Ateho  Elekma

740 Turbo [B230ET+M46] MYYTY

  • 296 Vastauksia
  • 84062 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: 740 Turbokäyttis [Kuvapäivitys!]
« Vastaus #15 : 28.01.2012, 14:27:42 »
Täytyypä seurailla tätä, olen aina kateellinen kun joku hankkii tällasen :-[
Taitais tuolla sunkin ärrän hinnalla saada useamman tällaisen? Tässä kävi kyllä itsellä hyvä tuuri, sain melko harrastajaystävälliseen hintaan tämän auton.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 740 Turbokäyttis [Kuvapäivitys!]
« Vastaus #16 : 28.01.2012, 14:46:14 »
Samantien lähti tuosta -15c kelistä johdon päästä neljällä tulille, eli parannusta tuli. Aikasemmin sai hörpötellä useamman minuutin tyhjäkäyntiä että lähti viimeinenkin pytty mukaan.

Huolto on siis onnistunut :)
No kun halvalla sai.

Poissa Carcha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • B5254T2
Vs: 740 Turbokäyttis [Kuvapäivitys!]
« Vastaus #17 : 28.01.2012, 17:39:59 »
Taitais tuolla sunkin ärrän hinnalla saada useamman tällaisen?
Siinä olet oikeassa, vaikkakaan tuollainen 423tkm ajettu vanharouva ei enää ostajan korvaan kuulosta hyvälle (vaikka itse tietääkin sen pelaavan loistavasti...). Ja vaikka minulla olisi läskiposkinen neliveto ärrä, olisin silti kateellinen hienoista 700 ja 900 turboista ;)

Mutta onnea vaan hankinnasta, kai pidit ne valkeat pellit tallessa vaihdon yhteydessä? Ruukasivat näyttää hyvälle.

EDIT: tjaa, lukihan se tuolla ekassa viestissä, että pellit odottaa kesää :)
« Viimeksi muokattu: 28.01.2012, 18:26:17 kirjoittanut Carcha »

XC70 2.5T -05, V50 2.4 -07

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: 740 Turbokäyttis [Kuvapäivitys!]
« Vastaus #18 : 28.01.2012, 22:12:10 »
...kai pidit ne valkeat pellit tallessa vaihdon yhteydessä? Ruukasivat näyttää hyvälle...

Juu käännetyt pellit jäi itselle. Nyt on vähän kiikun kaakun että käytänkö ne vielä ennen kesää kaverilla levitettävänä. Lupasi kohtuuhintaan levittää niitä 1,5" sisäänpäin. Sitten ois kokoa jo peltivanteelle ihan mukavat 8x16" ja siihen kun venyttelisi nuo 205 leveät kumit päälle niin aijai... S*
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Kimmoje

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
Vs: 740 Turbokäyttis [Kuvapäivitys!]
« Vastaus #19 : 29.01.2012, 10:08:11 »
Komee rauta sulla alla. Uskaltaako kysyä paljonko harrastaja ystävällinen hinta autosta oli?
Volvo 240 Turbo -83

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: 740 Turbokäyttis [Kuvapäivitys!]
« Vastaus #20 : 29.01.2012, 11:18:05 »
Komee rauta sulla alla. Uskaltaako kysyä paljonko harrastaja ystävällinen hinta autosta oli?
Kiitos! Jääköön auton tarkka hinta mun ja Jannen väliseksi asiaksi, mutta sanotaan nyt sen verran että samaan hintaluokkaan pyörii nettiautossa aika huomattavasti rumempikuntoisia yksilöitä ja yleensä enemmän ajetulla pikkulohkotekniikalla.

Tässäpä olisi seuraava projekti mitä jo kaverin kanssa vähän aloiteltiin:

Jostain syystä tuo toinen umpio on päässyt aika härskiin kuntoon, mutta näyttää siltä että sen saa vielä hiomalla pelastettua. Mulla oli noiden suhteen sellainen visio että molemmista umpioista hiotaan kaikki pinttyny lika pois ja tummennetaan vilkku ja pakki hyvin miedosti. Ei siis mitään amismustaa vaan kevyt tummennus ja punaiset osat jää punaiseksi. Mitä mieltä tästä?
« Viimeksi muokattu: 29.01.2012, 11:25:43 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Paikalla janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: 740 Turbokäyttis [Kuvapäivitys!]
« Vastaus #21 : 29.01.2012, 12:09:22 »
Se maidottunut on sitten hiottava kokonaan pois että pysyykin kiiltävänä, taishan siitä olla puhettakin.
Mä olen tehnyt niin että: 240, 400 koneella ja 600 vielä käsin. Sen jälkeen kun lakkaa niin tulee uudenveroiset ellei jopa paremmat. Merkinnät voi häipyä, mutta tuskin katsastusmies siitä välittää.



Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: 740 Turbokäyttis [Kuvapäivitys!]
« Vastaus #22 : 29.01.2012, 19:35:38 »
Tuli kaverin kanssa askarreltua noita takavaloja.
Ensin epäkeskolla 240 --> 400 paperit ja lopuksi käsin 600:

Sitten rajattiin vilkku ja pakki ja vedettiin tummennuslakkaa pari kerrosta niiden päälle ja lopuksi ohut kerros koko valoihin:

Hitusen tummemmaksi jäi kuin mitä olisin halunnut, mutta pakko oli tummentaa koko valoja vähän että sai suunnilleen samanvärisiksi. Hieman ne tuosta vielä vaalenevat kun hiotaan jollain hienolla paperilla läpi ja kirkaslakka päälle että saadaan kunnon kiilto. Sovittelee sitten valmiina autoon ja katsoo että jääkö nuo vai tehdäänkö jotain muuta ratkaisua.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: 740 Turbokäyttis [Takavalojen askartelua]
« Vastaus #23 : 31.01.2012, 16:05:07 »
Jatketaan yksinpuhelua..
Tutkin tänään lohkolämppärin toimivuutta kun ei kuulunut pitävän mitään ääntä. Puskurin takanahan olikin coolerin kulmalla yksi ylimääräinen liitos lämppärin johdossa ja arvatkaapa oliko tuo liitos kiinni?  :2funny: Sen kun laittoi kiinni niin alkoi lohkossa pihinä käymään.
Eli tullut sitten kiskottua viikon verran auto pari kertaa päivässä kylmiltään käymään kun oletin vaan että lämppäri toimii, kannattaisi näköjään tarkistaa ennen kuin olettaa. Positiivista että on aina lähtenyt mutta toisaalta säälittää auton puolesta.. :-[
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa juriihi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 236
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbokäyttis [Kuvapäivitys!]
« Vastaus #24 : 01.02.2012, 08:02:49 »
Tuli kaverin kanssa askarreltua noita takavaloja.
Ensin epäkeskolla 240 --> 400 paperit ja lopuksi käsin 600:

Sitten rajattiin vilkku ja pakki ja vedettiin tummennuslakkaa pari kerrosta niiden päälle ja lopuksi ohut kerros koko valoihin:

Hitusen tummemmaksi jäi kuin mitä olisin halunnut, mutta pakko oli tummentaa koko valoja vähän että sai suunnilleen samanvärisiksi. Hieman ne tuosta vielä vaalenevat kun hiotaan jollain hienolla paperilla läpi ja kirkaslakka päälle että saadaan kunnon kiilto. Sovittelee sitten valmiina autoon ja katsoo että jääkö nuo vai tehdäänkö jotain muuta ratkaisua.

