RallyBaron  Samppasport

3" Down-pipe

  • 42 Vastauksia
  • 22712 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

janttu77

  • Vieras
3" Down-pipe
« : 01.02.2012, 11:17:47 »
Eli olisi hakusessa 3" Down-pipe
volvoon v70 2,5t -05
autossa on jo BRS viritys ohjelma ja simonssin Cat-Back.

Olisiko linkkejä mistä tollasen saisi siis ettei itse tarvitsisi rakentaa?

katselin jo tota BSR Down-pipe + sportcat ja semmonen sen pitäisi ollakkin mutta toi hinta aikas kova. http://www.doc-power.com/index.php?page=products&group=12&sbrand=53&smodel=145&sengine=531
eli olisiko jollain tietoa halvemmista DP versioista?

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 3" Down-pipe
« Vastaus #1 : 01.02.2012, 13:45:06 »
Jos löytyy intoa, välineet, ja osaamista, niin olisko mahdollista tehdä ite? Tulee aika lailla halvemmaks ku tommonen 600e.. Jos nyt oikein muistan niin yhteen vähä vanhempaan äRRään tehtiin ite 3'' ja hinta tais olla 200e luokkaa.

EDIT: Jos ei muuta niin pidä Markkinapaikkaa ja kierrätyskeskusta silmällä.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

janttu77

  • Vieras
Vs: 3" Down-pipe
« Vastaus #2 : 01.02.2012, 14:26:17 »
Joo osaamista ja taitoa kyllä löytyy mutta laitteet puuttuu :(
eli valmiina pitäisi saada
ja ei haittaa vaikka olisi vähän käytetty kunhan ehjä

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
S60 T5

janttu77

  • Vieras
Vs: 3" Down-pipe
« Vastaus #4 : 02.02.2012, 11:14:06 »
oonkohan kattonu väärin vai onko toi halventunu toi brs Dp kun mun melestä hinta tullu melki 200e alas siitä kun laitoin ton ekanlinkin

mun mielestä se oli joku 750e ja nyt se on 575e  :idiot2: :-\

korjatkaa jos olin väärässä

mutta nyt tosiaan alan jo vakavasti harkita tota brs putkee

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 3" Down-pipe
« Vastaus #5 : 02.02.2012, 11:17:47 »
oonkohan kattonu väärin vai onko toi halventunu toi brs Dp kun mun melestä hinta tullu melki 200e alas siitä kun laitoin ton ekanlinkin

mun mielestä se oli joku 750e ja nyt se on 575e  :idiot2: :-\

korjatkaa jos olin väärässä

mutta nyt tosiaan alan jo vakavasti harkita tota brs putkee
Juu saman huomasin ite, oli ennen lähemmäs 800€ koska toi JT:n DP oli paljon halvempi ja ny se on kalliimpi...
S60 T5

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
Vs: 3" Down-pipe
« Vastaus #6 : 27.02.2012, 09:11:07 »
onko OBX racing turbo downpipe linkki 3" vaiko 2,5"? tuosta ilmostakaan kun ei löytynyt, olettaisin sen olevan kyllä 3" mut olis hyvä varmistaa ennen jos tollasen tilais?

ja mites toi meni jos tohon ruostumattomaan hitsais mustan katin?kestävyys tms.?

Poissa karvis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 296
  • www.vrcf.fi
Vs: 3" Down-pipe
« Vastaus #7 : 27.02.2012, 09:54:54 »
Aikaisemmin BSR.n downpipessa oli "tukiraudat" jotka ei näy noissa kuvissa.
JT.n downpipea on myytävänä useammalla KAT.lla ja ainakaan ennen ei ollut tukirautoja. (kuin orig.)
Itsellä on 3" rosteriputkisto KAT.sta taakseppäin ja senverran painava että JT.n downpipeen joutuu hitsaamaan kiinnikkeet (tuet)
(ei ole minun vaan asentajan huomio)
Myös lambdan paikat kannattaa huomioida ja nekin on erilailla BSR.n ja JT.n vermeissä.
JT-tuning tekee down pipea omalle takaputkistolle ja orig. Volvon putkistolle ja myös eri KAT.lla jotka vaikuttaa hintaan.
JT.ltä saa myös "rakennussarjoja", joista saa tehdä mieleisen. Kallein investointi taitaa olla KAT ja hinta/laatu vaikuttaa.
En ole varma mutta BSR.n downpipe näyttäisi olevan muutenkin erilainen kuin ennen.
Simons myy takaputkistoa joihinkin malleihin rosterisena mutta kokeiltu ettei ole. Voi olla myös myyjäliikkeen väärä ilmoitus.
Itsellä on 3" takaputkisto missä 2 vaimenninta suoralla osalla ja loppuvaimennin. Kiinnitys myös keskeltä ja painaa kolme kertaa enemmän kun Simons. Äänet on ok. murinat ja ruostetta ei löydy vaikka vuosia ajeltu ja tälliä saanut.
Viisaammat osaa kertoa enemmän mutta katson tästedes kokonaisuuden ja tyhmänä kysyn mitä en ymmärrä koska hintaero voi muuttua kun osaa alkaa paikalleen laittamaan. Yleensä..kun aletaan hinnalla kilpailemaan myös laatu muuttuu ;)
Vaihtoehtojahan on toisiakin mutta kerroin sen mitä näistä kahdesta kokemusta.

