Elekma  Autoracing

Arskan seitenkymppi, ja yks albiino kasipallo

  • 71 Vastauksia
  • 23361 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #30 : 08.04.2016, 11:50:28 »
Ei hemmetti, Kolmonen olikin harmaa, eikä beige :2funny:

Eka kotipesu tälle keväälle suoritettu, ei mitään tarkempaa, vain vaahdolla ja harjalla... Kesäkuviot alla, olipa hyvin liimattu vanteet napoihin (ruoste-nimisellä pikaliimalla)

Piti vielä Kärsseriäkin korjata, kun oli painekytkin jumissa... (kuvasaastetta ehkä myöhemmin viikonlopun aikana, jos sais vaikka tuon ykköskopankin niin puhtaaksi, että ilkeis ottaa "kaverikuvan" näistä, sellaista ei vielä olekaan...)
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #31 : 11.04.2016, 08:45:32 »
No, renkaanvaihtoja ja pesuja tuli harrastettua viikonloppu, olokin on tänään sen mukainen... :facepalm:
Mutta se luvattu "kaverikuvakin" tuli otettua...
Siinäpä talouden ruotsinlautat samassa kuvassa, kerrankin puhtaana samaan aikaan  :2funny:



S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #32 : 03.05.2016, 10:06:39 »
...Taas se aika kuukaudesta eiku vuodesta... Haalaria aamusta heti päälle ja talliin etsimään HevonKarvaExpressin mystisesti kadonnutta käsijarrua, löytyi tällä kertaa hieman eri paikasta kun viime vuonna  :2funny:

Ja sitten konttorille pelkäämään, suomalainen mieshän ei pelkää kun kuolemaa, polliisia ja katsastusmiestä (ei välttämättä tässä järjestyksessä)... Vikalistan hakuun läksin, koska etuiskarit tuntuvat hieman löysältä, mutta "leima" tuli, ja ilman huomautuksia, jo toisen kerran peräkkäin tuolle. Suikkapää vielä oikein kehui vähäisiä kilometrejä ja vanhuksen hyvää kuntoa...
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #33 : 18.05.2016, 18:48:24 »
Eipä näillä oikeestaan oo ollu ku ajella... Perushuoltoja yms...

Kolmoskoppasen jarrut on vieläki vaiheessa, tuli hieman muuta projektia eteen/tilalle, kuten yhden peräkärrin elvytys... Mutta jotain sentään Volvollekin. Kolmonen pääsee askiöljyjen vaihtoon ens viikolla (lopultakin) siniselle... Kai ne on hyvä vaihtaa, kun mittarissa on jo reilut 190tkm, eikä lootaöljyjen vaihdosta ole mitään tietoa, liekkö koskaan...
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #34 : 27.05.2016, 16:16:35 »
Kolmosen askiöljyt vaihdettu, kilsoja 190868... Olipa vissiin ihan aiheellinen huoltotoimenpide. Ainakin sinisen mekaanikko oli sitä mieltä että ei ole ihan äsken törmännyt noin pahalle haiseviin lootaöljyihin  :2funny: Eikä tuo värikään enää ihan terve ollut (imho).
...Todennäköisesti niitä ei ollut vaihdettu koskaan, se askiöljyjen vaihto kun ei vieläkään kuulu normaaliin huolto-ohjelmaan... Pitää sorvata oma.
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #35 : 31.05.2016, 14:04:45 »
Ja nyyt kasvaa metrinen tatti otsaan!  :peetu:

Tuli aamulla kateltua HevonkarvaExpressiä sillä silmällä, että nyt loppuu se takajarrujen vinkuna...
Levyt, palat ja käsärikengät taakse siis uutta, olishan se liian hyvin menny, jos homma olis menny putkeen!

Oikeella puolellahan ei ollu mitää ongelmaa, mutta vasemmalla puolella sitten senkin edestä  :2funny:
Purkuvaiheessa tuli jo vasenta kateltua, että täällä ei oo kaikki kunnossa, levyn sisäpinta ruosteessa! Hetko, meillä on mäntä jumissa nyt... No, niinhä se oliki, eiku uutta satulaa hakemaan, ja tällähän se korjaantuu  ;D Niinhä sitä moni luulisi joo....
Edellinen jarru "asentaja" oli paskonut jarruputken päästä nipan, ja eihän sitä enää normaaleilla työkaluilla auki saanut, ei edes epänormaaleilla... Pikainen konsultaatiopuhelu tutulle autokorjaamoyrittäjälle, lopputuloksena hällä saattaa olla konsti, millä se lähtee auki. Huonolla säkällä vaihdetaan sitten koko jarrulinja abs-purkille asti  :facepalm:  *tumppuun->  :facepalm: Tämä selvinnee huomenna, että mitä kaikkea siihen vaihdetaan...

