iankaikkinen To4 ahdin jostain työkoneesta
Tuubisarja
Ahtopaine noin 1,4bar

Tehoa tuli 265hv ja vääntöä noin 360nm. Käyttöalue oli jotain naurettavan ja säälittävän rajamailta. Tätä hauskaa kesti 2500km, kunnes kiertokanget pultit pettivät.

Poissa amav8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 turboja forumilaisilla?
« Vastaus #8 : 01.03.2013, 07:28:24 »
Kulmamiehen tarina oli kerrassaan masentava.

Eikö muita löydy? Ei ilmeisesti kauheessa suosiossa pystykone turbo aihioksi..?

mitäs raati on mieltä kun mulla on tohon holset Hx40 ahtimeen 8 pakopesä ja 16. Kumman laitan kiinni, käykö tolla 16 pesällä samalla tavalla kun kulmmiehellä että käyttöalue on niin kapea että ajaminen on ihan hanurista vaikka ylhäältä tehoa löytyykin.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: B20 turboja forumilaisilla?
« Vastaus #9 : 01.03.2013, 07:32:18 »
Älä suotta masennu :) Onhan tuo Hx40 huomattavasti parempi ahdin, mitä tuo mun teollisuuspuhallin oli. Laittaisin siihen sen #8 pesän, niin voisi toimia ihan hyvin.

Poissa Ilari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 494
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 turboja forumilaisilla?
« Vastaus #10 : 01.03.2013, 10:26:10 »
Eikö 2500 hyvää kilometria ole parempi kuin ei mitään? :)

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 turboja forumilaisilla?
« Vastaus #11 : 01.03.2013, 10:33:46 »
Täälä alkais olemaan viittä vaille valmis tällänen rakkine;

-B20 8bolt
-Kansi teetetty
-Kormun nokka
-kms ruisku laajakaista lambdalla
-SU imusarjaan muokattu suuttimen paikat ja siinä jatkona home made painekotelo.
-1000cc ev14
-HX-40 Tuubisarjassa
-Wisecot
-Eaglen veivit
-7,5kg vauhtipyörä
-Kiina cooleri

+m46 laatikko ja 1031 perä.
Aurinko alkaa paistelemaan ja tappikone kuume parhaimmillaan.

Edit; amazon -69 koppana.

Onko kuvaa tuosta imusarjasta kotelon kera ?

Mitä puristukset ?

Ja mikä Kormun nokka ?

Kysely ikä  :-[
« Viimeksi muokattu: 01.03.2013, 10:51:40 kirjoittanut hyvoneju »
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa amav8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 turboja forumilaisilla?
« Vastaus #12 : 01.03.2013, 11:20:57 »
Voin kuvankin ottaa mutta  suuttimet on siinä su imusarjsssa  pystysuorassa yläpuolella upotettu imuaukkojen kohalle, niin lähelle aukkoja kun mahdollista.
Painekotelo on rosterista (meijeriputki) tehty ja se muistuttaa hieman puolentoista litran pulloa mutta kartion kapein osuus muistaakseni 80mm ja tulopäädyn vastakkainen pääty on viistetty n45asteen kulmaan. Halkaisijaltaan n.20cm. Tilavuutta koko keksinnöllä varmaan joku 2,5-3 litraa. Ja kaasuläppänä mustang racing 80mm.

Tän projektin on alottanut vuosia sitten toinen henkilö js se on teettänyt sen nokan tähän moottoriin, asteita mulla ei ole tiedossa. Turbo oli siinä vaiheessa rojektia pienempi.

Puristukset kuulemma jotain 8,5

Poissa TD Power

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Mutu, mutumpi, öljykeskustelu
Vs: B20 turboja forumilaisilla?
« Vastaus #13 : 01.03.2013, 16:29:55 »
Pistetäämpäs sitten tämäkin jonoon ettei mene masentavaksi. Vielä tässä rakkineessa on hiomista, mutta ilman erityisempiä ongelmia se kulki viime kesän, liekkö jotain 5000 km pintaan tullut matkaa. Lukemat on vähän sellasilla arvausennakoilla ja niin edespäin, katson ensi kesänä mitä noilla paineilla irtoaa oikeasti. Omaan mieleen ihan mukava ajopeli.

B30ET:
- kuusipulttinen lohko
- vakio männät ja kanget
- dekistä höylätty muistaakseni 0,7mm, kannesta 2 mm -> paljerako n. 0,6mm
- vakio imu ja pakosarjat, pakosarjaan tehty adapteri turbolle.
- puristukset 12,3:1
- kormun 717 nokka
- Kiinacooleri
- Garret GT32
- paineet 0,5 bar
- Polttoaine RE85
- Megasquirt ohjaa bensaa ja kipunaa

260hv@5400 rpm
392 Nm@3800 rpm
« Viimeksi muokattu: 01.03.2013, 16:32:05 kirjoittanut TD Power »
Volvo 164 Turbo -74
Volvo 760 Turbo -89
Volvo S80 D5 -05

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 turboja forumilaisilla?
« Vastaus #14 : 01.03.2013, 16:47:18 »
Eikös täällä jollakin ollut keltainen Amazon, jossa remmiahdettu B20? Kuvissa ainakin näytti ihan näpsäkältä toteutukselta. Olisi mukava kuulla siitä tarkempia speksejä.

 

Proturbo  Autodiagnoosi