Laitetaanpa tähän vähän päivitystä. Auto kävi äskettäin määräaikaishuollossa ja palasi sieltä aika pitkän vikalistan kera.
Turbo on siis tiensä päässä. Pakokaasuvuotoa sieltä tosiaan löytyi, kuulemma hukkaportin akselin(?) välistä ja turbossa oli muutenkin välystä. Uutta pitää laittaa tilalle.
Lisäksi vuotoa oli taas ruiskusuuttimissa. En kuitenkaan usko, että pakokaasun katku auton sisällä johtuisi tällä kertaa näistä. Moottorin käydessä haju ei kulkeudu sisälle niin kuin aiemmin kävi, kun suuttimien tiivisteet vuotivat.
Ilmeisesti haju auton sisällä johtuu todellakin Eeberistä, koska ongelma ilmenee selkeästi silloin, kun lisälämmitin on ollut aamuisin päällä ennen töihin lähtöä ja auto on seissyt paikallaan. Syytä ei ole löytynyt. Jostain luin, että lisälämmittimen pakoputki vuotaisi jostain, mutta vuotoa ei siitä ainakaan löytynyt tässä tapauksessa. Välillä eeberi päästää käynnistyessään sellaisen savupilven, että oikein hävettää. Hajukin on aika kitkerä.
Täytyy seurailla tilannetta.