Osa on EGR cooler. EGR:ltä ohjautuvat pakokaasut menevät kyseisen osan "vaipan" läpi ja lämmittävät vaipassa virtaavaa jäähdytysnestettä. Vaipan läpi kuljettuaan pakokaasut ohjautuvat imusarjaan. Tuon pöntön vaippa voi teoriassa rueta vuotamaan jäähdytysnestettä joko ulkoisesti tai sisäisesti, sisäisesti vuotaessaa jäähdytysneste ajautuu imusarjaan. Toinen mikä pönttöön voi tulla, siinä olevan vaipan pienet tiehyet, minkä läpi pakokaasut virtaavat, voivat karstoittua tukkoon.
Tuo cooleri sana viittaa jäähdytykseen, mutta en jaksa uskoa, että egr tarvitsisi jäähdytystä, en ainakaan vanhemmissa autoissa moista pönttöä egr:n perässä ole nähnyt. Jos jollakin on parempaa tietoa niin saa oikaista.
Vikakoodi pikaisella googletuksella viittaa egr-venttiiliin.