Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Diesel-osio => Viritys => TDI => Aiheen aloitti: kenkee - 22.12.2013, 21:33:51

Otsikko: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: kenkee - 22.12.2013, 21:33:51
Toisin sanoen, mitä kestää vakio lohko, kansi, loota, ym, ym? Vakio osilla tuota ei saa hajalle, uskokaa, olen koittanut!! Kysymys:paljonko on saatu tehoa/vääntöä isommilla hiluilla?(kansi,turbo,suuttimet,ym,ym). Faktaa kiitos, ei mutua!   ;)   
Stage 2 mielessä nimittäin...

Oma tdi:ajettu 437000km.
evry+ahto mod.
katti poistettu.
putki 2,5" yksi läpivirtaava.
300x600 cooleri.
rosteri ahtoputket.
vapari suodatin.
ahdot nyt 1,7-1,8bar.
penkitetty 1,6bar ahdoilla ja pienemmällä coolerilla 197hv/442nm, nyt enemmän...
Otsikko: Vs: Miten hajotan TDI:n (2,5l)
Kirjoitti: vpernu - 22.12.2013, 22:41:44
Isompaa suutinta ja holsettia pakosarjan jatkeeks ni eiköhän jotain saada rikki.Ainaki loota.Kone todennäkösest pysyy nipussaa ;) Suuttimet pitäs ja itellee tilata ku ei penkissä irronnu ku vajaa 200 kaakkia.Hiottu nokkaki ois oottamassa
Otsikko: Vs: Miten hajotan TDI:n (2,5l)
Kirjoitti: kenkee - 23.12.2013, 08:22:22
Onkohan kukaan perehtynyt tuon kannen sielunelämään sen kummemmin? Ja veikkaisin että jos kierroksia ei mene nostamaan, niin hyvin huollettuna tuota ei saa hajalle millään muulla kun järjettömällä rääkillä paris-dakar rallissa :2funny:
Otsikko: Vs: Miten hajotan TDI:n (2,5l)
Kirjoitti: jp_olli - 23.12.2013, 21:05:35
Nimimerkki Valonviejä / Shadowmaker on repinyt Transportteristaan 2.5TDI koneella  370hp, 750Nm. Eli saa sitä ainakin virittää reilusti...
Otsikko: Vs: Miten hajotan TDI:n (2,5l)
Kirjoitti: HenkkaR1 - 23.12.2013, 21:12:03
Mulla rupes nyt 470nm laatikko ääntelemään. Tosin 573tkm ajettu.. Turbo on muokattu.
Otsikko: Vs: Miten hajotan TDI:n (2,5l)
Kirjoitti: AtAi - 23.12.2013, 21:14:33
Nimimerkki Valonviejä / Shadowmaker on repinyt Transportteristaan 2.5TDI koneella  370hp, 750Nm. Eli saa sitä ainakin virittää reilusti...
Portterin loota pysy vielä 200kwlla nipusssa(2007), volvon loota tuskin kestää sitäkään(?).

Kyllä jos TDIn haluu voimalla rikkoa niin tars siirtää takavetokoppaan että sais väsättyä semmosen voimansiirron mikä kestää koneen tuottaman väännön.
Otsikko: Vs: Miten hajotan TDI:n (2,5l)
Kirjoitti: vpernu - 23.12.2013, 21:17:45
Rupee itteäniki kiinnostamaa että mitäs nää nyt oikeesti kestää.Mulla penkissä oli mekaaninen syöttöpumppu joka ei toiminu eikä toimi vieläkä sillee niinku pitäis.Vakiosuuttimet,vakioturbo,3" suora putki ja cooleri .185hp ja 398nm.Ainut mikä antaa kuuluu itestää on toi dmf.kovaa vauhtis koitettu ja loota piti kyl sen verran rankkaa kalkatust että dmf pysyy mutta sinne pitäs tehä jotain muutost ennenku rupee lisää viilaamaa.
Otsikko: Vs: Miten hajotan TDI:n (2,5l)
Kirjoitti: vpernu - 23.12.2013, 21:19:29
Portterin loota pysy vielä 200kwlla nipusssa(2007), volvon loota tuskin kestää sitäkään(?).

Kyllä jos TDIn haluu voimalla rikkoa niin tars siirtää takavetokoppaan että sais väsättyä semmosen voimansiirron mikä kestää koneen tuottaman väännön.

Kuulemma näitä volvon lootia käytetty tinakoneitten kans ku kestää paremmin.Jopa kuulemma +700nm vääntöjä.Mut kaikki on vaan kuulemma :)
Otsikko: Vs: Miten hajotan TDI:n (2,5l)
Kirjoitti: Slerbahuuli - 23.12.2013, 21:37:05
Aika sairaita lukemia suhteessä budjettiin! :D Alkaa ärrämiehiä hikoiluttaa...? :2funny:

Olisi rahaa miljuuna, tuo TDI 745 koppaan ja rakentelisi nelivedon siihen.

