Futurez  Kulkukoira

244 Turbo -83 ja V70R AWD -00

  • 53 Vastauksia
  • 19484 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huttunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
244 Turbo -83 ja V70R AWD -00
« : 09.04.2013, 01:42:29 »
Tervehdys!

Ajattelin esitellä autoni nykykunnossa ja myöhemmin lisäillä kuvaa ja kertomusta vähän mitä autolle ollaan tekemässä.

Eli siis autohan on vuoden 1983 volvo 244 ja alkuperäinen turbo, ruotsista aikoinaan haettu, koneeksi joku aikaisempi omistaja on siihen vaihtanut b19et, vaikka rekisteriotteessa merkintä b21 koneelle, vaihdelaatikkona on m46  :idiot2:



Autoon tehty ruostekorjauksia pohjaan ja konttiin joten ei hirveesti ruostetta ole vaikka kylläkin muutamia ruostepilkkuja kyljissä havaittavissa. Mukava lisä autoon on tuo kattoluukku

Autoon tulossa pieniä ja vähän suurempiakin muutoksia mutta niistä lähipäivinä, tekniikkaan tullaan perehtymään melko paljon.

takapenkit ja muu sisusta takaata lähtenyt pois tulevaisuutta ajatellen kun ei tästä taxia ole tulossa :pomo:
« Viimeksi muokattu: 26.12.2016, 21:12:02 kirjoittanut Huttunen »

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: ´83 Volvo 244 Turbo
« Vastaus #1 : 10.04.2013, 14:47:19 »
Aina kirpasee kun alkuperäsiä viritellään, mutta oma autosihan tuo on. Ja pääasia että pysyy liikenteessä.  8) Seuraillaan edistymistä! Mikä värikoodi tässä on?

Poissa Huttunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
´83 Volvo 244 Turbo
« Vastaus #2 : 10.04.2013, 14:55:48 »
Värikoodia en tiedä koska auto maalattu aikoinaan edellisen omistajan toimesta, liekkö edes volvon väri?

Katsotaan jos auto päätyy jossain vaiheessa maalaukseen, häiritsee vähäiset ruostepilkut ovissa ja ilkeän näköiset valumat yhdessä ovessa.

Poissa Huttunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
´83 Volvo 244 Turbo
« Vastaus #3 : 08.06.2013, 15:35:28 »
Tuli tuossa eilen haettua b230ft koneinen 740 moottorin luovuttajaksi



Moottori tuosta tulee minulle ja korin voin myydä jos joku sitä tarvitsee, sisusta aikalailla pommin jäljiltä mutta ulkokuori siisti! Ajettu 388tkm

Varastosta löytyy jo jotain palikkaa tulevaan kokoonpanoon.


Lisäksi osia joista ei kuvaa mm. 044 pumppu, bensapaineensäädin, öljyjäähdytin, holset 40 superi

Olen miettinyt tota moottorinohjausta että minkä sinne tyrkkäsis, onko ihmisillä kokemusta Autotunen ATDriveboardista ? http://www.autotune.fi/tuote/370/atdriveboard-sytytyksen-ja-ruiskutuksen-ohjainkortti

@Tapatalk
« Viimeksi muokattu: 08.06.2013, 15:39:37 kirjoittanut Huttunen »

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: ´83 Volvo 244 Turbo
« Vastaus #4 : 08.06.2013, 18:27:21 »
Mitäs vanhalle ET-mosalle käy?  ::) Mä voin sen hakea pihasta pois jos et muuta keksi.

Poissa Huttunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
Vs: ´83 Volvo 244 Turbo
« Vastaus #5 : 10.06.2013, 17:28:13 »
Töitten jälkeen tuli ajettua rallyraceen ja sieltä mukaan tarttui JAZ:in 60L tankki ja kasa liittimiä, polyuretaanipuslat joka koloon ja Pipercrossin ilmanputsari, Alunperin piti mennä ostamaan vain puslat mutta muut kilkkeet niin kivasti oli hyllyllä esillä  :nohnoh

Tuli sitten tilattua tuo autotunen atdriveboardi, saas nähdä kuinka homma lähtee rullaamaan :o

Kovan mietinnän alla että ostaako 531 vai ei, 530 löytyy varastosta jo

Poissa Huttunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
´83 Volvo 244 Turbo
« Vastaus #6 : 13.06.2013, 23:09:01 »
pientä fiilistelyä hallilta :)

Poissa Huttunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
Vs: ´83 Volvo 244 Turbo
« Vastaus #7 : 14.07.2013, 13:29:10 »
Jaahas, ei oo tullu kirjoteltua hetkeen mutta jos tässä nyt kertois mitä on tapahtunut ja mitä osia sitä on tullut haalittua hallin perälle.

