Carcom Oy  Ateho

Kannen laskun jälkeen ajotukset kohdilleen

  • 44 Vastauksia
  • 18449 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

The moose

  • Vieras
Vs: Kannen laskun jälkeen ajotukset kohdilleen
« Vastaus #30 : 16.08.2011, 17:27:10 »
volvon oma nokka tai kg trimmin. kylmäilma venttiili hässäkkä putsari kotelosta pois ja raitista ilmaa putkella sisään. isompi katalysaattori ja turbon putki. sit jos fd boksin laittaa voi 6ooo rpm jälkeenkin tapahtua vielä jotain.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Kannen laskun jälkeen ajotukset kohdilleen
« Vastaus #31 : 16.08.2011, 17:40:10 »
Muistaen että LH-jetti ei välttämättä tykkää uudesta nokasta ja tyhjäkäynti alkaa seilaamaan ::)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

The moose

  • Vieras
Vs: Kannen laskun jälkeen ajotukset kohdilleen
« Vastaus #32 : 16.08.2011, 17:42:44 »
Muistaen että LH-jetti ei välttämättä tykkää uudesta nokasta ja tyhjäkäynti alkaa seilaamaan ::)

omaan on tehty nuo operaatiot ja nokka on vx3 volvon oma siis, eikä tapahtunu muutakun tuli lisää woimaa  ;) päästötkin läpäisi ilman ongelmia.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Kannen laskun jälkeen ajotukset kohdilleen
« Vastaus #33 : 16.08.2011, 17:47:27 »
Muistaen että LH-jetti ei välttämättä tykkää uudesta nokasta ja tyhjäkäynti alkaa seilaamaan ::)

Vastustan. LH 2.4 vakiolastuin, suuttimin ja bensanpainein sieti
puristuksen nostamisen 11:1, pakoventtiilin suurentamisen 36"->38",
kevyen kansityön ja r-seetit, sekä d-nokan jota oli aikaistettu 3 astetta.
Tyhjäkäynti pelas ihan hienosti, ja meni vielä päästöistä läpi huijaamatta, vm. 90 eli vähäpäästöinen.
Kaupunkitarinoita ettei LH muka toimis pikku viritysten kanssa.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Kannen laskun jälkeen ajotukset kohdilleen
« Vastaus #34 : 16.08.2011, 17:53:21 »
Eli ne joilla on tyhjäkäynti mennyt pieleen nokan vaihdossa, lienee jotain muuta mennyt pieleen? ???
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Kannen laskun jälkeen ajotukset kohdilleen
« Vastaus #35 : 16.08.2011, 18:06:46 »
Eli ne joilla on tyhjäkäynti mennyt pieleen nokan vaihdossa, lienee jotain muuta mennyt pieleen? ???

Yks vaihtoehto on tosin kanssa, että tuo kannen työstö sattui justiinsa
saamaan sen balanssiin, eli se paikkas tilannetta samalla lisäten tehoja.
En tiedä, tämä on yksi arvelu. Jännä, en ollu kuullukkaa et muilla menny tyhjäkäynti pilalle.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: Kannen laskun jälkeen ajotukset kohdilleen
« Vastaus #36 : 16.08.2011, 19:09:56 »
joillakin on menny turbosta käynti vituralleen ku vaihtanu nokan t->vx3 tms, ite samoja svappeja kokeilleena olen kans todennu ettei aiheuta toimenpiteitä, eli pelaa. joskus kuulin että tyhjäkäyntipäästöt voi nousta jos oikeen rajun kepin laittaa.
LH&ostrich

EVO8

  • Vieras
Vs: Kannen laskun jälkeen ajotukset kohdilleen
« Vastaus #37 : 16.08.2011, 20:01:43 »
millähän nokalla sais 230f:n temuamaan vähän paremmin ::) mielessä käynyt maurilla teettää hiottu.. säätöpyöriä jostain?

Kannatan Maurilta tilaamista. Et tarvitse säädettävää pyörää. Otat tapin pois. Säädät Maurin ohjeiden mukaan ja vedät pultin oikeaan momenttiin. On pysynyt kilpureissa ja pysyy muissakin ilman tappia.