Poissa karvis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 296
  • www.vrcf.fi
Vs: 3" Down-pipe
« Vastaus #8 : 27.02.2012, 10:05:11 »
BSR ei asenna automaattiin downpipea eikä tehokkainta softaa. Myy kyllä downpipen mutta ilmoittaa että "laita joku muu ohjelmointi".
Eli mikä softa sulla on ja onko manuaali vai automaatti ja miten softa toimii jos on automaatti ja laitat 3"downpipen+KAT.n?
Eli mulla on automaatti ja steg.2 vakiodownpipella ja tarkoitus oli laitella lisäosia (tehoja) mutta BSR.n softa olis mennyt käyttökelvottomaksi suunnittelemillani muutoksilla >:(

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: 3" Down-pipe
« Vastaus #9 : 27.02.2012, 10:05:33 »
jotain pientä tietoa :)
JT valmistaa putket itse.
materiaali "aluminisoitu teräs" Ei rosteri

BSR ei valmista putkia.
Ennen ainakin BSR möi Ferritan putkia. jotka on rosteria.
jos BSR hinta on tippunut niin voi olla että toimittaja on vaihtunut.

Itsellä JT:n koko 3" twinpipe järjestelmä.
Pari vuotta autossa ollut ja edelleen hyvässä kunnossa.

Poissa karvis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 296
  • www.vrcf.fi
Vs: 3" Down-pipe
« Vastaus #10 : 27.02.2012, 11:01:06 »
JT tosiaan tekee putket itse ja jos mulla ei olisi ollut takaputkistoa paikallaan ,olisin ostanut koko putkiston JT.ltä.
Vaihtoehtoja löytyy monenlaisia,niinkuin nuo tuplaputket ja varmasti sopii kun tehty juuri kyseiseen merkkiin.
Luultavasti tuo "kiinnikkeiden" downpipestä puuttuminen ei ole ongelma JT.n omalle koko putkistolla.
Mulla vaikuttaa takaputkiston paino joka vaatii downpipeen lisätukea.
JT myy useammanlaista KAT.a downpipelle ja valinnanvaraa on.
Downpipen ostin Suomesta ja hinta tuli hiukan halvemmaksi mitä olisi maksanut Ruotsista tilattuna.
Tarkemmin-> KAUPPA tehtiin Suomalaisen firman kanssa mutta putkisto tuli suoraan Ruotsista.
Tästä oli se etu että sai kysellä tietoja suomeksi ja vastaukset tuli suomeksi eli suomalainen firma hoiti yhteydenpidon JT.n kanssa.
Ei downpipea usein joudu vaihtamaan. Volvossani on alkuperäinen etuputki ja 11v. sekä 181 tuh. km takana.
Taitaa olla orig. downpipe kalliimpi kun virijuttu ;)

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 3" Down-pipe
« Vastaus #11 : 27.02.2012, 11:20:42 »
onko OBX racing turbo downpipe linkki 3" vaiko 2,5"? tuosta ilmostakaan kun ei löytynyt, olettaisin sen olevan kyllä 3" mut olis hyvä varmistaa ennen jos tollasen tilais?

ja mites toi meni jos tohon ruostumattomaan hitsais mustan katin?kestävyys tms.?
http://www.obxracingsports.com/products.php?pk=2027
3" ja kapenee 2.5" jouston jälkeen.
S60 T5

Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 686
  • all clowns arent funny
Vs: 3" Down-pipe
« Vastaus #12 : 27.02.2012, 11:23:34 »
Ferrita:lta tosiaan saa myös RST, 3" Down-pipe, Race-catilla (2.5" lopetus) ja muitakin putkiston osia.
Rosterista siis, normaaliakin rautaa löytyy mutta ei taida DP:lla?

Hinta on RST Down-Pipe ~900e. 

Löytyy myös 3" koko DP jolloin hinta hieman enemmän ~950e.

Eurostainless ihan suomesta löytyy ja asennus onnistuu myös.
Kiinnitys - asennustakuu vuosi ja putkille elinikäisen takuun läpiruostumista, materiaali- ja valmistusvikoja vastaan (eli niinkauan kuin auto on omistuksessa).
Fiesta -no- boost

janttu77

  • Vieras
Vs: 3" Down-pipe
« Vastaus #13 : 27.02.2012, 14:24:53 »
BSR ei asenna automaattiin downpipea eikä tehokkainta softaa. Myy kyllä downpipen mutta ilmoittaa että "laita joku muu ohjelmointi".
Eli mikä softa sulla on ja onko manuaali vai automaatti ja miten softa toimii jos on automaatti ja laitat 3"downpipen+KAT.n?
Eli mulla on automaatti ja steg.2 vakiodownpipella ja tarkoitus oli laitella lisäosia (tehoja) mutta BSR.n softa olis mennyt käyttökelvottomaksi suunnittelemillani muutoksilla >:(
itsellä on automaatti ja BSR softa mutta ei sen pitäisi herjata 3"downpipeä????
siis ei pitäisi  :-[
simonssin catback on jo siis kiinni ja vakio downpipe

Poissa Mika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • 320hv/450nm
Vs: 3" Down-pipe
« Vastaus #14 : 17.03.2012, 14:11:39 »
Mulla oli aikoinaan automaatti T5:ssa  3" DP ja BSR:n softa, mut vuosi olikin jotain 2003.

Ainakin ennen BSR:n DP:n mukana tuli jatkojohto takimmaisen lambda-anturille, en tiedä tuleeko muissa, mut maksaa kuitenkin erikseen ostettuna.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo