Autoracing  KL-varaosat

Mopot

  • 39 Vastauksia
  • 12992 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Mopot
« Vastaus #30 : 03.11.2018, 20:09:56 »
Ihmettelin noita nappularenkaita jotka taas väännettiin talveksi päälle. Niissä on nastat ja aika raavaat onkin. Mutta kumi on minusta vähän turhan kovaa kun eivät ole mitään pro crossirenkaita. Ne nappulat joissa ei nastoja ovat täysin sileitä ja mietin että hyödyttäiskö nyhrätä niihin kuviota, reikiä tms :idiot2: Ainakin PV Suzukin Mud&Snow nappuloissa oli kuviot ja kumikin oli pehmeä ja pito olikin ihan jees
« Viimeksi muokattu: 25.04.2019, 23:40:13 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Tuoreöljyvoitelu
« Vastaus #31 : 25.04.2019, 14:44:51 »
Kesägummit väännetty päälle. Alkaa sujumaan aika säpäkästi jo tuo kumien vaihto.

20tkm kohta mittarissa. Sanovat että mäntä kuulus vaihtaa 15tkm-20tkm välein. Kai se on vaihdettava vaikkakaan väljä tämä ei ainakaan oo. Ekalla aina käyntiin ja vetää hyvin. Mitä mahtaa meinata nuo Aprilia orggis mäntien A, B, C, D kokoluokat? 0.005mm välein on mitat eli A on vakiokoko?  Vai onko tehtaalla laiteltu milloin mitäkin riippuen mihin mittaan sylinteri sattunu tulemaan ??? ?
« Viimeksi muokattu: 25.04.2019, 14:47:40 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Tuoreöljyvoitelu
« Vastaus #32 : 25.04.2019, 20:45:42 »
Derbissäkin piti aikoinaan mäntä vaihtaa 15tkm välein muistaakseni. Kai nuo kokoluokat meinaavat juurikin männän halkaisijaa vakio ja yliporaus jne...sylinterin kuluneisuuden mukaan. Noissahan on kovakromi sylinteriputki muutenkin mitä ei pysty porailemaan.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Tuoreöljyvoitelu
« Vastaus #33 : 25.04.2019, 21:56:06 »
Tässä on se Rabasa kone. Sama mikä Derbissä. Joku ”ammattimekaanikko” jossain palstalla kirjoitti että nykymopot olis 30tkm paikkeilla viimeistään jo kypsää tavaraa mikä hieman ihmetyttää. Ainakin tämä yksilö näyttää tällä menolla pääsevän helposti tuollaisiin kilsoihin vaikka on kureja hieman höllennetty. Synteettistä 2T öljyä käytetty ja koetettu muutenkin huoltaa hyvin
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Tuoreöljyvoitelu
« Vastaus #34 : 25.04.2019, 22:27:45 »
Ammattimekaanikko tosiaan lainausmerkkien kanssa. :D

30tkm voi päästä sillä koneella avaamatta.. mut harvassa on sellaiset yksilöt.
Alkuperäinen mäntä kestää tosi pitkään, tarvike versiot huomattavasti vähemmän - mutta taas, riippuu tosi paljon mopon käytöstä / käyttäjästä.

Joku ajaa 10tkm koneella ja leviää joka viikko milloin mistäkin syystä, ja toinen saattaa ajaa 20tkm huoletonta ajoa kevyellä huollolla.

10tkm ajettu alkuperäinen mäntä esimerkiksi on oikeastaan uutta vastaava, kun mittaa männänrenkaiden katkosvälykset ja käyntivälykset.
Ei tarviis muuta tehdä kuin putsata karstat ja tökätä kasaan. :D
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Tuoreöljyvoitelu
« Vastaus #35 : 25.04.2019, 23:06:25 »
Aikoinaan oli yksi uutena ostettu derbi senda, jolla ajeltiin aika pienillä murheilla yli 25tkm. Moottoria ei avattu ikinä, eikä leikannut kiinni kertaakaan vaikka siinä olikin joskus 70cc sylinteriä, 19mm dellorto, tehoputkea jne.. ja otti vauhtiakin jonkin verran sillä. Vaihdelaatikon ja orkkis kytkimen kanssa ei ollut mitään ongelmia siinä rabasa moottorissa. Suurinosa noidenkin hajoamisista johtuu käyttäjästä. Tuollainen samanlainen derbi toisella omistajalla taas ei pysynyt jostain syystä ehjänä mitenkään ::)

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Tuoreöljyvoitelu
« Vastaus #36 : 25.04.2019, 23:51:20 »
10tkm ajettu alkuperäinen mäntä esimerkiksi on oikeastaan uutta vastaava, kun mittaa männänrenkaiden katkosvälykset ja käyntivälykset.
Ei tarviis muuta tehdä kuin putsata karstat ja tökätä kasaan. :D

Alkuperäinen on mäntä ja sellainen tarkoitus laittaa myös sitten kun on aika uusia. Mietin vain että hyödyttääkö ehjää alkaa ropaamaan. Eikö liene kulkupuoli heikkene ennenkuin jotain oikeasti hajoaa? Vai voiko 2T mäntä ikääntyessään pasahtaa arvaamatta ??? Ei ole moista minulle koskaan sattunut vaikka oli teininä parikin mopoa joista toinen oli kaamea raato joka leipoi kiinnikin pari kertaa. Elpyi taaksepäin lykkimällä ja senkin jälkeen ajeltiin vielä paaljon ;D

Muutin tämän threadin otsikon osuvammaksi.
« Viimeksi muokattu: 25.04.2019, 23:55:05 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Mopot
« Vastaus #37 : 19.09.2019, 23:51:17 »
Eipä tullut mäntää tutkailtua tänä kesänä vaikka 20tkm meni jo hyvinkin rikki. Laatikkoöljyt sentään taas vaihdettiin ja nopeusmittarin anturi kun oli jotenkin mykistynyt. Kytkinvaijeri meni kans kun oli vääntynyt kiristin ja kihnuttanut säikeitä poikki. Huoletonta rallausta pääsääntöisesti. Sulakkeitakaan ei enää pala kun johtojen eristystä tuli viime kesänä entrattua.

Ketju ja rattaat vaihtui vuosi sitten ja nyt jo kiristysvarat loppu :P Lenkkejä oikea määrä mutta rattaat ja ketju tais olla liian halppiskamaa vaikka ketju D.I.D. mukamas onkin. Orggis rattaat ja ketju kesti tuplasti pitempään.

Edit: Niin..mistäpä sitä tietää jos takaratas onkin vaihtunut vaivihkaa pienempään. Se selittäisi äkillisen kiristysvaran loppumisen ::)
« Viimeksi muokattu: 19.09.2019, 23:54:18 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: Mopot
« Vastaus #38 : 29.09.2019, 13:36:16 »
Tuli tossa kesällä entisöityä PV. Ostaessa ei ollu häävissä kunnossa, mutta nyt jo tarroja vaille valmis.
Täytyy laittaa kuvia kun saan siirrettyä johonkin niitä.
Mukavaa tekemistä ollu kyllä  :)

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Mopot
« Vastaus #39 : 29.09.2019, 14:34:27 »
Tuli tossa kesällä entisöityä PV. Ostaessa ei ollu häävissä kunnossa, mutta nyt jo tarroja vaille valmis.
Täytyy laittaa kuvia kun saan siirrettyä johonkin niitä.
Mukavaa tekemistä ollu kyllä  :)

Perskule, PV ois kyllä mukava askartelukohde
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Proturbo  Autodiagnoosi