Autodiagnoosi  Carcom Oy

-530 vs -531

  • 156 Vastauksia
  • 90937 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7970
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #15 : 09.03.2013, 21:44:20 »
Kylläpähän se seetitetty -531 auttaa aika paljon -530 nähden turbokoneessa..  Selvä ero.  ::)

Olisiko tämä viesti sitten kannattanut jättää kirjoittamatta.

Itse taas kuullut, että sama se kummasta lähtee viilaamaan.

 Vituiks menee kumminki. :D

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #16 : 09.03.2013, 22:15:00 »
Itse taas kuullut, että sama se kummasta lähtee viilaamaan.

Vituiks menee kumminki.  ::)

Nyt et ymmärtäny ihan pointtia?  ???
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa s40racing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #17 : 09.03.2013, 22:22:42 »
Kylläpähän se seetitetty -531 auttaa aika paljon -530 nähden turbokoneessa..  Selvä ero.  ::)

minkälaisia penkitys  eroja on saatu? tehty 530 vs vakio 531?

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #18 : 09.03.2013, 22:32:43 »
Mitäs muita eroja on B230FD ja b230FB välillä, kuin kansi?  ??? Jotain huhuja oon kuullu, mutta onko kellään faktoja?
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #19 : 09.03.2013, 22:38:28 »
Mitäs muita eroja on B230FD ja b230FB välillä, kuin kansi?  ??? Jotain huhuja oon kuullu, mutta onko kellään faktoja?
Nokka-akselit, M vs. VX.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #20 : 09.03.2013, 22:41:14 »
Nokka-akselit, M vs. VX.

Niin tietty tämä oli tiedossa, mutta en muistanut mainita, Kiitos kumminkin.

Muuta?
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #21 : 09.03.2013, 22:52:44 »
missä moottorissa/vuosimallissa on tuota -531 kantta käytetty, mielestäni ne on turhan kalliita joten etsin ennemmin sellasen auton missä tuo kansi on.

Tuohon kairaamiseen ja sen hinnoitteluun lisätäkseni sen verran että oman kannen työstö maksoi kaikkineen 80€+nokka, mutta tuohon nyt ei tehty kanaviin kuin kevyt muotoilu+kiillotus.
Jos puhutaan vapari autosta, vakio ohjauksella ja ruiskukoneeseen tehdään parannuksia, tarjolla on 50€ -530 kansi ja 300€ -531 kansi niin en kahta kertaa mieti ku ostan sen halvemman, tolla 250€ saa kanteenkin jo jonkun verran tehtyä (vaikka sitten noi kanavat ja seetit) toki on puljuja jotka ei alle 300€ ota kuin työn vastaan.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #22 : 09.03.2013, 22:58:50 »
Löytyy ainakin 940 b230 fb koneellisista.. Oikeassa olet ylihinnoiteltuja ovat, mutta etsivä löytää halvalla.  ;)
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #23 : 09.03.2013, 23:00:30 »
531 löytyy usein 940 -91-93 malleista kunhan on 130hv tehoisia. Lisäksi alunperin se oli 740 Turbossa B230ET koneen päällä ja viimesissä 240 malleissa B230FX koneessa.
Olikohan muita?

Paikalla Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #24 : 09.03.2013, 23:04:19 »
940 B230G pitäis olla 531 myös vakiona..

Poissa havock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #25 : 10.03.2013, 01:03:47 »
Mitäs muita eroja on B230FD ja b230FB välillä, kuin kansi?  ??? Jotain huhuja oon kuullu, mutta onko kellään faktoja?
Saaste laitteita, joku egr tai siihen suuntaan.
Ja fb:n nokka taitaa muuten olla vx3 eikä vx  ;)
« Viimeksi muokattu: 10.03.2013, 01:06:19 kirjoittanut havock »
Vitutus voi aiheuttaa hitaan ja tuskallisen kuoleman

Volvo s40 1.8 -97  reilut 400tkm kelattu :)

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #26 : 10.03.2013, 04:44:58 »
Kyllä kun 8v kanteen tehdään ns. kaikki perushommat (porttaus, plaanaus, isommat venttiilit, r-seetit, k-linet, jouset, nokka) niin hintaa tuppaa tulemaan helposti 1000-1200e joten siinä vaiheessa aihion hintaero (n.100-200e) ei ole enään niin kriittinen jos lopputuloksessa on monia, jopa kymmeniä prosentteja eroa.. 16V kanteen kun tekee samat jipot niin se virtaa sitten ~40-60hp enemmän mutta hinnan voi suoraan oikeastaan kertoa kahdella koska luonnollisesti työt tuplaantuu. Ja tietysti aihion hinta myös nousee.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #27 : 10.03.2013, 06:02:43 »
Ja fb:n nokka taitaa muuten olla vx3 eikä vx  ;)

Juu, kyllä näin olen itsekkin antanut itseni ymmärtää.

Saatan ehkä toistaa itseäni, mutta sanotaan nyt vielä, että vx3 on 3 astetta aikaisemmalla, jotenka antaa enempi potkua niin alas, kuin keskikierros alueille vrt. perus vx.

MEinaa mennä OT.  :-[ :-[

Saaste laitteita, joku egr tai siihen suuntaan.

Ettei olis mitään eroja ohjauksen kartoissa tms.? T: halukas oppimaan.  :hello:
« Viimeksi muokattu: 10.03.2013, 06:20:19 kirjoittanut ässäarpa »
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7970
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #28 : 10.03.2013, 11:16:24 »
Ettei olis mitään eroja ohjauksen kartoissa tms.? T: halukas oppimaan.  :hello:

Keskustellaan tässä ketjussa 530 ja 531 kansista eikä moottoreista tai niiden eroista, joissa noita on ollut.

Paikalla mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2117
    • Instagram kuvat
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #29 : 10.03.2013, 12:32:41 »
tolla 250€ saa kanteenkin jo jonkun verran tehtyä (vaikka sitten noi kanavat ja seetit) toki on puljuja jotka ei alle 300€ ota kuin työn vastaan.

250 eurolla ei kanteen tehdä vielä oikeastaan yhtään mitään. Kanavia ei kannata edes haaveilla noilla hinnoilla. Saa muutaman kanavan tehtyä.

250 eurolla saa lähinnä valohoitoa. Tasohionnan, painetestin, venttiilien läppäyksen.. orkkis venoihin. Viritys alkaa vasta sitten.. Kuten jo mainitsin niin tonnilla saa kelpo kannen 531:stä tehtyä.


 

Elekma  Autoracing