Prkl appiukolla on V70 TDI (mk1) ja hänen mielestään jo loppuunajettu vanha lousku (muistaakseni 450tkm mittarissa). Ostaisin heti pois jos olisi mahdollista.
Otsikko: Vs: Miten hajotan TDI:n (2,5l)
Kirjoitti: vpernu - 23.12.2013, 22:21:27
Loppuunajettu?? Mun elintenluovuttaja-autossa oli mittarissa 600tkm ja viel lähtee kone mukisematta käyntii ilman hehkuja -13 pakkases :)
Otsikko: Vs: Miten hajotan TDI:n (2,5l)
Kirjoitti: Slerbahuuli - 23.12.2013, 22:52:03
Loppuunajettu?? Mun elintenluovuttaja-autossa oli mittarissa 600tkm ja viel lähtee kone mukisematta käyntii ilman hehkuja -13 pakkases :)
Samaa minäkin sanoin, että saa sitten sanoa loppuunajetuksi, kun on mittarissa 000000km. Kyseinen henkilö vielä pitää huolta autostaan eikä "vain aja" sillä.
Otsikko: Vs: Miten hajotan TDI:n (2,5l)
Kirjoitti: HenkkaR1 - 24.12.2013, 07:49:45
Samaa minäkin sanoin, että saa sitten sanoa loppuunajetuksi, kun on mittarissa 000000km. Kyseinen henkilö vielä pitää huolta autostaan eikä "vain aja" sillä.
eheei, ku tuossa välissä pestään auto, annetaan ylimääränen hellä vahauskerta ja matka jatkuu! ; D
Otsikko: Vs: Miten hajotan TDI:n (2,5l)
Kirjoitti: kenkee - 24.12.2013, 09:02:08
Kokemuksesta voin kertoa, että vaatii jotain yliluonnollista rääkkäämistä tuon hajalle saaminen yleensäkkin!! Eilen viimeksi avasin nokkapellin aivan turhaan, kun ei sieltä mitään vikaa löydy!! Tuli vaan taas käytyä sellasella 100km "kidutuslenkillä" ja siihen päälle vielä "kenkee-speciaali" :2funny: Ahtomittari puuhasteli parhaillaan siellä 1,8bar hujakoilla. Voin kertoa, että jonkunverran on enemmän jerkkua, kun tossa 525tds (e39, 143hv) biimerissä, vaikkakin mukava autona sekin... Aamulla vaan sitä väkisin kampeaa volvoon ja kuuntelee 5-syl sinfoniaa mieluummin!! ;) Pakkohan sen on tuonkin joskus hajota, mutta en jaksa enää murehtiä siitä että milloin...
Otsikko: Vs: Miten hajotan TDI:n (2,5l)
Kirjoitti: ipijee - 25.12.2013, 01:09:45
Olisi rahaa miljuuna, tuo TDI 745 koppaan ja rakentelisi nelivedon siihen.
Ja ei mihinkään eli vaikka juo sekin miljoona ennemmin...  ;)
Otsikko: Vs: Miten hajotan TDI:n (2,5l)
Kirjoitti: pptalo - 26.12.2013, 14:03:45
Mulla Transporter jossa mittarissa ------   eli yli miljoona kuten myös tarinan mukaan. Huolloista mainintaa miljoonaan saakka. Harmi kun ei ole kokonaista huoltokirjaa, koneen vaihdosta ei ole mainintaa ja edellisen omistajan mukaan alkuperäinen. Loota on vaihdettu. itse vaihdoin syöttöpumpun syksyllä kun käyntiinlähtö oli vaikeaa kuumalla loneella. Nyt pelaa taas kuin uutena.
Oikein alkoi mietityttää voisiko olla alkuperäinen kun pelaa niin hienosti. Paljonkohan maksaa omistaja historia Trafilta nykyään?
Otsikko: Vs: Miten hajotan TDI:n (2,5l)
Kirjoitti: vpernu - 26.12.2013, 17:02:38
johonki autoo tilasin historian kännykäl eikä se montaa euroo ollu.

Kas siinä https://www.autorekisteri.fi/?gclid=COSKvZKUzrsCFYmN3godX14AMw (https://www.autorekisteri.fi/?gclid=COSKvZKUzrsCFYmN3godX14AMw)
Otsikko: Vs: Miten hajotan TDI:n (2,5l)
Kirjoitti: kenkee - 26.12.2013, 21:32:31
Tänään taas heitettiin perheen kera 200km lenkki,evry päällä tietenkin, mutta ei pysty, eikä tietenkään viiti muutenkaan antaa ihan niin paljon KENKEE, kun normaalisti yksin ajellessa.... Yritin keksiä, mikä tänään hajoaa, mutta ei pienintäkään kilinää eikä kolinaa, lukuun ottamatta vauhtipyörän jurinaa isommilla vaihteilla, samaa mitä se on tehnyt nyt yli 40000km, eli siitä asti kun viilaamaan ruvettiin!! 4-vaihteella 1,55-1,65bar 5-vaihteella 1,7-1,85bar. 0-160km/h n.16,6-17sek. 0-100km/h n.6,6-7,0sek. kellolla mitattuna videolta(virhemarginaali siis jonkunlainen). Tätä rumbaa on jatkunut siis jo aika pitkään ja ei ainakaan vielä ole ilmaantunut mitää moitittavaa konehuoneessa eikä muuallakaan autossa(paitsi käsijarru ;D) Auto edelleen päivittäisessä työmatka-ajossa, mutta pääosin vaimon... Taulussa 438000km(autossa siis :D) (kummatkin saa KENKEE enää vain viikonloppuisin...) :2funny:
Otsikko: Vs: Miten hajotan TDI:n (2,5l)
Kirjoitti: JuHaU - 26.12.2013, 21:54:53
Vastaus topikin aiheeseen lienee aika yksinkertainen. Vedet ja öljyt pois ja kovaa ajoa.

Eli voisiko ketjun otsikkoa hieman muokata sellaiseksi, että siitä joku voisi esimerkiksi haulla löytää jotain vinkkejä.
Otsikko: Vs: Miten hajotan TDI:n (2,5l)
Kirjoitti: kenkee - 26.12.2013, 22:42:50
Totta... Ei tdi hajoa, joten otsikon vois muuttaa vaikka että, miten saat kaikki irti TDIstä tai, miten käydä kaupassa pirteellä TDIllä... Turha topic, mutta kaikki omat vinkkini kerron mielelläni...(siis muokataan vaan)
Otsikko: Vs: Miten hajotan TDI:n (2,5l)
Kirjoitti: JuHaU - 26.12.2013, 23:11:41
Totta... Ei tdi hajoa, joten otsikon vois muuttaa vaikka että, miten saat kaikki irti TDIstä tai, miten käydä kaupassa pirteellä TDIllä... Turha topic, mutta kaikki omat vinkkini kerron mielelläni...(siis muokataan vaan)