Osahankinnat:

Kansi
-531, r-seetit, k-linerit

Taka-akseli
-1031 akseli, Powertrax lukko, veto päällä 100%
-Uudet laakerit ja tiivisteet

Kytkinpaketti:
- Teräsvauhtipyörä Pasi Ojennus PO-metalli
- AP-Racing 240mm kisa-asetelma Ford Mustang (väännönkesto noin 800-900Nm, puristusvoima 1850kg)
- Nelilapainen jousittamaton sintterilevy
- GT-corollan painelaakeri ja ulostuova holkki

Vaihteisto:
-M90

Näiden lisäksi tässä viime kuukauden aikana tullut ostettua kaikenlaista muuta kuten A-Group takasiipi, kirkkaat valot, bensaletkua ja liittimiä yms.

Suurin kiitos osista kuuluu Morjenz:ille jolta tullut hankittua osia aika julmetusti  :)

Viime viikolla moottorikin löysi tiensä koneistamolle ja sinne pitäisi saada SPM:än männät ja veivit sopimaan, ei ole toistaiseksi kuulunut mitään.

Torstaina kävin postissa hakemassa Nuke Performancelta tulleen paketin, mikä toi mukanaan 2kpl bensasuodattimia, bensakiskon, alipainetukin ja nokkapyörän, Laadukkaan tuntuisia kamoja  8)

Pistän illalla kuvaa kun menen tänään hallille laittamaan polypuslat ja uuden taka-akselin paikoilleen, Oli muuten ensimmäinen peräkoppa minkä minä nään että on ruostunut ihan mädäksi

« Viimeksi muokattu: 13.04.2014, 19:16:29 kirjoittanut Huttunen »

Poissa Huttunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
´83 Volvo 244 Turbo
« Vastaus #8 : 14.07.2013, 14:44:26 »
Hallille päästy, nyt alkaa puslien laitto, vanhat on irrotettu mutta tukivarsista pitää saada vielä nuo holkit mitkä lie pois tuolta koloista jollain tavalla.



Kuvassa näkyy nuo aiemmin tänään mainitsemani Nuken kamat jotka tuli haettua torstaina.

Kuskin penkki on löytänyt paikkansa jo kuten myös ratti.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: ´83 Volvo 244 Turbo
« Vastaus #9 : 14.07.2013, 14:48:04 »
seurataas mitä tästä tulee :o O0
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa raul

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
Vs: ´83 Volvo 244 Turbo
« Vastaus #10 : 14.07.2013, 16:17:10 »
Mikäs tuo kuskinjakkara on malliltaan, näyttäs aika hyvin sopivan tuonne.

Poissa Huttunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
´83 Volvo 244 Turbo
« Vastaus #11 : 14.07.2013, 16:32:28 »
Se on täältä foorumilta yks henkilö kuka niitä kauppaa kalajoelta päin, kiinastahan nuo on mutta yllätyin itse laatuun kun ajattelee kuinka halvat ne on. En muista nyt tämän henkilön tunnusta. Voin illalla kun pääsen koneen ääreen katsoa sen :)

Poissa Huttunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
´83 Volvo 244 Turbo
« Vastaus #12 : 15.07.2013, 07:56:09 »
Oli kyllä hyvä hankinta tuo paineilmasaha noihin holkkien poistoon tuolta puslan reijistä :)

Taka-akseli laitettu paikoilleen uusilla polypuslilla ja samalla tukivarret tuli maalailtua, uudet jousikupit ja rajotinremmitkin löysi paikkansa.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: ´83 Volvo 244 Turbo
« Vastaus #13 : 15.07.2013, 11:39:39 »
Hyvältä näyttää!  :)

Onko sulla muuten motonetin pistosaha vai katoinko omiani? Käyttökokemuksia?

Poissa Huttunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
´83 Volvo 244 Turbo
« Vastaus #14 : 15.07.2013, 12:37:16 »
Kiitos!

Juu motonetistä ostin muutama päivä sitten ja tosiaan heti löyty käyttöä ja hyvin se pelitti. Muistaa vaan öljytä tarpeeksi usein niin eiköhän se palvele jatkossakin :)

 

Carcom Oy  Elekma