Futurez  Kulkukoira

740 Turbo [B230ET+M46] MYYTY

  • 296 Vastauksia
  • 84335 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2288
Vs: 740 Turbokäyttis [Käyntihäiriöiden selvittelyä]
« Vastaus #45 : 17.02.2012, 17:49:27 »
sininenhä tuos kuvassakin on paikallaan. jossain täällä ne on lueteltuna ne vastukset ja niiden arvot yms. kurkkaas takaveto faq jos täs on joku vuosimalli kohtanen ero.

Musta tuo minun mielestä on joka tuolla kolmospytyn kohdalla on imukanavan alapuolella?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2288
Vs: 740 Turbokäyttis [Käyntihäiriöiden selvittelyä]
« Vastaus #46 : 19.02.2012, 15:02:44 »
Noista lisämittareista kun kyseltiin kuvaa paikallaan:

Öljynlämpömittari ei sitten ole vielä kytkettynä, anturin asennus vaiheessa.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

s73

  • Vieras
Vs: 740 Turbokäyttis [Käyntihäiriöiden selvittelyä]
« Vastaus #47 : 19.02.2012, 15:31:52 »
miten tuo kepin nahkasuojus on kiinni? Omassa se ei tahdo kestää paikoillaan alla on se kepin kumi.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2288
Vs: 740 Turbokäyttis [Käyntihäiriöiden selvittelyä]
« Vastaus #48 : 19.02.2012, 15:47:20 »
miten tuo kepin nahkasuojus on kiinni? Omassa se ei tahdo kestää paikoillaan alla on se kepin kumi.
Mun käsittääkseni tuo on yläpäästä vain tuolla nepparilla ja alaosa on tuolla muovien alla jossain piilossa, en ole purkanut. Ihmettelin itse ihan samaa vanhassa 945:ssa kun en saanut oikein mitenkään siististi istumaan saati pysymään sitä nahkapussia. Tyydyin sitten olemaan ilman..

Heitetäänpäs tähän väliin kysymystä että mistä/mihin hintaan saisi noita etu-umpioiden alle tulevia listoja ja mielellään ilman pesurinreikiä? Etuhelman add-on kulmapalat kiinnostaa myös!
« Viimeksi muokattu: 19.02.2012, 16:35:49 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

s73

  • Vieras
Vs: 740 Turbokäyttis [Käyntihäiriöiden selvittelyä]
« Vastaus #49 : 19.02.2012, 16:09:36 »
ok ,thanks.

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 740 Turbokäyttis [Käyntihäiriöiden selvittelyä]
« Vastaus #50 : 19.02.2012, 16:46:29 »
Mun käsittääkseni tuo on yläpäästä vain tuolla nepparilla ja alaosa on tuolla muovien alla jossain piilossa, en ole purkanut. Ihmettelin itse ihan samaa vanhassa 945:ssa kun en saanut oikein mitenkään siististi istumaan saati pysymään sitä nahkapussia. Tyydyin sitten olemaan ilman..

Heitetäänpäs tähän väliin kysymystä että mistä/mihin hintaan saisi noita etu-umpioiden alle tulevia listoja ja mielellään ilman pesurinreikiä? Etuhelman add-on kulmapalat kiinnostaa myös!

romuttamoilta, tai sitten pakkeloi umpeen ei paha rasti. kannattaa myös tsekata vrcf kierrätyskeskusta add-on palojen osalta.
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2288
Vs: 740 Turbokäyttis [Toimii taas!]
« Vastaus #51 : 21.02.2012, 16:28:14 »
Työpäivän jälkeen ajelin Volvon montulle ja vaihdoin tuon kirotun lämpöanturin. Vartin homma imusarja paikallaan. Auto käyntiin--> Toimii! S* Heti kaikki pytyt pelissä ja äänestäkin jo kuuli että nyt ei saa enää liikaa ainetta, hjuva fiilis! :hello:
Sitten vaan odotellaan lumien sulamista että saa pudottaa vähän lähemmäksi maata ja heittää nuo käännetyt pellit alle. :)
« Viimeksi muokattu: 21.02.2012, 16:38:39 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: 740 Turbokäyttis [Toimii taas!]
« Vastaus #52 : 21.02.2012, 18:15:00 »
 :hello: hieno homma, eihän se ottanut ees koville.

Poissa tsei tsei

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbokäyttis [Toimii taas!]
« Vastaus #53 : 21.02.2012, 20:12:58 »
oliko sulla se anturi jossa oli oikia kierre niin  M12x1.5 niin ei tule itsellä ostettua väärällä kierteellä olevaa? kun itsellä alkaisi olla sama operaatio edessä ja luin jostain että ei olisi motonetin antureihin luottamista joten taitaa olla pask*puhetta että ei pelaa nuo motonetin anturit?
« Viimeksi muokattu: 21.02.2012, 20:15:00 kirjoittanut tsei tsei »

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2288
Vs: 740 Turbokäyttis [Toimii taas!]
« Vastaus #54 : 21.02.2012, 20:33:15 »
oliko sulla se anturi jossa oli oikia kierre niin  M12x1.5 niin ei tule itsellä ostettua väärällä kierteellä olevaa? kun itsellä alkaisi olla sama operaatio edessä ja luin jostain että ei olisi motonetin antureihin luottamista joten taitaa olla pask*puhetta että ei pelaa nuo motonetin anturit?