Otsikko muokattu
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: kenkee - 27.12.2013, 07:11:28
Tuossa viritys touhussahan pitää tietysti aina muistaa, että huoltoväliä pitää lyhentää merkittävästi! Ei voi vaan aina antaa kenkee ja toivoa että kestää... Ite vaihdan esim. öljyt+suod kun ajettu maksimissaan 10000km. Varmaan vois ajaa enemmänkin, mutta saapahan pienellä vaivalla mielenrauhan... Nestepinnan ja paisariin kurkistuksen teen pari kertaa viikossa tai aina kun on monoa saanut enemmälti. Ahtoputket tarkistan vuotojen varalta joka kerralla kun pelti aukeaa ja sitä rataa. Pikataipaleen loppu noilla kilometreillä häämöttää horisontissa tietysti, mutta sekunteja siitä pois oli tarkotuskin ottaa... ;D
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: kenkee - 27.01.2014, 21:45:33
Päivitystä... Paineet nostettu 1,9bar, 440500km, ei mainittavaa ongelmaa... Bleedaus ei oikeen auta 1,7bar jälkeen, mutta hyvin jaksaa vielä vääntää 1,9bar jälkeenkin(n.2,0bar, 5-vaihteella). Nestettä hukkaava lämppärin kenno on säikäyttänyt pariin kertaan, mutta nesteet on löytynyt kuskin jalkatilasta, niin kuin ennenkin, (tehnyt samaa jo vuoden ja nestettä kuluu n. 0,5l/2000km talvella, kesällä paljon vähemmän). Kamalasti potkua "vakioksi", mukavasti yli penkitetyn 197hv/442nm/1,6bar. Suuttimien putsauksen jälkeen(x3) haju helpotti kummasti ja antaa paljon enemmän kakkua!!(600x300 cooleri vaihdettu myös). Kun viittis vielä penkkin viedä, niin tietäis mitä irtoaa, mutta taitaa olla turhaa... 50000km ajettu nyt "viilattuna" ja ei mitään ongelmaa ole ollut(muutakun se lämppärin kenno ja se prkl käsijarru!!) :2funny:
P.S. Autojahan ei tietenkään saa virittää, sehän on selvää... :pomo:
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: Joona.S - 27.01.2014, 23:40:28
Mikä ja mistä tuo cooleri on tässä kenkeen vehkeessä ? Ja jos nii sattuuko olemaan asennuskuvaa?  :)
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: kenkee - 28.01.2014, 09:01:03
Cooleri on mallia biltema ja kooltaan se 600x300 kenno. On asennus kuviakin, täytyy koittaa jos osaisin laittaa niitä tänne. Ahtoputket on osittain rosteria ja osittain alumiinia(motonet)

...en osaa... Neuvoja kiits...
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: kenkee - 23.02.2014, 08:23:33
Tein ensimmäisen kulutustestin, ihan normaalilla Kenkeen ajotyylillä, mikä on tarpeetonta kenkimistä evry ja ahtomod päällä, niin joko laskukone huijaa tai tankkauslaite, kun kulutus oli niinkin pieni kuin 6,51 l/100km!! (tankki täyteen ja 933km rankkaa ajoa kaupungissa ja maantiellä)
Onko hengittävyyden parantaminen välijäähdyttimineen tehnyt asiansa vai miten vähän nuo vakiona oikeen vie?? :idiot2:
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: HenkkaR1 - 23.02.2014, 09:56:36
Tein ensimmäisen kulutustestin, ihan normaalilla Kenkeen ajotyylillä, mikä on tarpeetonta kenkimistä evry ja ahtomod päällä, niin joko laskukone huijaa tai tankkauslaite, kun kulutus oli niinkin pieni kuin 6,51 l/100km!! (tankki täyteen ja 933km rankkaa ajoa kaupungissa ja maantiellä)
Onko hengittävyyden parantaminen välijäähdyttimineen tehnyt asiansa vai miten vähän nuo vakiona oikeen vie?? :idiot2:
kyllä se vaan vaikuttaa aika paljon. Mää ajoin pisaralla pisimmälle-ajotyylillä 800km matkan keskikulutukseksi 4,8 :P muistelisin että ihan ihan vakiona ajelin matkaa johonki 5,8. DrivE- tarraostoksille mars ;D kasipätkän manuellelaatikko säästi muuten mulla jo 0,4l satasella vrt v70 oma laatikko.
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: kenkee - 23.02.2014, 21:10:01
Huh ku säikäytti, motarilla hissukseen 160km/h, 5-vaihde, ahdot 2 bar ja ahtoputki irtos... :o
Huristelin kotiin ja kunnon klemmari on paikallaan...
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: Joona.S - 23.02.2014, 22:59:02
Onkohan näihin tdi vehkeisiin olemassa kaupallista viritys ecua , eli ikkäänku mega dieselille. Joskus aiheesta sattu joku keskustelu silmiin mutten muista ennää jotta missä ois ollu , squirtti foorumi ehkä   :P
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: kenkee - 24.02.2014, 02:28:00
Onkohan näihin tdi vehkeisiin olemassa kaupallista viritys ecua , eli ikkäänku mega dieselille. Joskus aiheesta sattu joku keskustelu silmiin mutten muista ennää jotta missä ois ollu , squirtti foorumi ehkä   :P

Kiinnostais kyllä itteäkin tietää...
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: jake74 - 25.02.2014, 12:31:51
Kiinnostais kyllä itteäkin tietää...