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: Kannen laskun jälkeen ajotukset kohdilleen
« Vastaus #38 : 16.08.2011, 22:57:38 »
jeps, en ole volvoa ikänä jakopäätä pitemmälle purkanu, tarvii varmaan "lashcapit" venttileitten jatkoksi kun mauri hipasee perusympyrästä siivun? mitenkä lie muutenkaan toimiivat noilla hydr. nostimilla :2funny: paljon lie ruttua noissa moottoreissa vakiona? sipasisko suoraan 2mm pois vai pitäisköhän ihan laskeskella..
volvon oma nokka tai kg trimmin. kylmäilma venttiili hässäkkä putsari kotelosta pois ja raitista ilmaa putkella sisään. isompi katalysaattori ja turbon putki. sit jos fd boksin laittaa voi 6ooo rpm jälkeenkin tapahtua vielä jotain.
katti lähtee kyllä kävelemään heti kunhan saa hakea pitkän leiman, kylmää ilmaa saa melkovarmasti koteloidun simotan takia.. mitä meinaat fd boksilla?? tyhjäkäynti ei ole ongelma sitä voi kutsua sen jälkeen ominaisuudeksi.. tuplakaasari vehkeitä ollut paljon ja eine aina ole sitä tyhjäkäyntiä käyneet kuin joku bemarin kasi..
« Viimeksi muokattu: 16.08.2011, 23:04:09 kirjoittanut tikkku »
740 M50B25

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Kannen laskun jälkeen ajotukset kohdilleen
« Vastaus #39 : 16.08.2011, 23:01:08 »
jeps, en ole volvoa ikänä jakopäätä pitemmälle purkanu, tarvii varmaan "lashcapit" venttileitten jatkoksi kun mauri hipasee perusympyrästä siivun? mitenkä lie muutenkaan toimiivat noilla hydr. nostimilla :2funny: paljon lie ruttua noissa moottoreissa vakiona? sipasisko suoraan 2mm pois vai pitäisköhän ihan laskeskella..

b230f ei o toivon mukaan nähny edes painajaisia hydr.nostajista.
Siin on ihan palasäätö.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: Kannen laskun jälkeen ajotukset kohdilleen
« Vastaus #40 : 16.08.2011, 23:06:07 »
minä en tiedä sanokaa te..
740 M50B25

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: Kannen laskun jälkeen ajotukset kohdilleen
« Vastaus #41 : 19.08.2011, 00:07:57 »
perus palasäätö siellä on eikä mitään hydraulisia nostajia :)
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

The moose

  • Vieras
Vs: Kannen laskun jälkeen ajotukset kohdilleen
« Vastaus #42 : 19.08.2011, 09:09:56 »
mitä meinaat fd boksilla??

uudemmat 940 b230 on joko FD tai FB muistelisin FB olleen sen jossa paremmat kartat eikä FD  :nohnoh

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2003.0

kannattaa tämäkin lukea. siellä syttyboksin modaus ja jotain juttua F FD FB lootista

ei tarvi pelkästään olla mun muistin varassa.

Poissa volvoracing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Kannen laskun jälkeen ajotukset kohdilleen
« Vastaus #43 : 26.04.2020, 14:34:01 »
Kiitoksia kaikille vastaajille! Volvo on taasen pitkästä aikaa ajossa ja ihan kivasti tuntuu menevän pinen remontin jälkeen. Jossain vaiheessa varmaan vielä koitettava nokan ajotusta hieman säädellä vaikkapa viilaamalla sitä sokan uraa, sillä alavääntö tunti olevan entiseen verrattuna hukassa. Teho on kyllä perstuntumalla EHKÄ hitusen parantunut :D

Teitkö myöhemmin vielä nokan ajoituksen muutoksia ja parantuko alaväännöt? Olen itse ottamassa kannesta juuri tuon 2mm ja Sierran hihna valmiina. Vx3 nokka ja imukanavat kohdisteltu ja vingulla muodot jouhevoitettu. Tuntuuko tuo 2mm lasku persdynossa selvästi vai onko melkein kuin ei mitään eroa? Vaihdoin A-nokan vx3 nokkaan enkä huomannut oikeastaan mitään eroa. Pelkään, että kannen madalluksellakaan ei pahimmillaan selvää eroa.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Kannen laskun jälkeen ajotukset kohdilleen
« Vastaus #44 : 27.04.2020, 23:16:58 »
Teitkö myöhemmin vielä nokan ajoituksen muutoksia ja parantuko alaväännöt? Olen itse ottamassa kannesta juuri tuon 2mm ja Sierran hihna valmiina. Vx3 nokka ja imukanavat kohdisteltu ja vingulla muodot jouhevoitettu. Tuntuuko tuo 2mm lasku persdynossa selvästi vai onko melkein kuin ei mitään eroa? Vaihdoin A-nokan vx3 nokkaan enkä huomannut oikeastaan mitään eroa. Pelkään, että kannen madalluksellakaan ei pahimmillaan selvää eroa.

Ollut viimeksi paikalla: 17.07.2011, 12:10:31, jotenka tuskin vastaa...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Futurez  Kulkukoira