KL-varaosat  Race.fi

volvo 240 deekunation tupla holseteilla

  • 116 Vastauksia
  • 35876 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #30 : 25.08.2013, 23:46:35 »
Kyllä ainakin tuon piirustuksen perusteella vaikuttaapi niin kiintoisalta että pitää alkaa seuraamaan! Oot muuten kommeenvärisen yksilön valinnu.. köh köh viininpunanen sen olla pitää  S* :hello:
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa svolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #31 : 26.08.2013, 16:53:34 »
Turbo tuli pesusta, pesät lasikuulapuhallettiin ja siivet pestiin harjalla jotta laakereihin ei menisi vettä sun muuta. Pyörii kuin uusi, ja autopuolen opettajat meinasi että deeku ei kestäisi moista tehoa :o
https://www.dropbox.com/s/7j56lubq87hlckr/FxCam_1377523683775.jpg
https://www.dropbox.com/s/4aiikhlryeegr94/FxCam_1377523231101.jpg
https://www.dropbox.com/s/a2nr20wszkrdjml/FxCam_1377523729460.jpg


Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #32 : 26.08.2013, 18:39:59 »
Ohitusventtiilillä varmaan tarkotettii hukkaporttia joka ohjaa ylimääräset pakokaasut pakosarjasta ison ja pienen turbon välii?Ainiin mitä se opettaja meinas että minkälaisii tehoja ei kestä?Oliko joku tehotavote?

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #33 : 26.08.2013, 19:24:13 »
Siitähän tuli nätti. Keskiölle olisit vielä vähän kuumankestomaalia antanut.  :) Tosiaan auton hukkaportti ratkaisut kiinnostaisi itseäkin.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #34 : 26.08.2013, 20:22:17 »
Eipä deeku näytä hajoavan 385hv tehollakaan..tosi kyseisessä koneessa taisi olla H-profiilit..en muista.. Auto siis Volvo 245 joka oli myynnissä tässä vuosi sitten, Kalajoella auto majaili ja siitä on videoitaki youtubessa.  8)
Muistaa vaan, ettei polje kylmänä ja muistaa jälkikäyttää sekä jos tekee kone/kansiremppaa niin peltinen kannentiivisteen ei pitäis antaa periksi isoillakaan ahtopaineilla. Toki kannattaa tiivistepinta oikaista..itse en oikaissut, onneksi pitää..ainaki toistaseks. Ei deekun alakertaa ole tainnut vielä kukaan saada hajalle liian tehon vuoksi?  ???
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa svolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #35 : 26.08.2013, 21:04:55 »
Siitähän tuli nätti. Keskiölle olisit vielä vähän kuumankestomaalia antanut.  :) Tosiaan auton hukkaportti ratkaisut kiinnostaisi itseäkin.
Joo keskiölle jotain varmaan teen kotona mutta koulussa en mitään jaksa alkaa tehä kun ei täälä silti mitään kuumankestomaalia ole ;D

Niin en tiedä itse, epäilivat vaan kovasti että ei kestä tolla tuplaturbo systeemillä, ja eihän kone jää yhtä kovalle rasitukselle jäällä kun asvaltilla. Mutta hei vielä kysyn tässä että riittäkö se öljyn tulo öljypaine anturista molemille turboille? vai jääkö heikoksi?
« Viimeksi muokattu: 26.08.2013, 21:08:28 kirjoittanut svolvo »

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #36 : 26.08.2013, 21:33:21 »
ja eihän kone jää yhtä kovalle rasitukselle jäällä kun asvaltilla.
Tuohon oli ihan pakko tarttua, kunnon piikkirenkailla pito on samaa luokkaa kuin slickseillä asfaltilla ja jäällä mennään lähes jatkuvasti lämä pohjassa. Joten missä kohtaa se rasitus ei ole yhtä kova? No okei jäähdyttimet saavat viileämpää ilmaa kuin kesällä mutta kuitenkin.