Vanhoista takavaloistahan olet saanut hyvän näköiset. Eli hionta ja lakkaus, menikö näin? Tarvitseeko mitään muovintartunta-ainetta? Pysyykö lakka ilman sitä?? Sillä vaan, että itselläkin jäi jouten samanlaiset valot. Jos vaikka innostuisi Fixsaileen  :o
Koskaan ei ole aikaa tehdä mitään kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä ne uudestaan.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: 740 Turbokäyttis [Kuvapäivitys!]
« Vastaus #25 : 01.02.2012, 16:02:36 »
Vanhoista takavaloistahan olet saanut hyvän näköiset. Eli hionta ja lakkaus, menikö näin? Tarvitseeko mitään muovintartunta-ainetta? Pysyykö lakka ilman sitä?? Sillä vaan, että itselläkin jäi jouten samanlaiset valot. Jos vaikka innostuisi Fixsaileen  :o
Oikeastaan työvaiheet meni juuri niinkuin viestissä lukee:
1. Epäkeskolla 240 paperilla valot läpi ja KAIKKI epäpuhtaudet ja tummentumat pois.
2. Epäkeskolla 400 paperilla joka nurkka läpi mutta ei sen enempää hinkata.
3. Käsin hionta 600 paperilla ja taas kerran joka nurkka läpi ja todella kevyesti, ei siis tarkoituskaan saada tasaista pintaa.
4. Vilkkujen ja pakkivalojen rajaus maalarinteipillä.
5. Pari kerrosta Bilteman ( :2funny: ) tummennussprayta vilkkuihin ja pakkiin. Tästä voin sen verran antaa vinkkiä että jos käyttää tuota bilteman tummennuslakkaa niin se on todella ohutta tavaraa, valuu pirun helposti! Eli useampi OHUT kerros.
6. Teipit pois.
7. Kerros tummennuslakkaa koko valoihin.

Sitten on vielä tekemättä se viimeinen työvaihe eli kevyt hionta ja 2k-kirkaslakka koko valoihin. Tuolla bilteman lakalla oli tosi vaikea saada kunnon kiilto pintaan kun ei uskaltanut vetää paksua kerrosta kun olisi heti valahtanut.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: 740 Turbokäyttis [Yleistä räpeltelyä]
« Vastaus #26 : 06.02.2012, 20:23:53 »
Pikkuhiljaa alkaa kelit sallia pientä askartelua taas, joten lisämittareiden pohdintaa siis. Jostain päin autoa pitäisi löytää pätevä paikka 2-3 52mm lisämittarille. Mitään A-pilariasennuksia nyt ei todellakaan ole tulossa. Tästä kiinnostaisi saada kokemuksia ja ehdotuksia että mihin nämä sijoittelisi järkevästi? Soittimen alla olevan lokeron uhraaminen kävi mielessä, mutta taitaa jäädä vähän turhan alas siellä. Toisaalta eipä noita nyt jatkuvasti tarvitse tuijotella ja siisteimmin ne sinne saisi upotettua. Ideoita?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbokäyttis [Lisämittareiden pohdintaa]
« Vastaus #27 : 06.02.2012, 20:30:38 »
Mites ne keskimmäiset raitisilmasuuttimet? Niiden tilalle vaan peitelevy. Helppo palauttaa alkuperäiseksi tarvittaessa!
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 740 Turbokäyttis [Lisämittareiden pohdintaa]
« Vastaus #28 : 06.02.2012, 20:35:43 »
Mites ne keskimmäiset raitisilmasuuttimet? Niiden tilalle vaan peitelevy. Helppo palauttaa alkuperäiseksi tarvittaessa!

Näin juuri. Niinkuin skebazun 740tdi:ssä on Kuva Helposti näkee ja helposti saa mittarit pois vakio osat tilalle.
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: 740 Turbokäyttis [Lisämittareiden pohdintaa]
« Vastaus #29 : 06.02.2012, 20:55:16 »
Tuokin kävi mielessä, tosin tuo vaatisi fiksulta näyttääkseen vähintään sen 3 mittaria, laitetaan harkintaan!
Edit: Näyttää siltä että soittimen alla olevaan lokeroon tehdään paikat kahdelle mittarille, ahtopaine ja öljynlämpö. Tuntuu että olisi kaikista siisteimmän näköinen ja kohtalaisen helppo toteuttaa. Myönnetään että mittareiden seuraamisen kannalta ei ole ehkä se kaikista optimaalisin ratkaisu mutta näinkin vakiossa autossa niitä varmasti ehtii seurata tuoltakin ihan riittävästi.. :)
« Viimeksi muokattu: 07.02.2012, 20:30:15 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

 

RallyBaron  Samppasport