Carcom Oy  Ateho

Volvo 740 1992 B200f -> B230FK

  • 2 Vastauksia
  • 2529 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Volvo 740 1992 B200f -> B230FK
« : 15.07.2015, 21:20:11 »
Tarkoituksena olisi tehdä nopea tekniikanvaihto, siksi olisi hyvä tietää kaikki mahdolliset kompastuskivet ennenkuin aloitan projektin. Jos löytyy tietoa niin otan erittäin mielelläni vastaan, jotta voisin varautua kaikkeen ennenkuin on sormi suussa ja auto seisoo kuukausikaupalla...

Auto johon tekniikkaa olen asentamassa on 745 vuosimallia 1992, tekniikkana B200f

Tekniikan luovuttajana toimii 1998 940 Classic, B230ft

Ajonestolaite löytyy tietenkin tuosta 940 Classicista, ja ajonestoa ei löydy tuosta 1992 740stä, tästä ilmeisesti selviää lastulla tai boksin vaihdolla.

Moottoritilassa joutuu tietenkin vaihtamaan 940 johtosarjan koska suuri osa komponenteista vaihtaa puolta.
Meneekö johtosarjojen vaihto ihan plug and play, eli onko liittimet samat ja pinnijärjestykset samat?
« Viimeksi muokattu: 16.07.2015, 02:56:35 kirjoittanut S4ce »

Paikalla TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 740 1992 B200f -> B230FK
« Vastaus #1 : 16.07.2015, 15:33:34 »
Johtosarjat ei käy oikeastaan miltään osin ristiin ellet vaihda koko auton johtosarjoja kaikkineen. Sensijaan hankkimalla noin 325-350cc suuttimet korkeaohmisina tai kenties hieman isommat ja niille sopivan bensalastun voit käyttää orggista koneen johtosarjaa kunhan siirrät immun johdot toiselle puolen konehuonetta ja teet jonkun ratkaisun akun plussakaapelin siirtämiseksi. Turbon sumuja voit käyttää jos rakentelet etuvastuapektin suuttimien johtoihin. Tuollain epäorggikset sumut vaihtamalla ahdettiin puuharanetuksena kaverin vastaava 745, helppoa ja mukavaa. Saabeissa on käytetty punaisia 350cc korkeaohmisia suuttimia, bolt-on ja toimivat ihan kivasti vakiolla FT lastulla josta vain fuelcuttia hieman nostettu ylöspäin.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 1992 B200f -> B230FK
« Vastaus #2 : 24.07.2015, 07:00:42 »
Nyt alkaa tuo tekniikanvaihto olemaan voiton puolella, ja olipahan savotta. 5 päivää on mennyt melkein yötä päivää tehden.

Tosiaan nuo suuttimet ovat korkeaohmiset mikäli auto on alkujaan vapari. Minä käytin S60/C70/V70 T5 suuttimia, sopivat suoraan vanhojen tilalle. Sähköissä on melkoisesti eroja, pari päivää sai sähköjä tehdä kun kaikki pitää siirtää oikealta vasemmalle ja toisinpäin. Saahan sen nopeamminkin tehtyä mutta käytin alkuperäisiä johdotusreittejä ja johtosuojia niin kaikki sai purkaa. Lisäksi asensin sähköflektin ja ilmastoinnin kilkkeet konehuoneeseen. Sellainenkin ero tuli huomattua että myös LHn boksin pinnijärjestykset ovat muuttuneet ainakin sähköflektin ja ilmastoinnin osalta 940 classicissa kun vertaa tuohon 1992 740. Eli orkkis boksilla mennään lastutettuna ja sytkäboksi Classicista . Lambdoissa oli myös eroa, mutta alkuun ajan tuolla vaparin lambdalla, ei liene käytännön eroa?

Vielä kun tänään hakee uuden bensaletkun niin voi yrittää käyntiin... Classicin konehuoneeseen menevä oli liian lyhyt ja 740 letkusta puuttuu takaiskuventtiili joka on letkussa kiinni.
« Viimeksi muokattu: 24.07.2015, 07:19:56 kirjoittanut S4ce »

 

KL-varaosat  Race.fi