Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

-98 2.3 T5 viritys

  • 79 Vastauksia
  • 42860 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jeba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #60 : 14.05.2012, 19:11:57 »
Mitenkäs noi yleismallin lastut? esim BSR:n lastulla luvataan 280hp ja se kuullostaa kyllä aika paljolta! Tuleeko siinä koko ecu kokonaan uus vai asennetaanko lastu omaan ecuun?

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #61 : 16.06.2012, 16:43:44 »
Noniin, turbo soviteltu koneen kylkeen. Mitenkäs sen DP kanssa? Sopiiko mikään suoraan tohon vai pitääkö ostaa 2.3 T5 tarkoitettu dp ja tehdä uusi laippa siihen ???

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #62 : 17.06.2012, 12:14:46 »
Ahaa, eli K24 vinolaippa on sama kuin mitsun vinolaippa. Silloin tommonen 99-> oleva DP sopisi suoraan paikalleen ? Eikös 99-> mitsuissa ole kaikissa vinot lähdöt ???

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #63 : 19.06.2012, 08:40:48 »
Ahaa, eli K24 vinolaippa on sama kuin mitsun vinolaippa. Silloin tommonen 99-> oleva DP sopisi suoraan paikalleen ? Eikös 99-> mitsuissa ole kaikissa vinot lähdöt ???

hm... moita mitsuja löytyy sekä suoralla että vinolla lähdöllä :(
99 toi 19t tuli markkinoille volvoissa R mallissa.

Vino on isompi.

vino ja suora. 3" dp.




Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #64 : 19.06.2012, 17:08:16 »
Joo, enköhän mä tilaa semmosen 99-> BSR putken ja katon miten sopii. Koska ainakaan se vanhempi malli (suoralla lähdöllä) ei 99,9% tod.näk. sovi....

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #65 : 12.09.2012, 20:53:53 »
Joo eli BSR 3" downpipe tuli laitettu autoon.vm 99-> vinolaipallinen sopi suoraan paikalleen. Kone koekäytetty jo muutamaan otteeseen ja hyvin vaikuttaisi toimivan. Nyt on catback putkiston teko aloitettu. Tulee 2,5" rosterista ja 2 vaimenninta.

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #66 : 14.09.2012, 18:01:04 »
Putkisto on nyt tehty ja vaikuttaisi olevan ihan sopivan ääninen  :)
Mitä olette mieltä downpipe tuennasta siinä etupäässä ennen kattia, onko tarpeellinen?
Orkkiksessa sitä ei ole ja on se 15 v siellä roikkunut.

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #67 : 16.09.2012, 16:43:38 »
Putkisto on nyt tehty ja vaikuttaisi olevan ihan sopivan ääninen  :)
Mitä olette mieltä downpipe tuennasta siinä etupäässä ennen kattia, onko tarpeellinen?
Orkkiksessa sitä ei ole ja on se 15 v siellä roikkunut.
Ei tarvista sellaiselle jos ei nyt ihan kauhian paksusta tavarasta ole uusi putkisto ja jos jousto löytyy sekä muut tuennat takapäästä kunnossa.

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #68 : 16.09.2012, 17:40:14 »
Ihan pakoputki putkesta tehty, eli ei ole paksuseinämäistä/painavaa. Putkisto on tuettu vakio kohdista keskeltä ja takaa. Jousto löytyy tietenkin.

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #69 : 21.09.2012, 19:11:05 »
Noniin auto leimattu huomautuksitta ja kaikki pelittää ok, paitsi ahdot tahtoo hiukan piikkailla. Johtunee vakio softasta. Talvella uusi boksi ja suuttimet, niin katsotaan miten käyttäytyy.  ;)

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #70 : 21.09.2012, 22:13:36 »
Taisi mennä TCV letkut väärinpäin. Eli Ecu pulssittaa solenoidia ahtojen nostamiseen, ei laskemiseen.
Ilman sähköä on siis suora yhteys paine->hukkaportti. Ei ihme että käyttäytyy oudosti noi paineet.  :D

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #71 : 22.09.2012, 17:21:07 »
Taisi mennä TCV letkut väärinpäin. Eli Ecu pulssittaa solenoidia ahtojen nostamiseen, ei laskemiseen.
Ilman sähköä on siis suora yhteys paine->hukkaportti. Ei ihme että käyttäytyy oudosti noi paineet.  :D
Eikö sen juuri noin kuulukin olla....?
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #72 : 22.09.2012, 19:52:36 »
Joo, ja mulla oli toistepäin. Eli ilman sähköä ei ollut kanava auki. Koeajoin tänään ja toimii ok, ahdot siinä 0.6-0.7 paikkeilla, eikä piikkaille.

Poissa Boomtown

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • Mitäs sitte?
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #73 : 15.01.2013, 00:45:22 »
Noniin.. Olen kattonu tos -94 kasipätkää missä on jo lastu paikoillaan mutta ei muita virejä. 3'' koko putkistoo kattonu siihen jo valmiiksi. Kanget tartteis varmaa vaihtaa varmuudesvuoksi ettei heti pauku? mites muuten kone kestää jos ottaa enemmän teho irti. 19T ahdinta yritin ettii kans tohon mut ei heti pistäny silmään. tavotteena ois 300-350hp.
Ex:    BMW 316 1.8 -87. Volvo 240 2.0 -82. Volvo 740 2.0 -86. Audi 80 1.8 -84. Ford Fiesta 1.1 -89. Ford Taunus 1.8? -82. Ford Escort 1.8 -94. Chrysler Neon 2.0 -97. Renault Megane 1.6 -98. Nissan Primera -99 GT. Mitsubishi Legnum 2.5tt -97. Volvo S40 2.0t -99. Volvo V70 -98 2.5T. Seat Leon -04 1.8t. Vw Golf -95 1.9tdi. Opel Vectra -98. 2.0i.

Nykynen: Volvo S70 2.5Tdi -97.

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #74 : 15.01.2013, 12:46:12 »
Noniin.. Olen kattonu tos -94 kasipätkää missä on jo lastu paikoillaan mutta ei muita virejä. 3'' koko putkistoo kattonu siihen jo valmiiksi. Kanget tartteis varmaa vaihtaa varmuudesvuoksi ettei heti pauku? mites muuten kone kestää jos ottaa enemmän teho irti. 19T ahdinta yritin ettii kans tohon mut ei heti pistäny silmään. tavotteena ois 300-350hp.

19T ehkä vähän pieni noihin tehoihin?
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

 

Samppasport  Futurez