RallyBaron  Samppasport

Volvo 850 t5, voiko bypassin korvata dumpilla ilman seos häiriöitä?

  • 15 Vastauksia
  • 9065 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
http://www.skandix.de/en/spare-parts/exhaust/turbocharger/membrane-bypass-valve-turbo/1025678/

Bilian verkkokauppa ei ainakaan samalla osanumerolla tuntenut osia.

Eihän siltä jouselta isoa voimaa vaadita kun ahdoilla molemmin puolin kalvoa on sama paine, kunnes kaasuläppä lävähtää kiinni jolloin venttiiilin pitääkin aueta. ;) Paine-eroihinhan tuon venttiilin toiminta perustuu.

Paitsi vakiosta isompien ahtojen käytössä suosittelen prikan tai pikkasen vahvemman jousen käyttämistä... Vaikuttaa huomattavasti ahtojen nousuun, ja ahtimen sakkausongelmiin motarinopeuksissa pienellä kaasulla.

Lainaus
During early boost development if there is a great enough difference in outlet pressure from the turbo, vs. intake manifold boost pressure the CBV can leak, this is undesirable as it slows boost development. In most cases this is not a common issue but with higher than stock boost levels the factory intercooler can cause enough boost pressure drop to create pressure differential that, in some cases, can cause the CBV to leak.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo