Ateho  Elekma

XC90 2.5T viritys

  • 7 Vastauksia
  • 4197 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa carbonvolvoxc90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
XC90 2.5T viritys
« : 10.03.2012, 01:10:27 »
 Tuli hommattua tuollainen XC90 2004 2.5T koneella. Tarkoitus olisi saada hieman lisäheppoja tuohon intake kit:n,putkiston,intercoolerin ja chippauksen avulla.

XC90 mallilla ei löydy oikeastaan intake kittejä mutta käsittääkseni muiden mallisarjojen 2.5T koneisiin löytyy. Jos saisi vinkkejä mistä saisi kunnon settejä tuohon koneeseen. Pakoputkisto kiinnostaa myös. Martelius myy muistaakseni valmiita sarjoja mutta putkisto on 2" kokoluokkaa. Onko tuollainen muka riittävä? vähintään 2,5" luulisi olevan paremmin virtaava ellei jopa 3". Intercoolerin vaihdossa tulisi eteen luultavasti ihan räätälöity ellei sopivia tuohon löydy?

mitenkäs onko kukaan tuohon peliin vaihtanu downpipea? yritin etsiä ja löytyi mallisarjojen settejä muttam itenköhän sopivuus XC90 korissa. Aikaisemmin japsi laitellu niin "outo kummajainen" tämä volvo tällä hetkellä osatarjonnan suhteen, mistä kannattaa ja löytyy ylipäätänsä osia. Auto kumminkin päivittäisessä käytössä eikä tarkoitus mitään aivan älytöntä tehoa hakea.

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 2.5T viritys
« Vastaus #1 : 10.03.2012, 08:20:51 »
Tuolta ainakin putkisto http://www.doc-power.com
Volvoton

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 2.5T viritys
« Vastaus #2 : 10.03.2012, 17:16:29 »
Otapa yhteyksiä tuonne:
www.samppasport.fi

Kaikkea ei ole listattu... ratkaisut varmasti löytyvät.
raw d

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: XC90 2.5T viritys
« Vastaus #3 : 11.03.2012, 10:33:21 »
Lastulla tuosta saat sen 250hv irti. Sen jälkeen pullonkaulana taitaa olla ahdin. Jos sitä ei vaihda niin muilla muutoksilla ei saa enää hirveästi lisätehoa irti.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: XC90 2.5T viritys
« Vastaus #4 : 11.03.2012, 10:43:42 »
Miten tuolla koneella pärjää vakiona maasturin kanssa? Paperilla ei näytä kovin pirteältä mutta mites käytännössä? :)
a car you can believe in

Poissa carbonvolvoxc90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 2.5T viritys
« Vastaus #5 : 11.03.2012, 20:55:02 »
Mitä tuolla pari päivää ajellu niin kyllähän tuo "ärhäkämpi" on kuin tuo edellinen vapari toyota :) hyvin tuo lähtee paikoiltaan liikkeelle,tietenkin vaikea näin arvostella kun ei kyseistä tekniikkaa ole ajanut millää sedan/farmari mallilla. Kunha saadaan suunnitelmat valmiiksi ja budjetti laskettua niin katotaan mitä tuolla saadaan aikaiseksi. Putkisto tulee säilymään yhdellä loppuvaimentimella,makuasia mutta itse en näe tarvetta haarottuvalle putkistolle.

Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 686
  • all clowns arent funny
Vs: XC90 2.5T viritys
« Vastaus #6 : 12.03.2012, 07:23:45 »
Putkisto tulee säilymään yhdellä loppuvaimentimella,makuasia mutta itse en näe tarvetta haarottuvalle putkistolle.

Ferrita:lta löytyy yhdellä vaimentajalta olevia putkistoja.  ;)


Downpipe:stä varmaan kannattaa kysellä lisää, kun ei catalogista suoraan löydy. Varmaan sama käy kuin V70, S60 2.5T:n DP?

www.eurostainless.fi
« Viimeksi muokattu: 12.03.2012, 07:25:46 kirjoittanut IceSun »
Fiesta -no- boost

Poissa carbonvolvoxc90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 2.5T viritys
« Vastaus #7 : 12.03.2012, 19:35:57 »
Elevatelta löytyy 3" downpipe tuohon,hinta ihan kohdillaan :) sisarmallien downpipea kuvien perusteella vertailin niin vaikuttaisi jäävän pienestä kiinni tuo sovitus. Luultavasti suomessa valmistetaan tuo ihan customina putkiston kera niin saadaan ainakin sopiva.

 

RallyBaron  Samppasport