jossain volkkari foorumilla joku oli tehnyt ite säädettävän poksin. olikoha se tölkkifoorumilla, rakentaa T3 transportteria audin TDI 5 pyttysellä moottorilla.
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: kenkee - 28.02.2014, 15:38:23
Päivitystä. 444000Km. Annoin sitten ihan kunnolla, taas, kenkee!! 3-vaihteella piirtää nätisti, kun ihan vähän auttaa alkuun kytkimellä:-). Piirtää pitkää viivaa... Sillä seurauksella että, kun ajoin talliin, niin koko talli haisi palaneelle kumille pitkän aikaa!! :D
Ei muuta raportoitavaa... :D
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: HenkkaR1 - 28.02.2014, 18:02:54
Nostin ahtopaineita silleen sopivasti että mittari loppuu viitosella kesken (2 bar) sillä seurauksella että joka vaihteella paitsi vitosella loppuu pidot ku paineet nousee. vitosella tuntuu että auto lähtee lentoon kun moottorin tuet on jäykistetty ja vauhtipyörä huutaa hoosiannaa.. vähän vois ehkä puottaa.
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: kenkee - 28.02.2014, 21:20:51
Heh!
Ahtoja ei saa mennä pudottamaan, vaan seuraavan evon perus säädöt aloitetaan nykyisestä paineesta, eli evo 2, paineet tapissa, on evo 3 lähtöpaineet... :2funny:
Laitoin kesärenkaat alle tänään, ihan huvikseen, kun on sulat polut, ja silleen, aika kivasti savuaa valkoista kolmosella.... Hommassahan ei tietysti ole järjen häivääkään, mutta hauskaa on ollut viimeiset 50tkm...
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: kenkee - 07.03.2014, 20:43:48
Nätisti on lähtenyt 3mm jo kesärenkaistakin... Järjetön laitos kestämään ja keskikulutuskin alle 6!!
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: 2012 - 08.03.2014, 11:15:48
Hyvin nuo tuntuvat kestävän "järjettömilläkin" paineilla  :D  Melkeinpä voisi todeta ,että hintansa väärti ovat nuo "kalliit" viritykset. Aika harvassa taitaa olla vehkeet joista saadaan käytännössä ilmaiseksi ulos näinkin paljon voimaa, ilman huolta huomisesta :D
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: kenkee - 08.03.2014, 16:34:52
Vois melkeen sanoa että, jos ajelis edes jollain tavalla normaalisti ja huoltaa hyvin, niin voisi kuvitella, että kestäisi jotain 1,6bar paineita niin kuin vakiona ajelis...
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: UrhoKakkonen - 10.05.2014, 19:17:51
Mitäs sä henkka oot oikee tehny tuolle vehkeelles?
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: HenkkaR1 - 10.05.2014, 19:38:00
Pistäny isomman takapöntön ja vaparin. ;D noei. Avarampi putkisto, muokattu ahdin, kylmän ilman otto, laatikko 3,58 välityksellä ja ohjelmaa muokattu pariinki otteeseen. Nykysillään mennään aikalailla suuttimien ylärajalla.
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: UrhoKakkonen - 10.05.2014, 19:43:33
Ok.. no hiukan parempi sit viel ku meikäläisellä...=) ihmettelen vaa et miks orkkis tbollasatto paine olla mittarin mukaan 1,7 jopa mut tuolla isommalla cut offi leikkaa jo 1,3-1,4 kohilla ja meno loppuu..:( ja sekää ei iha oo nii aina kohillaa.. vai voiko se vakio kumihärpäke ilmanotto putki mennä runttuun tehen tuon ku kerta tbokin on hiukan isompi ja se ei oo nii kovin jäykkää kamaa?
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: HenkkaR1 - 10.05.2014, 19:47:09
Mulla teki pitkään samaa kunnes kurkkasin ilmanputsarin kunnon :D ootko millon vaihtanu?
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: UrhoKakkonen - 10.05.2014, 19:56:46
se ei oo ku vajaa pari kk vanha ku vaihoin bmc:n kartio versioon...:( ja tuos on sekin jännä et välillä menee just niinku kuuluu et kärsii antaa kaasua ja menee ku no raketti mut vaikka seuraavana pvänä kerran ku kiihytät nii yhtäkkii meno lakkaa ja paine hävii kunnes kaasus luovuttaa..
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: HenkkaR1 - 10.05.2014, 20:59:36
I
se ei oo ku vajaa pari kk vanha ku vaihoin bmc:n kartio versioon...:( ja tuos on sekin jännä et välillä menee just niinku kuuluu et kärsii antaa kaasua ja menee ku no raketti mut vaikka seuraavana pvänä kerran ku kiihytät nii yhtäkkii meno lakkaa ja paine hävii kunnes kaasus luovuttaa..
noin just se teki mullaki. Viikon verran kerkesin ihmetellä. Vikakoodiaki anto ilmamassamittarilta.
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: UrhoKakkonen - 10.05.2014, 21:01:13
no antaa se juu mullekin vikakoodia ecm0038 vai mikä se oli eli jotain sinnepäin joo..el pitääkö ny sit vaan laitaa orkkis kiinni?
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: HenkkaR1 - 10.05.2014, 21:35:40
no antaa se juu mullekin vikakoodia ecm0038 vai mikä se oli eli jotain sinnepäin joo..el pitääkö ny sit vaan laitaa orkkis kiinni?
ecm 000B on immun vikakoodi. Eikö tuo sun koodi viittaa siihen huohottimen vastukseen joka on imuputkessa?
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: UrhoKakkonen - 10.05.2014, 22:32:31
oli se muistaakseni just se tai egr jompi kumpi.. se palailee tämän tästä aina hetken nii just nyt sit enää muista mikä se on..:( =)
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: kenkee - 11.05.2014, 08:47:32
450000km. Ongelmia! Takarengas vuotaa...  :2funny:
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: tynkä - 11.05.2014, 15:21:30
Jaa'a. Mitähän sitä tekis tuolle omalle vollelle että sais vähän potkua lisää? Ahtoja ja pumppua säätää? Liekkö nyt jo vähän piristetty. Ei tarvis niin mahoton tehoja lissää, mutta pikkasen kuitenni. Jos sitä käyttäis joskus (sitte ku on fyffeä ja raskii) teho-optimoinnissa... :P
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: V2T - 12.05.2014, 08:18:21
Ei muuta kuin Kenkeestä mallia  8)
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: kenkee - 12.05.2014, 18:30:31
Melko riskipeliä, minusta mallin ottaminen siis... :2funny:
Auto ei siitä moksiskaan tunnu olevan, mutta silti... :D
Ei tuota rautalaatikkoa hajalle normaali ihminen saa, jos en minäkään.. ;)
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: HenkkaR1 - 12.05.2014, 19:21:31
Melko riskipeliä, minusta mallin ottaminen siis... :2funny:
Auto ei siitä moksiskaan tunnu olevan, mutta silti... :D
Ei tuota rautalaatikkoa hajalle normaali ihminen saa, jos en minäkään.. ;)
jos vettä pistää myllyyn niin saa. ;D Mää kokeilin millasella seoksella toimis vedellä mutta tarvis vissii enemmän ahtoja :D
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: kenkee - 12.05.2014, 22:00:48
PAAALJON enemmän!!! ;)

