Ateho  Elekma

V50 1,6d käyntihäiriö? nykii välillä alta 2k kierroksilla.

  • 9 Vastauksia
  • 5457 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1518964

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Diesel alkanut välillä nypyttämään. Veto katkeaa pieneksi hetkeksi. Pitääkö vikaa lähteä hakemaan kaasupolkimen päästä vai jostain päin konehuonetta?

Itselle tuli ensimmäisenä tunne että kaasupolkimen potikka on kulunut alusta sen verran, että ei saa tietoa polkimen asennosta. Vähät voimat tuntuu olevan tallella, joten toiveissa olisi ettei kyse ole turbosta. Missä järjestyksessä lähden tutkimaan? Autolla on ajeltu tuon 150tkm.

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Itellä 163 tkm ajettu ja hieman nyki aiemmin. Tänään vaihdoin suuttimen pohjatiivisteen ku puski jo pakokaasua suuttimen juuresta. Nyt ei ainakaan nykinyt.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa 1518964

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Täytyypä nostella muovit pois ja katsella niiden alle. Onko kuvaa tai varaosanumeroa tuolle tiivisteelle? Oliko millainen homma askarrella?

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Täytyypä nostella muovit pois ja katsella niiden alle. Onko kuvaa tai varaosanumeroa tuolle tiivisteelle? Oliko millainen homma askarrella?
Hain alkuperäisen pohjatiivisteen Wetteriltä ja oli numerolla 30777404. Googleen tuo numero niin löytyy räjäytyskuvaa. Reilu tunti meni ja eniten aikaa vei kun yritti saada pohjalle juuttunutta tiivistettä irti. Lopulta paineilmaa ohuen letkun avulla sai tiivisteen irtoamaan.

Suuttimen rungon puhdistin teräsharjalla ja Valvolinen egr-cleanerilla. Suuttimen reikä samaisella aineella ja harso meisselin ympärillä ja pyörittelin enimmät karstat pois.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Leo
« Vastaus #4 : 26.11.2016, 20:14:25 »
Nyt on tehnyt oma auto siten että kun käy tyhjäkäyntiä 10 minuuttia tai kauemmin niin sen jälkeen kun lähtee ajamaan niin nykii järkyttävän paljon eikä ota kierroksia kunnolla. Kunhan saa koneen kierrokset nousemaan yli 3 tonnin niin sitten alkaa kulkemaan ja jos oikein katsoin niin putkesta pöläytti vähän reilummasti. Onko tuo nyt sitten egr vikaa vai dpf?
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2129
  • Tampere - Pori
Vs: Leo
« Vastaus #5 : 27.11.2016, 00:04:39 »
Nyt on tehnyt oma auto siten että kun käy tyhjäkäyntiä 10 minuuttia tai kauemmin niin sen jälkeen kun lähtee ajamaan niin nykii järkyttävän paljon eikä ota kierroksia kunnolla. Kunhan saa koneen kierrokset nousemaan yli 3 tonnin niin sitten alkaa kulkemaan ja jos oikein katsoin niin putkesta pöläytti vähän reilummasti. Onko tuo nyt sitten egr vikaa vai dpf?

Jos noista vaihtoehdoista pitää valita niin EGR, mutta epäilen sitäkin. Jotain alipainevuotoa turbon ohjauksessa...
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Leo
« Vastaus #6 : 27.11.2016, 00:32:17 »
Jos noista vaihtoehdoista pitää valita niin EGR, mutta epäilen sitäkin. Jotain alipainevuotoa turbon ohjauksessa...
Mutta miksi tekee sen vain silloin kun on pitkään käynyt tyhjäkäyntiä. Normaalisti ei nyi ollenkaan.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2129
  • Tampere - Pori
Vs: Leo
« Vastaus #7 : 27.11.2016, 01:29:28 »
Mutta miksi tekee sen vain silloin kun on pitkään käynyt tyhjäkäyntiä. Normaalisti ei nyi ollenkaan.

Siis nykiikö alle 3t kierroksen vai ei vaan tapahdu mitään?
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Leo
« Vastaus #8 : 27.11.2016, 02:44:27 »
Siis nykiikö alle 3t kierroksen vai ei vaan tapahdu mitään?
Eli siis aina jos jättää auton tyhjäkäynnille vähintään 10 minuutiksi niin tämän jälkeen kun lähtee ajamaan nykii tosissaan. Kunhan autolle saa annettua kierroksia ja kiihdytettyä nykiminen loppuu. Normaalissa ajossa ei nykimistä tapahdu, mutta joskus auto saattaa etenkin talvella ruksuttaa tovin tyhjäkäynnillä niin sen jälkeen on aina hetken todella nykivää menoa.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2129
  • Tampere - Pori
Erikoinen tapaus, ei tule muuta mieleen kuin, että jostain polttoainejärjestelmä saa ilmaa ja käynti tasaantuu kun ilma poistu korkeamman polttoaineenpaineen johdosta. Mutta vain talvella? Voisko siellä jäätyä jokin, polttoaineen lämmityksessä jokin ongelma. Määränsäädin korkeapainepumpussa jumii, mutta se tekisi sitä kesälläkin... Kai se EGR:kin voisi olla, mutta sen eliminointi vian hausta vaatisi uuden ohjelman tai uuden osan. Siinä jotain mitä itse tutkailisin.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

 

KL-varaosat  Race.fi