Kaarista sen verran, että onhan putkien alapäiden ja pohjan välissä kunnon vahvikelaput? Eli vähintään kymmenen senttiä kanttiinsa ja kolme milliä paksua. Pääkaaren poikkiputken olisin laittanut alemmas kartaanitunneliin kiinni, ja takatukia nostanut ylemmäs pääkaaressa. Minkäs kokoista putkea noi kaaret on?
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #37 : 26.08.2013, 21:38:10 »
En tiiä riittääkö öljyt sielt anturin reiästä mut multa löytys pari ylimääräst suodatinjalkaa turbon lähöllä edullisesti.

Poissa svolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #38 : 26.08.2013, 22:08:58 »
Joo vahvikelaput on kunnolla tehty joka kohtaan, joo pääkaren poikkituki jäi lian yläs pitää kattoa jos siihen vielä laittaa jotain tukea, putken kokoa en muista nytten ihan suoraa mutta oliskohan 44mm lähellä totuutta ja kaaret ovat luuppalan tekemät ja alun perin tarkotettu 360 volvoon siksi vähän on pitänny karsia pituuksista.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #39 : 26.08.2013, 22:34:16 »
Joo keskiölle jotain varmaan teen kotona mutta koulussa en mitään jaksa alkaa tehä kun ei täälä silti mitään kuumankestomaalia ole ;D

Niin en tiedä itse, epäilivat vaan kovasti että ei kestä tolla tuplaturbo systeemillä, ja eihän kone jää yhtä kovalle rasitukselle jäällä kun asvaltilla. Mutta hei vielä kysyn tässä että riittäkö se öljyn tulo öljypaine anturista molemille turboille? vai jääkö heikoksi?

Sä tuskin saat tuplaturboilla vääntöä niin alakierroksille, että se kanget rikkois.. Jos laittaisit muuttuvasiipisenahtimen siihen pikkuahtimeksi tai remmin ison turbon kaveriks niin sitte ois suurempi huoli kestävyydestä.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa svolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #40 : 26.08.2013, 22:42:52 »
Sä tuskin saat tuplaturboilla vääntöä niin alakierroksille, että se kanget rikkois.. Jos laittaisit muuttuvasiipisenahtimen siihen pikkuahtimeksi tai remmin ison turbon kaveriks niin sitte ois suurempi huoli kestävyydestä.
Voipi hyvin olla itse en tiedä sen kummemin mitä deeku kestää, mutta kytkin varmaan on melko kovilla? Ja eikös noissa m47 laatikoissa ole kolmonen pikkasen heikko? Mutta eihän tossa silti niin paljon ole tehoja että vaihdelaatikkoa saisi rikki pelkällä ajolla.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #41 : 26.08.2013, 22:46:53 »
Sliksit alle ku jäälle meet ni saattaa loota kestää..ja kytkin.Jos meinaat joskus piikkipyörii ni lootan ja kytkimen päivitys on väistämättä eessä ;)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #42 : 26.08.2013, 22:48:24 »
Voipi hyvin olla itse en tiedä sen kummemin mitä deeku kestää, mutta kytkin varmaan on melko kovilla? Ja eikös noissa m47 laatikoissa ole kolmonen pikkasen heikko? Mutta eihän tossa silti niin paljon ole tehoja että vaihdelaatikkoa saisi rikki pelkällä ajolla.

Kyllä se alka olla aika lujilla tommosella turbolla ja 12mm np:llä sekä pitävällä kytkimellä.. 420-450Nm ne M4x laatikot kestää. Kytkimen jouhdut vaihtaa, sachs sre ~300€ ja vakiolevy niin kestää sen minkä tuo M47:kin. Sintterilevyllä 530nm.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa svolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #43 : 26.08.2013, 22:51:42 »
Sitä tässä vähän ajattelinkin että kytkin ei varmasti kestä, joten hankintaan sintteri, jollain oli vissiin myynnissä tuola myyntipuolella kytkin? Ja jäällä ei oikeastaan tee mitään ilman piikkipyöri jos haluaa edes päästä vähän kovempaa. :)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #44 : 26.08.2013, 22:58:46 »
sun pitää hommata se sre asetelma myös, SRE asetelmalla ja sintterilla luvataan tuo 530Nm..en muista moniko lapanen levy oli.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

 

Proturbo  Autodiagnoosi