Pitäisköhän ruveta rankaisemaan tuota meseä, että sais edes jotain hajalle tänä kesänä!!   :2funny:
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: UrhoKakkonen - 24.05.2014, 18:28:39
Mistäs porukat on hommailleet suuttimia 2.5tdiihin? ilmeisesti se dss ultimate 2set olis paremmat ku ne boschin bosiot? vai mitkä ne oli..guuggelilla en ny ainakaa oo löytänyt..:(
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: HenkkaR1 - 24.05.2014, 19:21:57
http://www.darksidedevelopments.co.uk/ tuolta löytyy monenlaista.
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: UrhoKakkonen - 24.05.2014, 19:44:23
Tuolla näyttäs olevan kaikkea kivaa..=) pitää perehtyä ku tuo kiekko loppuu..=) Tuossa jo oottelee vaihtoa 4-lapanen sintteri kiinteä vauhtis ja uus välijäähy..;)
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: oh850 - 26.05.2014, 00:09:33
Toivottavasti sintteri on mallia jousitettu ;)
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: UrhoKakkonen - 27.05.2014, 12:50:51
On ilman jousia tuo levy. Ei suositellut jousitettua levyä.. pää asia että pitää..=) kahtelin tuolta darksidesta suutinkärkiä nii aloin miettiin mitä kokoa ne kannattais olla? eiks tuo 0.216 ollu näissä vakiona? Mitähän tuosta uskaltas ottaa irti vakio sisuskaluilla? 23-240 hepoa? et onkohan toi 0.341 sit jo liian isoa?vai tuo 0.275 sutjakkaampi?
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: paku97 - 27.05.2014, 13:16:25
23 riittää. :2funny: :hello:
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: HenkkaR1 - 27.05.2014, 13:29:22
On ilman jousia tuo levy. Ei suositellut jousitettua levyä.. pää asia että pitää..=) kahtelin tuolta darksidesta suutinkärkiä nii aloin miettiin mitä kokoa ne kannattais olla? eiks tuo 0.216 ollu näissä vakiona? Mitähän tuosta uskaltas ottaa irti vakio sisuskaluilla? 23-240 hepoa? et onkohan toi 0.341 sit jo liian isoa?vai tuo 0.275 sutjakkaampi?
0.341 ei pitäs savuttaa niin rankasti ku ei mee ihan äärirajoilla.
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: UrhoKakkonen - 27.05.2014, 13:29:30
 ;D no onhan tuossa melko laaja skaala kyllä...=)
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: UrhoKakkonen - 27.05.2014, 13:34:27
Kun hiukan sillä periaatteella ny kattelen noita osia (esmin. se kytkin) nii jos myöhemmi sais (iso ehkä ja mutta) nii sisuskalujan päivitettyä nii ei tarttis sitte uuestaa kytkimia suuttimia katella.
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: UrhoKakkonen - 02.06.2014, 11:48:44
Olis tästä omasta varmaan pitäny duunata oikein joku projektiosioon ku on nii kaikkee duunattu jne.. ja nyt luulin et alko huohottaa pirusti ku huohot. on siirretty muualle meneen ku ei ton uuen tbon kanssa sopinu putket.. jostain ehkä edestä alko tiputtaan aika rankasti..eikä ole ehtinyt vielä tutkimaan mistä on tullut mutta muutama reilumpi äntti on jäänyt alle..vähän meni ooteeksi pahoittelut siittä...=)
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: HenkkaR1 - 02.06.2014, 16:19:12
Olis tästä omasta varmaan pitäny duunata oikein joku projektiosioon ku on nii kaikkee duunattu jne.. ja nyt luulin et alko huohottaa pirusti ku huohot. on siirretty muualle meneen ku ei ton uuen tbon kanssa sopinu putket.. jostain ehkä edestä alko tiputtaan aika rankasti..eikä ole ehtinyt vielä tutkimaan mistä on tullut mutta muutama reilumpi äntti on jäänyt alle..vähän meni ooteeksi pahoittelut siittä...=)
välijäähyn muovipääty halki?
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: Boomtown - 21.02.2016, 10:43:17
Oon varmaa tyhmä ja sokee.. Mutta kumminkin. Miten tuon s70 -97 tdi automaatti kestää? Jos siihen lyö evryt sun muut kiinni ni laukeeko se heti ekan 100km jälkeen vai jo 10km jälkeen. Autolla on kumminki rullattu jo 510tkm  :D  vai oisko fiksuinta käydä jossain softaamassa toi? Mut sillon ei vissiinkää saa sitä voimasavua niin paljon kun esim. evryllä? Vai putki tyhjäksi ja yks läpivirtaava pönttö perään, isompi ahdin (mikä?) suutin kärkien vaihto?(onko mahdollista?) penkissä käy säätämässä ja sen jälkee leikkii viel hulluu ja lyö evryn kiinni?
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: o_j - 21.02.2016, 11:04:05
Oon varmaa tyhmä ja sokee.. Mutta kumminkin. Miten tuon s70 -97 tdi automaatti kestää? Jos siihen lyö evryt sun muut kiinni ni laukeeko se heti ekan 100km jälkeen vai jo 10km jälkeen. Autolla on kumminki rullattu jo 510tkm  :D  vai oisko fiksuinta käydä jossain softaamassa toi? Mut sillon ei vissiinkää saa sitä voimasavua niin paljon kun esim. evryllä? Vai putki tyhjäksi ja yks läpivirtaava pönttö perään, isompi ahdin (mikä?) suutin kärkien vaihto?(onko mahdollista?) penkissä käy säätämässä ja sen jälkee leikkii viel hulluu ja lyö evryn kiinni?

Onko se savu tässä tärkein asia? ::)

Laatikko kestää evryn ja ahtomodin kunnossa ollessaan, vääntöä tulee suurinpiirtein samat mitä ärrässä on samaan laatikkoon laitettu. Joskus on puhuttu jopa 450nm:n väännön kestosta. Mutta saa sen vaihteiston varmasti vakiokoneellakin repimällä rikki.
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: Boomtown - 21.02.2016, 11:21:03
Onko se savu tässä tärkein asia? ::)

Laatikko kestää evryn ja ahtomodin kunnossa ollessaan, vääntöä tulee suurinpiirtein samat mitä ärrässä on samaan laatikkoon laitettu. Joskus on puhuttu jopa 450nm:n väännön kestosta. Mutta saa sen vaihteiston varmasti vakiokoneellakin repimällä rikki.


Ainakin mersuniehille se musta on tärkeää ni miks ei myös volvossa.. En tarkota et sitä koko ajan pitäis tulla tuutintäydeltä. Mutta kun kiihdyttää kunnolla ja ahdot nousee korkeemmal ni sillon. Täytyyhän kanssakulkioiden tietää et toi on diisseli :D  kaiken saa rikki jos haluaa.. Ei taida laatikko kestää ns. liikennevalo lähtöjä. Eli paikoiltaa kaasu pohjaan ja menoks.. Ensin enemmän vauhtia ja sit voi ruveta kiihdyttää.
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: HenkkaR1 - 21.02.2016, 11:42:26

Ainakin mersuniehille se musta on tärkeää ni miks ei myös volvossa.. En tarkota et sitä koko ajan pitäis tulla tuutintäydeltä. Mutta kun kiihdyttää kunnolla ja ahdot nousee korkeemmal ni sillon. Täytyyhän kanssakulkioiden tietää et toi on diisseli :D  kaiken saa rikki jos haluaa.. Ei taida laatikko kestää ns. liikennevalo lähtöjä. Eli paikoiltaa kaasu pohjaan ja menoks.. Ensin enemmän vauhtia ja sit voi ruveta kiihdyttää.
mulla ainaki ahdoilla väheni savutus.. Se savu on vaan palamatonta polttoainetta.
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: Boomtown - 21.02.2016, 11:46:35
mulla ainaki ahdoilla väheni savutus.. Se savu on vaan palamatonta polttoainetta.


Eiku niinpäs oliki. Mul on ollu vast yks diisseli ni en näist mittää viel tiiä. Golffi potkis mustaa millon missäki vaihees. Se ei ihan toiminu kunnol.. Ensin ahdot hyppis jossain 2kilos ja tippus 0.5 ja nous yli kiloon.. Ja mustaa potkis siin välis p*rkeleesti.. Mut eipä oo sitä enää.
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: o_j - 21.02.2016, 12:15:57

Eiku niinpäs oliki. Mul on ollu vast yks diisseli ni en näist mittää viel tiiä. Golffi potkis mustaa millon missäki vaihees. Se ei ihan toiminu kunnol.. Ensin ahdot hyppis jossain 2kilos ja tippus 0.5 ja nous yli kiloon.. Ja mustaa potkis siin välis p*rkeleesti.. Mut eipä oo sitä enää.

Ahaa, just. Laita vaan se evry + ahtomod ja reippaasti vasaraa pumpunkannelle. Kuulostaa siltä että softaus ei oo sun juttu.
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: Boomtown - 21.02.2016, 13:57:55
Ahaa, just. Laita vaan se evry + ahtomod ja reippaasti vasaraa pumpunkannelle. Kuulostaa siltä että softaus ei oo sun juttu.


Sori unohtus se sanoo etten ollu tehny itte golffille mitään! Entinen omistaja oli siihen jonkun boksin laittanu. Välillä toimi ja välillä ei. Yleensä oon kaikki autot vieny ammattilaisille jos lisää tehoa on halunnu. Ne osaa sen tehä oikein.
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: 8-pätkä - 21.02.2016, 20:25:31
Ne osaa sen tehä oikein.

Sama pätee tässäkin tapauksessa. ;)
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: volB230ET - 24.04.2016, 22:30:56
Koitetaampas täällä kysästä ohimennen näistä evry "vireistä". Tai no en ees tiiä tekeekö nää volkkarin koneiset sitä että ku aletaan evryllä lisäämään syöttää ni alkaa tyhjäkäynti ronksuttaa miten sattuu. Mistä tää efekti tulee? Miks näissä ei saa säädettyä syöttöä samaan tapaan ku mekaanisilla kansilla olevissa boschin pumpuissa? Eihän mekaanisessa pumpussa tyhjäkäynti sekoa jos syöttöä lisää? Eikös molemmissa oo kumminkin vastaava määränsäädin pumpun kannen alla. Oon yhen ve6 pumpun pemariata purkanu niin mekaanisen kuin sähkösenki enkä oo älynny tätä juttua. Joten haluisko joku valaista tyhmää..
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 24.04.2016, 22:42:46
VE6:nen on kaasuluistiltaan täysin mekaaninen vivustoineen ja siinä syöttöruuvi muuttaa kaasuluistin asentoa. TDI:n VP37:ssa sähkökela/potentiometri ohjaa kaasuluistia, joten siinä ei ole samanlaista syöttöruuvia kuin VE6:sessa.

