KL-varaosat  Race.fi

531 kannen madallus

  • 14 Vastauksia
  • 8726 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PeetuV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
531 kannen madallus
« : 02.09.2013, 19:44:38 »
Kuinka paljon kantta voi madaltaa ennen kuin puhkeaa vesikanaviin?
Paikallaan 143.3mm korkea kansi, pitäisi hitsata palotilaa ja vaatii kannesta plaanaamisen hitsaamisen jälkeen joten kestääkö enää?

Vakio kansi 146.1 (?), joten höylätty nyt 2.8mm.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 531 kannen madallus
« Vastaus #1 : 02.09.2013, 20:10:17 »
Kuinka paljon kantta voi madaltaa ennen kuin puhkeaa vesikanaviin?
Paikallaan 143.3mm korkea kansi, pitäisi hitsata palotilaa ja vaatii kannesta plaanaamisen hitsaamisen jälkeen joten kestääkö enää?

Vakio kansi 146.1 (?), joten höylätty nyt 2.8mm.

Ihan uteliaisuuttani kysyn, että miksi siitä on otettu noin paljon pois?

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: 531 kannen madallus
« Vastaus #2 : 02.09.2013, 20:30:53 »
Jos kerta joudut hitsaamaan, niin hitsaa niihin vesikanaviin lisää tavaraa. Hitsasin yhteen 405:een kanavat pienemmiksi, oli laskettu ~2.2mm ja tiiviste pullahti jatkuvasti 4 pytystä vesikanavaan.

Poissa spesialisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: 531 kannen madallus
« Vastaus #3 : 12.09.2013, 10:10:00 »
Jos kerta joudut hitsaamaan, niin hitsaa niihin vesikanaviin lisää tavaraa. Hitsasin yhteen 405:een kanavat pienemmiksi, oli laskettu ~2.2mm ja tiiviste pullahti jatkuvasti 4 pytystä vesikanavaan.

405 on järkiään isot vesikanavat 531 nn pienet , onko edellämainittua ongelmaa 531 kanessa.
Olen törmännyt myös jokkispiirien kanteen, jotka on hitsattu edellämainitusti ja kansissa aika pienet palotilat.
Huomioikaa että mitä enempi peruspuristusta moottorissa sen tarkemmat ohjurityöt tehtävä, öljy tiputaa oktaanilukua polttoaineesta ja nakutus (detonaatio) kasvaa.
kansipaja@hotmail.com
« Viimeksi muokattu: 12.09.2013, 10:13:50 kirjoittanut spesialisti »

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: 531 kannen madallus
« Vastaus #4 : 13.09.2013, 13:47:27 »
405 on järkiään isot vesikanavat 531 nn pienet , onko edellämainittua ongelmaa 531 kanessa.
Olen törmännyt myös jokkispiirien kanteen, jotka on hitsattu edellämainitusti ja kansissa aika pienet palotilat.
Huomioikaa että mitä enempi peruspuristusta moottorissa sen tarkemmat ohjurityöt tehtävä, öljy tiputaa oktaanilukua polttoaineesta ja nakutus (detonaatio) kasvaa.
kansipaja@hotmail.com

Eli en siis täyttänyt vesikanavia palotilaan päin vaan aukaisin reilusti jokaisen vesikanavan melkein palotilan kattoa myöten ja täytin ne vastaamaan pieniä vesikanavia. Ei välttämättä kannattava homma jos joutuisi ulkopuolisella teetättämään. Yllätys oli että vaati vain 0.15mm oikaisun ja tietenkin seeti- ja venttiilit työt.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 531 kannen madallus
« Vastaus #5 : 14.09.2013, 11:04:36 »
405 on järkiään isot vesikanavat

Taitaa riippua vuosimallista sitten kun itellä oli pienillä kanavilla oleva kansi.
V70 TDI

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7587
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 531 kannen madallus
« Vastaus #6 : 14.09.2013, 14:38:38 »
405 on järkiään isot vesikanavat
Pari 405 kantta on hallussa ollut ja molemmat pienillä kanavilla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa o-pp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: 531 kannen madallus
« Vastaus #7 : 17.09.2013, 23:49:30 »
Ruotsin foorumilta luettua: 12 millin plaanauksessa puhkeaa vesikanaviin. 4 mm plaanaus on OK, jolloin jää 8mm paksuudelta tavaraa ja (pitäisi) kestää.

Poissa Panu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: 531 kannen madallus
« Vastaus #8 : 18.09.2013, 17:58:40 »
Ihan uteliaisuuttani kysyn, että miksi siitä on otettu noin paljon pois?

Auton puoliomistajana voin vastata että puristussuhteen noston takia.

Ongelmana on nyt pikkulommot palotilassa, jota varten täytyisi saada kannesta siivua pois/hitsattua sitä.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 531 kannen madallus
« Vastaus #9 : 18.09.2013, 18:09:09 »
Auton puoliomistajana voin vastata että puristussuhteen noston takia.

Ongelmana on nyt pikkulommot palotilassa, jota varten täytyisi saada kannesta siivua pois/hitsattua sitä.
Paljonko on laskennallinen puristussuhde tällä hetkellä?

Poissa spesialisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: 531 kannen madallus
« Vastaus #10 : 18.09.2013, 21:00:09 »
Auton puoliomistajana voin vastata että puristussuhteen noston takia.

Ongelmana on nyt pikkulommot palotilassa, jota varten täytyisi saada kannesta siivua pois/hitsattua sitä.

Pikkulommot palotilassa, naku naku  ;)

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 531 kannen madallus
« Vastaus #11 : 18.09.2013, 21:09:28 »
Pikkulommot palotilassa, naku naku  ;)
Liikaa kannesta pois: kilin kolin.

Poissa PeetuV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: 531 kannen madallus
« Vastaus #12 : 19.09.2013, 07:31:34 »
Liikaa kannesta pois: kilin kolin.
Pikkulommot palotilassa, naku naku  ;)

Kaasarien imutorven alumiinisen kiinnitysprikan joutuminen palotilaan
« Viimeksi muokattu: 19.09.2013, 07:38:18 kirjoittanut PeetuV »

Poissa Pumpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • Ilo alkaa kilosta.
Vs: 531 kannen madallus
« Vastaus #13 : 15.11.2013, 16:46:05 »
Mitenhän paljon pitäisi madaltaa 531 kantta että puristukset olis sopivat  turbokoneeseen mitä ajetaan etanolilla.

Vakio b230ft lohko ja männät.  :idiot2: 
S80 D5
740 "T6"

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 531 kannen madallus
« Vastaus #14 : 17.11.2013, 10:11:51 »
10:1 Puristussuhteella taitavat monet wiinamäenmiehet ajaa. Ihan noin vain suuntaa antavasti. Oman maun mukaan. Puristussuhteen saat ihan laskimella.

 

Samppasport  Futurez