Muita havaintoja kuskinpuolen takasesta löytyi sitten levyn poispudotuksen jälkeen, käsärikenkien kitkapinnat tippui nätisti lattialle... Bosch-laatua olivat...
Kuvasaastetta saattaa tulla, kunhan v***tus vähän laskee...

Tilannepäivitys klo 17:40...
Selvis (toistaseks) nipan vaihdolla, oli putkessa sen verran lyhennysvaraa... Mutta raaka totuus on se, että seuraavan kerran kun tuolle jarruputki-osastolle tarvitsee jotain tehdä, joutuu uusimaan kaiken ABS-purkilta taaksepäin...

Edittiä 1.6.16, sitä luvattua kuvasaastetta....


Tältä näytti vanhat osat (käsärikenkiä en sitten kuvannukkaa näköjään...)


Valmista on kiva katella...





Vanhasta satulasta pari räpsyy... Oli nippa hieman jumissa joo...
« Viimeksi muokattu: 01.06.2016, 11:21:32 kirjoittanut Arska F »
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #36 : 06.06.2016, 17:01:28 »
No joo...

Tuli jatkettuu HKE:n kanssa harrastamista, eli perushuoltoa... Mietin siinä tovin, että nollaanko huoltovalon koneella vai mittariston kautta... Hain sitten kuitenki koneen, ei olis kannattanu....


 :peetu:

Olisko kellään kokemusta/tietoa että korjaantuuko tuo muullakin konstilla kun menemällä siniselle ja maksamalla ittensä kipeeks??

Netistä löyty tämmönen:
http://www.ebay.com/itm/ELECTRONIC-CONTACTLESS-THROTTLE-POSITION-SENSOR-FOR-VOLVO-V70-C70-S60-S70-S80-XC-/171503903834?hash=item27ee6de45a:g:TSQAAOSwBahVAuOY
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #37 : 08.06.2016, 19:50:48 »
Pari päivää (googletteluu, erinäisiä sähköposteja eri puolelle Suomea) myöhemmin....

HKE:n vikakoodi varmistettu asentoanturista tulevaksi, varmistui myös se, että jos tuon pelkän asentoanturin vaihtaa, joutunee kaasuläpän sopeutuksen tekemään... Eikä muun läppäkotelon elektroniikan toiminnastakaan ole varmuutta...
Siniseltä saa uuden läppäkotelon asennettuna n.650€, tarvinnee jossain vaiheessa sijoittaa wanhukseen tuo uuden läppäkotelon hinta, mutta toimii se sen operaation jälkeen taas +200tkm...
Tämmöinen vikakoodihan on kuin syöpädiagnoosi, sen tietää nyt, että tuo ei ainakaan tuosta itsestään korjaannu, jos ei mitään tee "kuolema" tulee jossain vaiheessa kyllä, mutta onneksi tämän voi pelastaa "terminaalivaiheestakin" takaisin elävien kirjoihin. Mennään eteenpäin, siihen asti kun alkaa "yskittää" :3/4 jättää sen:
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2003
  • Näpräilijä
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #38 : 08.06.2016, 20:32:19 »
Miksi se pitää ohjlemoida uudestaan jos vaihdat sacerin anturin? Oma toimi säätämisen jälkeen "normaalisti", (eli sama vika oli vielä tallella) mutta omassani oli sisäinen vika, jonka takia vaihdoin uuden kotelon. Uusi maksoi 421€-alennus=400€+ ohjelmointi ja vikakoodien luku/nollaus 100€. Itse ajoin 21km uudella kotelolla+pari testilenkkiä ennen koodausta.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #39 : 14.06.2016, 15:51:00 »
Osaa näemmä vanhassakin Volvossa olla bitti poikittain, kaasuläppäviasta kielivä koodi on poissa (ei todellakaan lopullisesti, oletan). Laitoin aamulla testerin kiinni, ja katselin vähän arvoja kaasuläpältä (moottori sammuksissa tietenkin) :
Kaasuläppä kiinni, arvo 5-8%
Kaasuläppä auki, arvo 88%
Jälkimmäinen ei tuntunut oikealta, pitäisi olla 100%, mielestäni... Noo, avosandaalia kaasupolkimelle, lappu lattiaan kymmenkunta kertaa, ja kaasuläppä auki -arvo oli sen 100%. Takaisin vikakoodeihin, siellähän se ECM-917A oli edelleen, mutta tällä kertaa se suostui poistumaan *taavih->
Tarvinnee käydä yksi kappale tiivisteitä ja irrotella tuo läppäkotelo pellin alta puhdistukseen, voi olla vaan karstanen... V:>

Huomenna jos keskittyisi tuohon kolmoskoppaan, se taitaa kaivata pesun ja vahaa...


« Viimeksi muokattu: 18.06.2016, 08:02:51 kirjoittanut Arska F »
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #40 : 18.06.2016, 08:05:32 »


Karkee oli pinta...  V:>
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #41 : 25.07.2016, 08:30:52 »
Hitto, tänään kuulemma pääsen hakemaan kolmoseen huolto-osat ja jarrukamat!! Ainakin kirstunvartija sanoi näin... Osasyynä voi tietenkin olla se, että kuskinpuolen etulaikka halkesi kesälomareissulla...
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #42 : 25.07.2016, 16:18:06 »
Jepjep...

Kolmosen huoltohommia varovasti aloteltu... Hommahan meni heti alkuun samalla tavalla kun Jeesuksen pääsiäinen  :2funny: ...Eli vituiksi...
Takajarrukamat meni tilaukseen, pitäs tulla huomiseksi.
Piti sitten olla rähmäkäpälä ja tiputtaa roppu öljynlaskuastiaan...
No, sitähän luulisi, että ei siitä mitään suurta haittaa ole, mutta oli siitä  :peetu:
Volvon öljyroppu on just passelin kokoinen tukkimaan Motonetin öljynlaskuastian kaukalon "pohjassa" olevan reiän, siis juuri sen mistä öljy valuu kaukalosta sinne pöntön sisäpuolelle, tässä vaiheessa moottorissa oli vielä 1,5 litraa öljyä sisällä, ja tämä puoltoista litraahan löytyi sitten tallin lattialta. Muilta osin öljynvaihto meni aika nätisti, eli just kuten pitikin.

Sainpahan kuitenkin nuo etujarrujen osat, seuraavaks purkamaan niitä... Etupyörä pois, ja... Tässä vaiheessa tuli mieleen lähteä tallista lueskelemaan joko foorumia tai Vidaatm Mutta ihminenhän nuo on kasannutkin alunperin, joten jarrusylinteri ja ies pois, levy on näköjään kiinni TX50-kantaisella pultilla, ei auennut, katkesi molemmilta puolilta, eikä uusia kiinnitysruuveja levylle tullut, ei edes Brembon paketissa. Kaipa tuo kestää kiinni ilmankin??  :-\ (saa luvan kestää) Orkkislevyt oli tiukassa, sai antaa lekaa ihan kunnolla.

Kuvasaastetta ei nyt tullu otettua, keljutti muutenkin...
« Viimeksi muokattu: 25.07.2016, 16:22:06 kirjoittanut Arska F »
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #43 : 27.07.2016, 14:03:54 »
Huoltohommat vaan jatkuu, tänään vuorossa kolmosen takajarrut... Koska kuvat on kuulemma kivoja, niin tänään sai jopa jokusen perunalaatuisen räpsyn tekstin sekaankin...


Tämmöset "eväät" tälle päivälle...


Pyöräkotelosta löytyi näin masentava näky. (tuo tappi tuossa kuvassa on omavalmisteinen Special Tool, helpottaa renkaanvaihtoa yms pyörien kanssa pelaamista aika paljon...)

No, tää kyseinen kapistushan on sähkökäsärillä, ja sille pitää tehä tietokoneen kanssa temput ennen näppien rasvaamista, jotkut käyttää tähän myös 9V paristoa, mutta kun tuo kone tuossa kerran on, niin miksi kikkailla?


Huoltotilan aktivointi (vetää käsärimoottorit sisään)

Sitten vaan näpit mustaksi... Vanhat kamat pois, ja uutta tilalle. Takapäässä onnistui jopa levyjen kiinnitysruuvien avaaminen ehjänä, positiivista...


Näyttää huomattavasti paremmalta kun lähtötilanteessa  ;)


Vanha laikka sisäpuolelta, surkeaan kuntoon on päässyt (orkkis? 194tkm rullattu...)


Eipä hääviltä näyttäny vanhat palatkaan, tuossa verrattuna uuteen (tehdasasenteisia ilmeisesti nuokin??)

Sitten vaan näpit puhtaaksi tietokoneen käyttöä varten ja huoltotilan deaktivointi...


S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #44 : 27.07.2016, 21:09:07 »
Kaverilla onki tuo sama delphi ni täytyy sitä liisata ku itse alkaa näppejä sotkemaan  ;)

Huvittava tuo öljynvaihto homma, vaikka se ei vissiin sillo paljon naurattanu.. aika näkysää tuo parilitraa öljyä nimim. kokemusta on  :2funny:

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo