RallyBaron  Samppasport

V90 '98

  • 31 Vastauksia
  • 11276 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
V90 '98
« : 24.05.2011, 08:45:57 »
Hommasin haaveiden kulkupelin tuossa tammikuussa V90 180hv 3,0 kutosella. Joskus aikoinaan laittoivat kolikon tuollaisen öljykorkin päälle ja se ei hievahtanutkaan koneen ollessa käynnissä. Olin myyty.... (ajoin itse silloin 240 b200e, joka ei koskaan ollut säädöissä)



laitoin 20% kalvot takalaseihin, tässä kuvassa on vasta kontti, nykyisellään on jo nuo takaovien lasitkin kelmutettu



pientä sanomista on puskurissa ja muitakin kauneusvirheitä löytyy. Kilometrejä taulussa 275 tuhatta. Ensin meinasin pitää alla alkuperäiset 16" vanteet, mut sitten kaveri kysyi sattuisinko tietämään ketään kenelle kelpaisi titanit.... no hyvinhän nekin tuohon alle sopii. Vaalea nahka-alcantara sisustus ja joku visakoivun näköinen puujäljitelmälistoitus. Konttiin rakensin pienen 10" subin 15l koivuisessa puulaatikossa, tämän inspiroinnista voin kiittää ghinoa, jonka auton subbareiden johdotuksia korjatessa hifikärpänen iski.

Auto toimii kuin unelma, bensaa palaa kyllä reilusti, mutta matka taittuu iloisesti kun on niin käsittämättömän hyvä ajettava. Laatikon öljyt vaihtui eilen ja etupään puslat sekä hammastangon kumit pääsiäisenä. Uudempia kuviakin voisi ehkä ottaa kunhan ehtii taas pesemään tuon. Autossa vielä tuoksahtaa hiukan wunderi, kun edellinen omistaja niin tykkäsi niiden kuusien tuoksusta... kaksi kertaa otsonoitu ja vielä haisee... Auton historia kertoisi aika vähistä omistajista, ekana on ollut jonkun volvomyyjäfirman toimitusjohtaja, ajeli käsittääkseni vaasaan ja jonnekkin muualle, ensimmäisten 2 vuoden aikana kertyi 120tkm kilsoja. Sen jälkeen auto oli ilmeisesti pariin kertaan myynnissä ja ilmeisesti jonkun volvon merkkihuollon mekaanikko osti sitten tuon ja tämä rekkakuski jolta auton ostin tammikuussa oli siltä mekaanikolta tuon ostanut. Huoltokirjaa on täytelty ihan kohtuudella ja varusteita piisaa, webastoa myöten. Sähköpenkit olis kyllä kivat, mutta ei kai kaikkea voi saada.
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: V90 '98
« Vastaus #1 : 24.05.2011, 09:23:25 »
Oijjoijjoi S*

Jos mun pitäis vähän vanhempi Volvo hankkia, niin tämmönen olis helposti TOP3:ssa S*

Helvatan komee, ja tuo Titanit näyttää tosi hyviltä tossa! Sisustakuvia kiitos! S*
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Henq_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
Vs: V90 '98
« Vastaus #2 : 24.05.2011, 11:49:45 »
Hyvän auton olet valinnut ;) itsekin olen titaaneita miettinyt yhtenä vaihtoehtona omaan autoon ja hyvin näyttäisi sopivan  :P

Poissa HRemes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
    • S70TDI
Vs: V90 '98
« Vastaus #3 : 24.05.2011, 14:11:35 »
 S* (haaveena ollut jo useemman vuoden S/V90)

Poissa zimba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 '98
« Vastaus #4 : 24.05.2011, 19:33:17 »
hienolta näyttään.Onko tuossa takaspoileri vai hämääkö kuva?

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: V90 '98
« Vastaus #5 : 25.05.2011, 07:28:46 »
hienolta näyttään.Onko tuossa takaspoileri vai hämääkö kuva?

Tuossa on pieni muovinen "kumpu" kai sitä spoileriksikin voinee haukkua  ;D se oli lähes irti ostaessa, volvolta uudet klipsit ja samalla uusi takalasinpyyhin, kun oli jossain vaiheessa vaihdettu tavallinen 940 pyyhin...
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: V90 '98
« Vastaus #6 : 18.06.2011, 23:59:12 »
No ei tää elo pelkkää ruusuilla tanssimista ole ollut. Tuossa kesän toistaiseksi kuumimpana päivänä motaria ajellessa heräsi moottorin vikavalo palamaan. No lämmöt ja muut oli kohdallaan, joten ajoin perille loput 5km. Perillä huomasin että jäähdytinnestettä oli kadonnut. Täytin parissa erässä noin 4l ja siinä välissä ehti lämmöt nousta jo liki punaista. Laatikkoon oli pari viikkoa aiemmin vaihdettu öljyt ja tietysti tarkasin senkin, se oli ylitäynnä. Pelästyin että syyläri on rikki ja tilasin uuden, samoin termarin ja valmiiksi huonossa hapessa olleen ylävesiletkun(ohjaustehostin fuskaa öljyä).