Tuolla kuvia TDI sähköisestä pumpusta:

http://www.t4-wiki.de/wiki/Mengensteller_N146

tuossa näkyy myös sähköpumpun rakenne

(http://i596.photobucket.com/albums/tt49/2tx600/Zexel%20fuel%20injector%20pump/DBW20TDI20Pump-1.jpg)

VE6:sen erot näkyvät tuolla:

http://www.dieselbombers.com/1st-generation-dodge-cummins-89-93/21942-bosch-ve-pump-operation.html
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: volB230ET - 24.04.2016, 23:09:44
No mitenkäs tommosen tdi moottorin syöttöpumppuun käviskö siihen jostain boschin pumpusta mekaaninen kans? Tai käviskö vastaavasti ihan toinen pumppu. Oon myös miettiny että käykö eri nestepäät ristiin eri pumppujen kanssa ja saisko näinollen vaikka jostain mekaanisesta neloskoneen pumpusta käypästä pumppua votoskoneeseen?
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: volB230ET - 24.04.2016, 23:21:26
Kaasuluistiahan liikutellaan vaan eteen tai taakse? Eikös se niin ole? Mietinkin tässä nyt sitä syötön lisäämistä verraten mekaanista ja sähköstä pumppua. Molemmissahan syöttö lisääntyy kaasuluistia liikuttamalla, mekaanisessa ruuvia kääntämällä ja sähkösessä esim tätä kantta siirtämällä. Mutta mistä tää sähköpumpun epätasanen rynkyttävä käynti tulee jos tuolla kannen siirrolla syöttöjä havittelee?
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: jake74 - 25.04.2016, 12:08:10
No mitenkäs tommosen tdi moottorin syöttöpumppuun käviskö siihen jostain boschin pumpusta mekaaninen kans? Tai käviskö vastaavasti ihan toinen pumppu. Oon myös miettiny että käykö eri nestepäät ristiin eri pumppujen kanssa ja saisko näinollen vaikka jostain mekaanisesta neloskoneen pumpusta käypästä pumppua votoskoneeseen?

ei passaa kansi, pumpunrunkosta puuttuu keskipakosäätimen akselille tuleva paikka. nestepäät sopii ristiin jos pyörimissuunta on sama. ota myös pumppuja sekotellessa se huomioon että 5 ja 6 moottorien pumpun pyörii eri suuntaan ku esim 4 moottorien pumput koska 5 ja 6 pumput ovat moottorin takapäässä. vaikka niihin vaihtas nestepään 5 moottorista ni ennakon säädin toimii väärään suuntaan.
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: volB230ET - 25.04.2016, 14:56:51
Näin omissa pienissä aivoissa asian ajattelinkin. Hyvä että löytyy vielä asiaan perehtyneitä kanssa harrastajia! Kiitos siitä. Eli käytännön toteutus vaatii deekun pumpun johon vaihtaa tdi koneen nestepään tai hommaa suoraan isomman tdi koneen pään..
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: janne81 - 25.04.2016, 16:06:05
Tdin pumppu ei ihan heti kyllä lopu ☺
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: volB230ET - 25.04.2016, 17:30:25
Ajanki tässä sitä takaa että sais tehtyä pumpusta mekaanisen:D sitä ku pystyy ite säätelemään mielinmäärin:D otanki tässä nyt asioista selvää ennenkö alan räveltää. Oon tässä hieronu kauppoja siis yhestä toisenmerkkisestä kun volvo mutta moottori on vastaava volkkarin tekele.
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: HenkkaR1 - 25.04.2016, 18:07:26
Heleppoa. Laitat siihen vääränmerkkiseen volvon pumpun. Niin ne muutki rinkelikeulaharrastajat tekee.
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 25.04.2016, 19:04:36
Onhan noita mekaanisia pumppujakin TDI:hin rakenneltu, mutta eikös niissä ollut huonompi tuotto kuin sähköpumpulla ?
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: HenkkaR1 - 25.04.2016, 19:17:08
Onhan noita mekaanisia pumppujakin TDI:hin rakenneltu, mutta eikös niissä ollut huonompi tuotto kuin sähköpumpulla ?
ohjaus on tarkempi sähkösellä, tuotossa ei pitäis olla eroja.
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: Kojontti - 25.04.2016, 21:20:09
Koitetaampas täällä kysästä ohimennen näistä evry "vireistä". Tai no en ees tiiä tekeekö nää volkkarin koneiset sitä että ku aletaan evryllä lisäämään syöttää ni alkaa tyhjäkäynti ronksuttaa miten sattuu. Mistä tää efekti tulee? Miks näissä ei saa säädettyä syöttöä samaan tapaan ku mekaanisilla kansilla olevissa boschin pumpuissa? Eihän mekaanisessa pumpussa tyhjäkäynti sekoa jos syöttöä lisää? Eikös molemmissa oo kumminkin vastaava määränsäädin pumpun kannen alla. Oon yhen ve6 pumpun pemariata purkanu niin mekaanisen kuin sähkösenki enkä oo älynny tätä juttua. Joten haluisko joku valaista tyhmää..

Evryllä huijataan määränsäätimen asentotietoa kun taas mekaanisessa ruuvauksessa siirretään rajaa. Jos haluaa tehdä saman sähköpumpulle, ei muuta kuin uutta koodia purkkiin...

Kun asentotieto ja kierrosluvun pysyminen asetetussa ei täsmää, joutuu ecu korjaamaan koko ajan, siitä huono tyhjäkäynti evryllä.
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: volB230ET - 25.04.2016, 22:58:07
Heleppoa. Laitat siihen vääränmerkkiseen volvon pumpun. Niin ne muutki rinkelikeulaharrastajat tekee.

Älkää nyt heti leimatko rinkelipussiharrastajaks:D

Parashan tuo tekniikka ois istuttaa esim 940 Volvon keulalle mutta harrastellaan nyt. Ei oo tällä hetkellä aikaa alkaa sen enempiä tekniikanvaihtoja toteuttamaan mitkään vehkeisiin ja ite pidän vetotapana joko taka tai nelivetoa mieluisena joten vaihtoehtoja ei paljoo ole. No tekniikka tässä se kiinnostavin nyt on jokatapauksessa joten puhuttakoon siitä lisää.
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: Deeku - 15.06.2016, 02:15:11
Hoi.. onko kellään tuota aisinin tomaattilootaa käytössä näillä virityksillä, mitenkä lie kestää? itelläin katti tyhjätty ja siitä takapuskurille suoraa rosteri hormia, BSR boksi joka liitetään syöttöpumpun liittimen väliin ja boksissa säätönuppi mitä kääntämällä saa niin paljon syöttöä vaikka että auto jää huutamaan hana pohjassa pihaan, ahdot 1.6bar
Hevosista ei tietoa kai niitä vois käyä jossain mittauttaa  :D
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: Boomtown - 15.06.2016, 09:47:08
Hoi.. onko kellään tuota aisinin tomaattilootaa käytössä näillä virityksillä, mitenkä lie kestää? itelläin katti tyhjätty ja siitä takapuskurille suoraa rosteri hormia, BSR boksi joka liitetään syöttöpumpun liittimen väliin ja boksissa säätönuppi mitä kääntämällä saa niin paljon syöttöä vaikka että auto jää huutamaan hana pohjassa pihaan, ahdot 1.6bar
Hevosista ei tietoa kai niitä vois käyä jossain mittauttaa  :D


Kunhan et lähe polkee liikenne valoista suoraan..
Ittel on on kans tomaatti eikä kilometrei oo tullu ku 1000km noilla vireillä.. Evry/ahto modit ja katto tyhjätty. Viel loppu putki tartteis laittaa ja kunnon jäähdytin laatikolle. Näihinhän myytin joskus lisälauhditinta karavaanareille?

