Carcom Oy  Ateho

lh2,4 moottorinohjaus sianpäähän

  • 7 Vastauksia
  • 4028 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jääske

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
lh2,4 moottorinohjaus sianpäähän
« : 01.02.2015, 22:47:28 »
onko kukaan vaihtanut moottorinohjauksen -360
millanen homma on laittaa? mistä kohtaa johtosarjaa lähetään naittaa auton muuhun johtosarjaan??
auto vm:88 ja b200E glt

hommattuja osia:

-240 lh2.4 johtosarja
-ecu 962 loppuinen ja sytytysboksi 219 loppuinen
-b230fk moottori öljypumppu ja ö-pohja vaihdettu
-vauhtipyöränä lh-pottapyörä 4mm sorvattuna kytkinlevyn ja asetelman kiinnityspinnasta
-sre 763 asetelma

vinkkejä kaivattaisiin kovasti :)

-Jesse




« Viimeksi muokattu: 02.02.2015, 00:44:02 kirjoittanut jääske »

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: lh2,4 moottorinohjaus sianpäähän
« Vastaus #1 : 01.02.2015, 23:53:27 »
Onko sulla se 9-napainen liitin boksien luona?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa jääske

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: lh2,4 moottorinohjaus sianpäähän
« Vastaus #2 : 02.02.2015, 00:10:53 »
juu siinä se on ihan boksien lähellä tuossa johtosarjassa.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: lh2,4 moottorinohjaus sianpäähän
« Vastaus #3 : 02.02.2015, 13:34:43 »
Onko siihen vastakappaletta?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa jääske

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: lh2,4 moottorinohjaus sianpäähän
« Vastaus #4 : 02.02.2015, 16:14:58 »
Ei oo vastakappaletta sehän se probleema onkin :D
Tuosta vanhasta moottorin johtosarjasta menee siihen konehuoneen sulakerasialle 3 isoa liitintä jossa 15napaa kussakinn liittimessä... Menee auton sähköjä samassa johtonipussa jonkinverran mm.valot, vilkut, sumarit. Ne ajattelin tehdä kaikki uudestaan...
Kunnollisia sähkökuvia pitäis löytää että pääsis alkuun :)

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: lh2,4 moottorinohjaus sianpäähän
« Vastaus #5 : 05.02.2015, 23:18:21 »
300 sarjan LE/LU-jetronic johtosarja on aikas simppeli.

Ruiskuboksihan on radion alla sisällä, koko johtosarja menee siitä moottorin takapäähän imusarjan alle, ja sieltä kaikki haarautuu.
-Suuttimille yks kaapelinippu
-IMM yks kaapeli
-Moottorin jäähdytysnesteanturille yks
-Lämpö/Aikakytkimelle johto
-3 johtoa IMM luona olevalle lisä-sulakerasialle ja muistaakseni haarautuu bensapumpun releelle samasta
-Renix sytkäyksiköltä kiekkasignaali (harmaa kaapeli jos en muista väärin)

Eli raksit ton johtosarjan veke.

LE/LU jet johtosarja ei ole auton omaan johtosarjaan yhteydessä mitenkään muuten, kun kiekkasignaalin johdolle renix-puoalle (haaroitettu kiekkamittarille menevästä harmaasta johdosta), sytkäheräte virtalukolta, ruiskulle päävirta ja bensapumpun virta (nämä kaksi punaista päävirtaa konehuoneen lisäsulakerasian läpi ja kolmas sulake on etu-sumareille), ja sit tottakai maadoitus ruiskulle.

Eli oikeasti sielä on 5 johtoa jotka täytyy erottaa auton konehuoneen johtosarjasta. Älä ota nokkiisi, mutta tuo pitäisi onnistua, jos on ollut hereillä ylä-asteen teknisten töiden sähköoppi tunnilla ja osaa seurata johtoja. Paras kuoria teipit johtosarjasta kun rupeaa tekemään. :D

Ja samat 5 johtoa se LH-jet tarttee kanssa, jos kytket pelkän ruiskun, kiekkasignaalin verran vähemmän jos käytät myös LH:n kampuran anturin ja sen mukana sytkäboksin.

Eli sytkäheräte, maadoitus, bensapumpun ja ruiskun päävirta ovat ainoat tarvittavat (ja kiekkasignaali JOS haluat kiekkamittarin toimimaan tai käytät renix puolaa).

S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa jääske

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: lh2,4 moottorinohjaus sianpäähän
« Vastaus #6 : 06.02.2015, 17:58:47 »
Kiitos nuo tiedot selvitti asiaa todella paljon.
Nyt on le/lu jetronicin sähköt selvitelty irti muista koneen johdoista samalla lähti sumuvalojen ja etuvalon pyyhkimen moottorin johdot.

Kaksi piuhaa jäi vielä mitkä meni sille bensapumpun releelle ja 1-napailen liitin imusarjan alla veikkaisin lämpötila-anturia se yhdistyi pääsulakerasialle!! Mikähän tarkoitus sillä on??

Kun saan koneen laitettua paikalleen niin sitten pääsee mallailemaan 240lh johtosarjaa :)

Poissa jääske

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: lh2,4 moottorinohjaus sianpäähän
« Vastaus #7 : 08.02.2015, 14:40:49 »
tässä kuvia miten turbo asettuu konehuoneeseen ja ahtoputkisto.




 

KL-varaosat  Race.fi