Keskiviikkona sitten ajoin noin 15l ATF-öljyä laatikon läpi, mutta ei siellä jäähdytinnestettä ollut. Pesin jäähdytinjärjestelmän kodin putkimiehellä veteen sekoitettuna, termari irti eli kierti vapaasti. Melko mustaa tuli ulos, mutta huuhtelussa tulikin jo kirkasta vettä.

Sitten purkaessa löytyi vesipumpun alta hieman liian kirkas lätäkkö, ja tilasin uuden tiivisteen vesipumppua varten. Itse pumppu ja jakohihna oheislaitteineen on vaihdettu syksyllä. Purkaessani perjantaina sitä vesipumppua huomasin että tiiviste oli liimattu jollain silikonilla tai sen tyyppisellä siihen pumppuun, se irtosi heti ja itse tiivisteessäkin näkyi heti reitit mistä neste oli karannut. No nyt on uusi tiiviste ja ylävesiletku, syyläri ja termari (87asteinen) ja tietysti uudet nesteet. Laatikko tosin toimii aika oudosti: ei nyi vaihdoissa juuri ollenkaan, mutta vetää joka vaihteella....
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: V90 '98
« Vastaus #7 : 20.06.2011, 10:47:09 »
Nyt taas häviää pikkuisen nestettä. Epäilykseni kohteena on paisarin korkki, joko sen tiiviste tai sit koko korkki. Pitänee kysäistä siniseltä uuden korkin hintaa, tai sit voisi kokeilla vaihtaa päittäin tuon blondin vastaavan kanssa. Myöskin korkin tiivisteen voisi vaihtaa varmuuden varalle, samoin öljykorkin tiivisteen, sekin hönkii hiukan ja jättää ikävän kostean likaläntin kannen päälle. Nyt tietysti nesteen seuraamista auttaa kun pinnan hälytinkin toimii. Oli jumissa, eikä sen takia herättänyt kuskia ajoissa.....

Mutta ajomukavuus on kohdallaan, luksusta ajella :)  Vielä kun saisi kerättyä jostain 260e ja voisi ostaa volvolta uudet ovitiivisteet niin kyllä sit olis juhlaa :)  noi 940 vastaavat ei pidä suhinoita ja ääniä niin hyvin poissa kuin alkuperäiset V90 vaahtomuovitiivisteet.....
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa Shaker

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 '98
« Vastaus #8 : 21.06.2011, 18:09:11 »
Kannattaa tsekata koneen takaa ne pari sisäkennolle menevää letkua. Ovat muuten mukavan ahtaasti siellä.  ::)

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: V90 '98
« Vastaus #9 : 22.06.2011, 07:57:42 »
Kannattaa tsekata koneen takaa ne pari sisäkennolle menevää letkua. Ovat muuten mukavan ahtaasti siellä.  ::)

juu, tsekattu on. Tossa ei oo ihan niin ahtaasti, kun on webaston haaroitukset niistä.
Syypää nesteen katoamiseenkin taisi löytyä, kiitos kuuluu ghinolle. Sanoi että hänen autossaan joskus epäilty paisarin korkin fuskaavan. Vaihdoin turbosta korkin ja ajoin kärri perässä 600km eilen, eikä kertaakaan tarvinnu lisätä. Uusi korkki siis tilaukseen ensi viikolla, kun rahapussi antaa myöten. Siihen asti turbon korkilla, kun turbo seisoskelee.
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: V90 '98
« Vastaus #10 : 06.09.2011, 15:10:32 »
Tuli autoa testailtua ruotsin puolella ja sisämeteli nousi 180kmh kohdalla sen verran ikäväksi, että päädyin pudottamaan matkavauhdin tasaiseksi 160kmh. 160 vauhdissa sisämelu ja ajettavuus oli ihan tavallisella tasolla ja pystyi juttelemaan ihan puheäänellä ja takapenkkiläisetkin kuuli, 180kmh joutui hiukan korottamaan ääntä, ajossa ei ollut kyllä eroa. Täydellä kuormalla takarenkaiden sisäosat kului sit kudoksille ja ruotsista piti ostaa uudet kumit tilalle. Olivat aika sileät jo vanteiden mukana tullessa, tuo vaan teki niistä selvän. Paras auto kyllä ajaa mihin tähän mennessä olen törmännyt. Nyt on taulussa jo 285tkm, pikkuisen tullut enemmän kuin alunperin mietin. Lämpöanturin ja IMM vaihdoin ja niillä sain bensankulutuksen putoamaan aika inhimilliseksi, nyt ei mee enään kuin hiukan reilu kymppi, ennätys tankillisella on nyt 9.97l/100km ja tämä vielä sitä kirottua 95E10 käytettäessä  ;D

Seuraavaksi olisi jarrulevyjen ja palojen vaihto mielessä, hiukan täristää. Arvatenkin greenstuffit menee tilaukseen joka nurkkaan ja eteen ajattelin kokeilla Lankun suosittelemia bilteman sport-levyjä. Taakse sain ruotsista rompetorilta uudet levyt ja käsijarrun osat 400kr hintaan.