Edit: 400-450nm pitäis vissii kestää viel hyvin.
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: Deeku - 16.06.2016, 01:32:14

Kunhan et lähe polkee liikenne valoista suoraan..
Ittel on on kans tomaatti eikä kilometrei oo tullu ku 1000km noilla vireillä.. Evry/ahto modit ja katto tyhjätty. Viel loppu putki tartteis laittaa ja kunnon jäähdytin laatikolle. Näihinhän myytin joskus lisälauhditinta karavaanareille?

Edit: 400-450nm pitäis vissii kestää viel hyvin.
Kyllä mää oon kenkiny sitä vaikka mitenkä päi ja kyllä tuo vielä kulkee  :o :D joo itekki vasta lukasin tossa tovi sitten että nuita lisälauhduttimia on ollu ainakii joskus, vieläköhän nuita saa siniseltä?  ::)
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: Kojontti - 16.06.2016, 03:16:44
No saahan niitä lisäjäähyjä vaikka mistä, ja aivan varmasti alle sinisen hinnoittelun... Eli tarvikemallin öljyjäähy sinne lisäksi jäähdytyskiertoon ja vaikka muiden kennojen eteen keulalle.
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: Boomtown - 16.06.2016, 22:34:12
No saahan niitä lisäjäähyjä vaikka mistä, ja aivan varmasti alle sinisen hinnoittelun... Eli tarvikemallin öljyjäähy sinne lisäksi jäähdytyskiertoon ja vaikka muiden kennojen eteen keulalle.


Meneekö bensa vehkeen diisseliin suoraan?
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: Deeku - 17.06.2016, 00:16:35
Joo jos sitä vaihtais välijäähyä ja suutinkärjet + ahtimen päivitys http://www.kkdmotorsport.com/product_info.php?products_id=1270848867 malliseen nii eiköhän tuo käyttöpeliksi passane  :D
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: Boomtown - 17.06.2016, 06:28:41
Joo jos sitä vaihtais välijäähyä ja suutinkärjet + ahtimen päivitys http://www.kkdmotorsport.com/product_info.php?products_id=1270848867 malliseen nii eiköhän tuo käyttöpeliksi passane  :D


Eikös tolla he221w ole melkein polt on kamaa tähän volvoon?
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: HenkkaR1 - 17.06.2016, 09:15:47

Eikös tolla he221w ole melkein polt on kamaa tähän volvoon?
aikalailla. Ja pitäs olla paras ahdin tähän koneeseen.
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: Boomtown - 24.06.2016, 12:27:54
Hoi.. onko kellään tuota aisinin tomaattilootaa käytössä näillä virityksillä, mitenkä lie kestää? itelläin katti tyhjätty ja siitä takapuskurille suoraa rosteri hormia, BSR boksi joka liitetään syöttöpumpun liittimen väliin ja boksissa säätönuppi mitä kääntämällä saa niin paljon syöttöä vaikka että auto jää huutamaan hana pohjassa pihaan, ahdot 1.6bar
Hevosista ei tietoa kai niitä vois käyä jossain mittauttaa  :D


Nyt suosittelen tiputtaa ahtoja alaspäin. Ittel heitti äsken lootasta öljyt pihalle ja sitä myötä laatikon paskaks...
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: vpernu - 27.06.2016, 12:32:15
aikalailla. Ja pitäs olla paras ahdin tähän koneeseen.

Aikalailla joo. Ei mee ku öljylinjat muokkauksee,imuputken muutos,pakoputken muutos ja ahtimen pakosarjan laippojen reikien muutos muistaakseni ;)
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: HenkkaR1 - 27.06.2016, 12:59:19
Aikalailla joo. Ei mee ku öljylinjat muokkauksee,imuputken muutos,pakoputken muutos ja ahtimen pakosarjan laippojen reikien muutos muistaakseni ;)
ei ny voi kaikkea muistaa kun nii kauan on ku tdin kans puuhastellu. ;D
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: Deeku - 29.06.2016, 11:26:08

Nyt suosittelen tiputtaa ahtoja alaspäin. Ittel heitti äsken lootasta öljyt pihalle ja sitä myötä laatikon paskaks...
En taida, kohta 20tkm ajettu näin eikä mitään hämminkiä oo ollu.  8)
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: anone - 04.07.2016, 12:17:51
ahtimen pakosarjan laippojen reikien muutos

Hetkinen. Mitä niille pitää tehdä? Eikö laippa ole sopiva jo valmiiksi?
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: oh850 - 04.07.2016, 16:31:08
Hetkinen. Mitä niille pitää tehdä? Eikö laippa ole sopiva jo valmiiksi?

Muistaakseni vähän joutuu ahtimen pultinreikiä pirraamaan ulospäin leveemmäksi. Ei sen vakavampaa. Saa kyllä passaamaan vakio pakosarjaan.
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: anone - 22.12.2016, 14:53:08
http://www.ebay.com/itm/131792789040

12mm nestepäitä saa näköjään näihin nykyään noinkin edukkaasti. Onko kellään kokemusta?
Otsikko: Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
Kirjoitti: oh850 - 22.12.2016, 20:15:46
No hetihän tuo pitäs tilata ku noin halpa on :o