Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: PeetuV - 02.09.2013, 19:44:38
-
Kuinka paljon kantta voi madaltaa ennen kuin puhkeaa vesikanaviin?
Paikallaan 143.3mm korkea kansi, pitäisi hitsata palotilaa ja vaatii kannesta plaanaamisen hitsaamisen jälkeen joten kestääkö enää?
Vakio kansi 146.1 (?), joten höylätty nyt 2.8mm.
-
Kuinka paljon kantta voi madaltaa ennen kuin puhkeaa vesikanaviin?
Paikallaan 143.3mm korkea kansi, pitäisi hitsata palotilaa ja vaatii kannesta plaanaamisen hitsaamisen jälkeen joten kestääkö enää?
Vakio kansi 146.1 (?), joten höylätty nyt 2.8mm.
Ihan uteliaisuuttani kysyn, että miksi siitä on otettu noin paljon pois?
-
Jos kerta joudut hitsaamaan, niin hitsaa niihin vesikanaviin lisää tavaraa. Hitsasin yhteen 405:een kanavat pienemmiksi, oli laskettu ~2.2mm ja tiiviste pullahti jatkuvasti 4 pytystä vesikanavaan.
-
Jos kerta joudut hitsaamaan, niin hitsaa niihin vesikanaviin lisää tavaraa. Hitsasin yhteen 405:een kanavat pienemmiksi, oli laskettu ~2.2mm ja tiiviste pullahti jatkuvasti 4 pytystä vesikanavaan.
405 on järkiään isot vesikanavat 531 nn pienet , onko edellämainittua ongelmaa 531 kanessa.
Olen törmännyt myös jokkispiirien kanteen, jotka on hitsattu edellämainitusti ja kansissa aika pienet palotilat.
Huomioikaa että mitä enempi peruspuristusta moottorissa sen tarkemmat ohjurityöt tehtävä, öljy tiputaa oktaanilukua polttoaineesta ja nakutus (detonaatio) kasvaa.
kansipaja@hotmail.com
-
405 on järkiään isot vesikanavat 531 nn pienet , onko edellämainittua ongelmaa 531 kanessa.
Olen törmännyt myös jokkispiirien kanteen, jotka on hitsattu edellämainitusti ja kansissa aika pienet palotilat.
Huomioikaa että mitä enempi peruspuristusta moottorissa sen tarkemmat ohjurityöt tehtävä, öljy tiputaa oktaanilukua polttoaineesta ja nakutus (detonaatio) kasvaa.
kansipaja@hotmail.com
Eli en siis täyttänyt vesikanavia palotilaan päin vaan aukaisin reilusti jokaisen vesikanavan melkein palotilan kattoa myöten ja täytin ne vastaamaan pieniä vesikanavia. Ei välttämättä kannattava homma jos joutuisi ulkopuolisella teetättämään. Yllätys oli että vaati vain 0.15mm oikaisun ja tietenkin seeti- ja venttiilit työt.
-
405 on järkiään isot vesikanavat
Taitaa riippua vuosimallista sitten kun itellä oli pienillä kanavilla oleva kansi.
-
405 on järkiään isot vesikanavat
Pari 405 kantta on hallussa ollut ja molemmat pienillä kanavilla.
-
Ruotsin foorumilta luettua: 12 millin plaanauksessa puhkeaa vesikanaviin. 4 mm plaanaus on OK, jolloin jää 8mm paksuudelta tavaraa ja (pitäisi) kestää.
-
Ihan uteliaisuuttani kysyn, että miksi siitä on otettu noin paljon pois?
Auton puoliomistajana voin vastata että puristussuhteen noston takia.
Ongelmana on nyt pikkulommot palotilassa, jota varten täytyisi saada kannesta siivua pois/hitsattua sitä.
-
Auton puoliomistajana voin vastata että puristussuhteen noston takia.
Ongelmana on nyt pikkulommot palotilassa, jota varten täytyisi saada kannesta siivua pois/hitsattua sitä.
Paljonko on laskennallinen puristussuhde tällä hetkellä?
-
Auton puoliomistajana voin vastata että puristussuhteen noston takia.
Ongelmana on nyt pikkulommot palotilassa, jota varten täytyisi saada kannesta siivua pois/hitsattua sitä.
Pikkulommot palotilassa, naku naku ;)
-
Pikkulommot palotilassa, naku naku ;)
Liikaa kannesta pois: kilin kolin.
-
Liikaa kannesta pois: kilin kolin.
Pikkulommot palotilassa, naku naku ;)
Kaasarien imutorven alumiinisen kiinnitysprikan joutuminen palotilaan
-
Mitenhän paljon pitäisi madaltaa 531 kantta että puristukset olis sopivat turbokoneeseen mitä ajetaan etanolilla.
Vakio b230ft lohko ja männät. :idiot2:
-
10:1 Puristussuhteella taitavat monet wiinamäenmiehet ajaa. Ihan noin vain suuntaa antavasti. Oman maun mukaan. Puristussuhteen saat ihan laskimella.