Kierteestä en mene sanomaan mitään, mutta itse ainakin sain motonetistä väärän anturin. Kysyi vielä tiskillä että moottorinohjauksen vai mittarin anturi ja ohjauksen anturia pyysin.  :idiot2:
Vanhassa anturissa oli mulla Boschin numerosarja: 0 280 130 032
Tuolla numerolla sain uuden joka kävi paikalleen. Kannattaa vielä katsoa että anturin liitin on musta. Auton johtosarjasta tuleva liitin on sininen.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2288
Vs: 740 Turbokäyttis [Lisää ongelmia...]
« Vastaus #55 : 26.02.2012, 11:10:31 »
Eipä näköjään niin helposti asettunutkaan nuo viat. Nyt ei ole niinkään mitään käyntiongelmia vaan ei tahdo lähteä kylmänä millään käyntiin. Rikkinäisellä anturilla sai varmaan niin paljon soppaa että lähti helposti kovistakin pakkasista. Nyt kun lämpöanturi on ehjä niin parin asteen pakkasellakin saa sahata tosi kauan että lähtee, jos lähtee. Eilen kyllästyin kun ei lähtenyt, laitoin lämppärin johdon seinään ja tulin kymmenen minuutin päästä koittamaan uudestaan niin lähti kuin palmun alta.

Aina kun on lämppärissä niin ei ole mitään ongelmaa, lähtee ihan normaalisti käymään mutta parikin astetta pakkasta ilman lämppäriä niin ei mihinkään. Mikä näitä motroniceja oikein riivaa?? >:(
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 740 Turbokäyttis [Lisää ongelmia...]
« Vastaus #56 : 26.02.2012, 11:16:29 »
Megaruutta kehiin =]
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 Turbokäyttis [Lisää ongelmia...]
« Vastaus #57 : 26.02.2012, 18:09:03 »
Sulla on käynnistyssuutin pois pelistä, joko lämpöaikakytkimeltä liitin irti, sille ei tule virtaa tai kenties johtosarjavikaa. Kylmäkäynnistyssuuttimelta johto irti ja pistät sinne vaikka semmosen 1.2W lasikantalampun sopivasti ja starttaat vilposta konetta (ota sulake nro 1 irti starttauksen ajaksi niin on paremmin aikaa seurata, tuleeko sinne virtaa). Tai sitten vaan jännitemittari siihen liittimeen ja katot että tulee +12 kun käännät avaimesta yhäkin tuo sulake irrotettuna.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2288
Vs: 740 Turbokäyttis [Lisää ongelmia...]
« Vastaus #58 : 26.02.2012, 19:57:58 »
Sulla on käynnistyssuutin pois pelistä, joko lämpöaikakytkimeltä liitin irti, sille ei tule virtaa tai kenties johtosarjavikaa. Kylmäkäynnistyssuuttimelta johto irti ja pistät sinne vaikka semmosen 1.2W lasikantalampun sopivasti ja starttaat vilposta konetta (ota sulake nro 1 irti starttauksen ajaksi niin on paremmin aikaa seurata, tuleeko sinne virtaa). Tai sitten vaan jännitemittari siihen liittimeen ja katot että tulee +12 kun käännät avaimesta yhäkin tuo sulake irrotettuna.

Aikaisemmin tuossa tulikin todettua lämpöanturia vaihtaessa että kylmäkäynti/starttisuuttimen johdot olivat kuluneet poikki asti lohkon kylkeä vasten. Imusarjan ollessa irti korjasin nämä johdot joten itse johdoissa tuskin on enää vikaa. Voisiko tuo maakosketus polttaa jonkun sulakkeen tai hajottaa sen (niin ikään vasta vaihdetun) lämpöaikakytkimen? Kytkimessä on kyllä johto kiinni. Toimiikos tuo starttisuutin niin että toiseen nastaan tulee jatkuva virta ja toista maadoittaa sitten joko lämpöaikakytkin tai starttaus?

Täytyy huomenna mitata tuleeko siihen suuttimen liittimeen mitään eloa..
« Viimeksi muokattu: 26.02.2012, 19:59:42 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: 740 Turbokäyttis [Lisää ongelmia...]
« Vastaus #59 : 26.02.2012, 21:16:59 »
Starttisuutin saa startatessa virtaa niin kauan kun lämpöaikakytkin pitää kärkensä kiinni, mitä kylmempi sen kauemmin. Olikohan 10sek/-20c tjsp.

Siellä lämpöaikakytkimen sisällä on kytkentä että läpi kulkeva virta lämmittää jousta joka aukaisee kärjen joka tapauksessa jossain vaiheessa. Joskus nämä hajoaa siten että kärki ei enää aukea ja suutin suihkuttaa aina, niinkuin tässäkin autossa oli vikana silloinkun se oli minulla.

Mittaile ja raportoi.
« Viimeksi muokattu: 27.02.2012, 04:57:20 kirjoittanut janne81 »

 

Elekma  Autoracing