Autoracing  KL-varaosat

940 Turbo & 960 3.0

  • 100 Vastauksia
  • 40487 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
940 Turbo & 960 3.0
« : 09.12.2010, 20:37:04 »
Jatketaanpa tänne svf:lla aloittamaani projektia.
Eli kyseessä 940 b230fk padalla ja M90 laatikolla.
Varusteita löytyy:
-Aut.ilmastointi
-Nahkajakkaraa
-Cruise
-Sähköikkunaa

Pikkuviriä löytyy:
-EZK ja ECU lastut
-Med.size kiinakuuleri
-WA-Line WR480 Turbo
-Delphi 525cc Suuttimet
-3" HomeMade-putkisto alusta loppuun

Tällä hetkellä lähes vakio tekniikaltaan :/

« Viimeksi muokattu: 15.08.2013, 19:47:46 kirjoittanut Sato| »
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 Turbo *Ahtimen mietintää*
« Vastaus #1 : 17.03.2011, 21:26:59 »
Vähän jotain höpinää tällekkin suunnalle. Muutoksia ei ole juurikaan talven aika tullut, armotonta luisua vaan vedetty koko talvi :D
Jotain osantynkää on tullut pikkuhiljaa haalittua nurkkiin.

Elikkäs kinuskisarja ja 525cc Delphi suuttimet ja myöskin 960 takapuskuri. Sarjasta joutuu laipan kääntämään, ellei sitten tule laitettua ahdinta taakse alas, saattaa tulla ahdasta? Nyt pitäisi vaan keksiä minkä ahtimen tuon sarjan jatkoksi laittaisi. Portillinen ahdin olisi helpompi laittaa, vaikka äkkiäkös tuohon hukkiksen lähdönkin kempittää. Mikähän ahdin mahtaisi olla passeli noiden suuttimien kanssa? Vinkkejä ja ehdotuksia otetaan vastaan :)
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: 940 Turbo *Ahtimen mietintää*
« Vastaus #2 : 17.03.2011, 21:40:47 »
Jenkit tekee siten että leikkaa välit auki ja porttaa laipan, tiedä sitten miten pahasti kestävyys kärsii ?

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 Turbo *Ahtimen mietintää*
« Vastaus #3 : 17.03.2011, 21:50:30 »
Jenkit tekee siten että leikkaa välit auki ja porttaa laipan, tiedä sitten miten pahasti kestävyys kärsii ?

Tuota välien aukaisua itsekkin mietin, mutta heräsi vain epäilys kuinka solmuun tuo sarja sen jälkeen vetää. :-[
« Viimeksi muokattu: 17.03.2011, 21:53:40 kirjoittanut Sato| »
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Rudi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kesällä 740 ja TT600R
    • www.theyoungers.fi
Vs: 940 Turbo *Ahtimen mietintää*
« Vastaus #4 : 18.03.2011, 10:17:56 »
Taakse alas ei mahdu ainakaan T3/4 kokoluokan ahdin. Osaava hitsari ei varmaan paljoa ota tuon kääntämisestä. Oma käännetty kesti ainakin yhden kesän ajot hienosti.

"Ei taidolla vaan tuurilla..."

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 Turbo
« Vastaus #5 : 13.04.2011, 23:26:31 »
Noniin ahtimeksi tuli hommattua tollanen WR480 urpo, toivotaan että sillä pärjäilee :)
Nyt olisi siis hommattuna:
-525cc suuttimet
-WR480 turbo
-Kiinapeltisarja
-Hyllyjen kätköistä löytyy 960 3" IMM
Vielä pitäisi putkistoainekset hommata jotta pääsis lyömään uutta kokoonpanoa kasaan :)

Yksi asia on alkanu mietityttään, että mites tossa nyt käy tuon EGR:n kanssa kun uudessa sarjassa ei sille sitä lähtöä ole. Mitä sanoo LH tästä asiasta?
Vikakoodia ja lambdavaloa ilmeisestikkö?

S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 Turbo
« Vastaus #6 : 05.05.2011, 12:41:20 »
Pikku näpräilyä suoritettu. Jarrupalat ja levyt vaihtui joka nurkkaan kun alkoi tuntumaan siltä ettei ole jarruja enää ollenkaan, eikä ihme oli ne vanhat niin loppu kun olla ja voi. Putkisto on nyt mallia 3" alusta loppuun yhdellä läpivirtaavalla vaimentimella(pitää laittaa vielä toinen, kamala mekkala C:-)). Pakosarja on laipan käännössä yhdellä tutulla, se pitäisi tulla tänään valmiiksi. Taitaa tosta 15G:stä olla tiivisteet(tai laakeri?) menny, kun moottorijarrulta painaa kaasua niin pölläyttää sinisen pilven putkesta, no se nyt kuitenkin vaihtuu vielä tällä viikolla tohon uuteen turboon. Tänään olis vuorossa immun teko kun tuo 960IMM joka mulla on olikin hajalla :o Uuden pakosarjan ja turbon kun saa paikoilleen niin voi alkaa downpipeä ja öljylinjoja duunaileen, jos sen vaikka viikonloppuna saisi tulille  ;) Se on vielä vähän epäselvää kuinka tuon öljypaluun tuonne lohkoon tekisi, varmaankin alkuperäistä matkien.  ???
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 Turbo *Uuden pakosarjan ja turbon sovittelua*
« Vastaus #7 : 14.06.2011, 22:07:18 »
Noniin vähän ollu motivaatio minimissä tän vehkeen kanssa, mutta tänään innostuin sen verran että purin vanhan turbon ja pakosarjan pois ja vähän sovittelin uutta pakettia paikoilleen.Tosiaan mitsusta oli tullut öljy pakopuolelle niin kuin epäilinkin. Pakosarjan laippa pitää käyttää plaanattava koska on vetänyt hiukan kieroksi laipan kääntövaiheessa.

