Proturbo  Autodiagnoosi

b200f moottori ''vapaastipyörivä''?

  • 17 Vastauksia
  • 7967 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: b200f moottori ''vapaastipyörivä''?
« Vastaus #15 : 29.01.2015, 00:03:58 »
Tallissa vastaava kone (linnunluilla) 360:n keulalta, kammen ratas pettänyt ja kaikki pakoset mutkalla. Paljon ei ole osunut mutta kun on täydestä laukasta jako seonnut ja ties kuinka paljon startattu sen jälkeen. Ehjällä rattaalla ja jako kohdallaan pyöri kammen päästä helposti, käyntiin ei lähtenyt, putkessa sillon tällön ampu.
Ja tosiaan, käyttöohjekirja kertoo, että B200E/F koneet ovat 1987 malliin asti 10:1 puristeisia, eli pattimännällä jossa muistaakseni 3,6mm patti. Sillä kolisee 100% varmasti.

1987-> B200F on tasalakisellä männällä ja 9,2:1 puristeinen, sen EI pitäisi omien laskelmien mukaan kolista, mutta ainakin B200E löytyy tosiaan pattimännillä, F-versiosta ei varmuutta.

Mittaappa puristukset vielä jos viitsit ei käyvästä koneesta. On tosiaan saattanut vaan hipaista venoja, ja saattaa olla että on polttanut ne.

Kunnossa oleva B200E/F pitäisi antaa 12-13bar puristuspaineet, kaikki alle 11bar on aika valmis kone, eli jostain vuotaa 10-11 väliin jäävillä paineilla. Rempattu kone antaa 13,5-14bar kieppeillä.

Mulla oli täysin sohloksi ajettu B20 penta, puristus-suhde 9,5:1 ja paineet 10,5bar. Öljyä meni 1L/50L bensaa, ja tehot oli hitusen kateissa. Uudet renkaat ja hoonaus + venat hiottiin ja perusremppa ni antoi 14bar.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: b200f moottori ''vapaastipyörivä''?
« Vastaus #16 : 29.01.2015, 08:41:25 »
Ja tosiaan, käyttöohjekirja kertoo, että B200E/F koneet ovat 1987 malliin asti 10:1 puristeisia, eli pattimännällä jossa muistaakseni 3,6mm patti. Sillä kolisee 100% varmasti.

1987-> B200F on tasalakisellä männällä ja 9,2:1 puristeinen, sen EI pitäisi omien laskelmien mukaan kolista, mutta ainakin B200E löytyy tosiaan pattimännillä, F-versiosta ei varmuutta.

Mittaappa puristukset vielä jos viitsit ei käyvästä koneesta. On tosiaan saattanut vaan hipaista venoja, ja saattaa olla että on polttanut ne.

Kunnossa oleva B200E/F pitäisi antaa 12-13bar puristuspaineet, kaikki alle 11bar on aika valmis kone, eli jostain vuotaa 10-11 väliin jäävillä paineilla. Rempattu kone antaa 13,5-14bar kieppeillä.

Mulla oli täysin sohloksi ajettu B20 penta, puristus-suhde 9,5:1 ja paineet 10,5bar. Öljyä meni 1L/50L bensaa, ja tehot oli hitusen kateissa. Uudet renkaat ja hoonaus + venat hiottiin ja perusremppa ni antoi 14bar.
Siitä ei enää paljon mittailla kun kansi (ja vähän muutakin) on ryövätty toisaalle :D Alakerta on vielä osittain purettuna tallissa ja varmuudella tasalakiset männät. Pakovenat ei olleet palaneet, mutta mutkalla kun yksikään ei pitänyt ja männissä näkyi karstassa venojen jättämät jäljet.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa 244Markus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
Vs: b200f moottori ''vapaastipyörivä''?
« Vastaus #17 : 29.01.2015, 13:56:23 »
Minulta hyväkuntoinen 530 kansi otettu b200f koneesta! olis myös muita osia jos kiinnostas? kannesta 50€ sijaitsee etelä-karjalassa ja voin postitella mihinkävain
240 '85 T5

 

Autoracing  KL-varaosat