Jarrunesteet tuli vaihdettua aten racing blueksi, kun sen kanssa näkee heti milloin uus neste tulee läpi  :D ja oli pullollinen sitä varastossa... samalla rasvasin liukutapit, vaihdoin yhden satulan tiivisteet ja kun yksi tappi meni poikki, niin sekin piti vaihtaa.
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: V90 '98
« Vastaus #11 : 28.11.2011, 11:05:59 »
Pientä päivitystä tähänkin. Jarrupalat vaihtui greenstuffeiksi, etulevyt bilteman sport-mallisiksi. Ja mitä nyt on muutama tuhat kilsaa ajeltu, niin aika hyvin tuntuis toimivan. Katsurillekin kelpasi.

Katoavan jäähdytinnesteen mysteerikin selvisi, syypää oli webasto. Tiivistesarja 35e ja uusi höyrystin/poltin 139e ja taas pelittää. Siinä säätäessä sain bensaletkuunkin reiän, joten tuli sit vaihdettua paluupuolen letkut, webasto kun ottaa sinne omaan säiliöönsä bensan paluukierrosta. Tyossa autossa on kyllä joku mystinen takaisinkiertämätön järjestelmä, jonka hengenmaailma ei vielä täysin oo mulle avautunut. Vielä tuossa pikkuisen bensankatkua välillä pöllähtää, mutta en oo vielä löytänyt siihen syytä. Epälisin sitä ihme "paluu"pönttöä auton alla, jos se on saanu hiukan liiallisen annostuksen tuon webaston letkurumban ansiosta ja nyt pikkuhiljaa haihduttelee pois. Seuraamme tilannetta.

Bensankulutukseenkin löytyi syy jumittavasta matkamittarista, näytti noin 20% liian vähän. Vaihdoin autoon liki 50tkm enemmän ajetun mittarin ja nyt bensankulutus matkassa on pudonnut huimasti. Ennätystankillinen oli vain 9l/100km  :)  291tkm oli vanhassa vaihdon yhteydessä ja 348tkm tuossa uudessa. En viitsinyt alkaa purkaamaan ja muuttelemaan määriä, pääasia että toimii.

Samalla kun noita mittareita ja webastoja joutui purkailemaan, purkasin myös jonkun nokian puhelinsarjan kojelaudan uumenista, hetkellisesti defan näyttökin heräsi henkiin ja voltteja näytti, sitten taisi kuolla lopullisesti. Pitänee repiä sekin pois.
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: V90 '98
« Vastaus #12 : 28.11.2011, 11:10:19 »
Pientä päivitystä tähänkin. Jarrupalat vaihtui greenstuffeiksi, etulevyt bilteman sport-mallisiksi.
Nuo  bilteman sportit osottautui ainakin omassa 960:ssä hyviksi. Eivät lähteneet vetämään kieroksi vaikka saivat joskus ihan oikeasti kunnon komentoa ;)
Eli hintalaatusuhteeltaan hyvät.
« Viimeksi muokattu: 28.11.2011, 11:12:40 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: V90 '98
« Vastaus #13 : 28.11.2011, 11:56:37 »
Nuo  bilteman sportit osottautui ainakin omassa 960:ssä hyviksi. Eivät lähteneet vetämään kieroksi vaikka saivat joskus ihan oikeasti kunnon komentoa ;)
Eli hintalaatusuhteeltaan hyvät.

Jarrutusteho on kyllä huippuluokkaa, jotain pientä jurnutusta nuo levyt/palat pitää kun ajossa ekan kerran polkasee jarrua, häviää kyllä heti sen jälkeen. Ihan niinkuin olis aavistuksen kierot kylmänä tai sitten noi urat/reiät tekee sen. Mutta nyt jo kestäneet pidempään kuin aikoinaan sedanissa brembot, siihen verrattuna erinomaiset :)
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8932
  • Teiden tukko
Vs: V90 '98
« Vastaus #14 : 28.11.2011, 12:31:01 »
Jarrutusteho on kyllä huippuluokkaa, jotain pientä jurnutusta nuo levyt/palat pitää kun ajossa ekan kerran polkasee jarrua, häviää kyllä heti sen jälkeen. Ihan niinkuin olis aavistuksen kierot kylmänä tai sitten noi urat/reiät tekee sen. Mutta nyt jo kestäneet pidempään kuin aikoinaan sedanissa brembot, siihen verrattuna erinomaiset :)

Mulla on 940:ssa Brembot edessä mutta ne tais päästä menemään hivenen kieroiksi kun jarrusatuloiden liukutapit oli jumissa.  :-\ Paljonko nuo levyt maksoi? Mulla nuo Brembot piti kanssa alussa uusilla jarrupaloilla semmosta raivostuttavaa jurinaa.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

 

Ateho  Elekma