Tuo öljynpaluu lohkoon on edelleen mysteeri miten sen toteuttaisi. Any ideas?

Ja vielä foto:
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8924
  • Teiden tukko
Vs: 940 Turbo *Uuden pakosarjan ja turbon sovittelua*
« Vastaus #8 : 15.06.2011, 04:38:37 »
Tuo öljynpaluu lohkoon on edelleen mysteeri miten sen toteuttaisi. Any ideas?

Ei muutakun sopivankokoista hydrauliikkaputkea (tai jotain vastaavaa) lapaseen ja taivuttelemaan.  ;)
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 940 Turbo *Uuden pakosarjan ja turbon sovittelua*
« Vastaus #9 : 15.06.2011, 11:01:44 »
Että kun tuo turbiini näyttää mukavalta..
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: 940 Turbo *Uuden pakosarjan ja turbon sovittelua*
« Vastaus #10 : 18.06.2011, 18:19:47 »
minkäs takia tuo laippa pitää kääntää? ei mahdu tulpat paikalleen? onkos tuo pakosarja ahtoja.com valikoimista?
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: 940 Turbo *Uuden pakosarjan ja turbon sovittelua*
« Vastaus #11 : 19.06.2011, 01:43:09 »
tee öljyn paluu suoraan öljypohjaan, öljypohjaan reikä ja siihen hitsaa metalliputken pätkän ja siitä sitten letkulla turbolle. itse porasin lohkoon öljynpaluun ja kierteytin mutta se oli helppo tehdä kun oli lohko irrallisena pöydällä.
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 Turbo *Uuden pakosarjan ja turbon sovittelua*
« Vastaus #12 : 10.07.2011, 23:07:36 »


Tässä olisi nykyhetkinen tilanne  :) Eli se käy ja liikkuu eteenpäin :D
Tyhjäkäynti oli aluksi hukantiellä, kaasuläppää säätämällä se kyllä löytyi-> saa ilmeisesti liikaa ainetta? Säädettävästä B-paineensäätimestä apua tähän vai jäikö immun koko liika pieneksi(3")? Tasakaasulla hiukan rykii välillä, kiihdyttäessä ei mitään ongelmia. Öljynpaluun laippa vuotaa hiukan oilia turbon kyljestä, laippa kait kierossa hiukan. Ahtoja tolla vakio kellolla tanko aivan lyhyenä ei ole kuin 0.5bar, letkuun bleederi väliin nousee johonkin 0.8-0.9, kellon jousi kai turhan löysä. Nyt olis vuorossa sitten öljyvuodon korjaus ja putkisto vähän kaipaa parantelua esim. parempaa vaimenninta, pitää kamalaa meteliä. :) Se on unille, huomenna jatkuu. -->

Edit: Millainen B-paineensäädin tälläiseen ruiskuturboon sopii, kun itsellä ei ole harmainta aavistusta? Ja Laajakaistalambda lähtee tänään vielä tilaukseen jotta uskaltaa laittaa ahdot kohilleen :P
« Viimeksi muokattu: 11.07.2011, 13:06:25 kirjoittanut Sato| »
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 940 Turbo *Käy ja kukkuu*
« Vastaus #13 : 11.07.2011, 19:43:46 »
kierrä vaan sitä hukkaportin tankoa lyhemmäs niin että siinä on hieman esijännitystäkin (3-4mm) niin kyll sieltä saa ainakin 1.2bar painetta ulos ilman bleediä.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 Turbo *Käy ja kukkuu*
« Vastaus #14 : 11.07.2011, 22:24:40 »
kierrä vaan sitä hukkaportin tankoa lyhemmäs niin että siinä on hieman esijännitystäkin (3-4mm) niin kyll sieltä saa ainakin 1.2bar painetta ulos ilman bleediä.

Joo tänään sain paineita nostettua ~1.2bar kun laiton prikat kellon ja sen kellon telineen väliin ja tanko olikin jo niin lyhyenä kun sai. Tyhjäkäyntihäiriöön löytyi ainakin yksi mahdollinen syy, immun liimaus oli revennut auki yhdestä kohdasta eli veti ilmaa immun ohitse. Onkohan tää sellanen mulle sopiva http://tinyurl.com/5tt5sqf ? Innovaten laajakaista tulossa postissa.
« Viimeksi muokattu: 12.08.2011, 20:14:30 kirjoittanut Sato| »
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

 

Samppasport  Futurez