Elekma  Autoracing

vapariräpellys mallia tein itse ja säästin

  • 41 Vastauksia
  • 15336 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: vapariräpellys mallia tein itse ja säästin
« Vastaus #15 : 18.12.2013, 22:43:30 »
Elikkä jos halutaan siirtää nakurajaa suuremmalle ennakolle, niin nokkaa myöhemmälle vai aikasemmalle? :idiot2:
Koska sinulla on vakionokka ja vakio muutenkin, niin se muutama aste ei tee mitään. Laskitko ihan oikein tuon puristussuhteen? Onko tankissa 98?

Edit: Niin ja se lambda-arvo?
Edit2: Imuvuoto?

Edit3: Kirjoitit:
Lainaus
Imusarja tuli otettua mallia solex koska tähän sai weberin sovitettua pikku viilaamisella.. weberi tuli taunukseta ja on mallia ihan v××un kulunut dgav  ;D

Mitä mieltä itse olet tästä asennuksesta?
« Viimeksi muokattu: 18.12.2013, 23:03:06 kirjoittanut järviin »

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: vapariräpellys mallia tein itse ja säästin
« Vastaus #16 : 19.12.2013, 06:04:02 »
Mitä mieltä itse olet tästä asennuksesta?
Kaasarissa todnäk suuttimet pitkin vidduja ja vähintäänkin 30 vuotta vanha huoltamaton Weberkin on aika kuraa. Tosin toi DGAV istuu Solex Cisacille tarkotettuun imusarjaan kiinnitysreikiä hieman viilaamalla että perusasennuksessa vika tuskin on. Bensanpainetta toi Volvon mekaaninen pumppu vaan työntää liikaa Weberille.
Jäitä housuun!

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: vapariräpellys mallia tein itse ja säästin
« Vastaus #17 : 19.12.2013, 16:34:38 »
Kaasarissa todnäk suuttimet pitkin vidduja

Tuota lähinnä ajoi takaa.
Se voi olla, että se menee nyt yläpäässä liian laihalle.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: vapariräpellys mallia tein itse ja säästin
« Vastaus #18 : 19.12.2013, 17:14:05 »
Samaa mieltä, että nokan ajoituksen säätäminen se nyt viimeinen on. Eiköhän nyt kannata aloittaa vaikka laajakaistalambdalla seosten tarkistaminen koko alueelta. Sytytysennakon paikkaansa pitävyys kannattaa kanssa tarkistaa. Ei se vinomotti nyt niin helposti nakuta vaikka olisi puristussuhdettakin aika paljon nostettu.
Perus asiast, perus asiat!

Poissa TeamPiriläRacing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: vapariräpellys mallia tein itse ja säästin
« Vastaus #19 : 20.12.2013, 11:52:59 »
Täytyy hommata laajaistalambda.. onko kokemuksia noista fmi.n mittareista?
Noita imuvuotoja täytyy kans ihmetellä täs viikolopun aikana... sytty ennakotkin varmaa viksuinta siirtää suurtapiirtein vakioksi...

No nyt on noita perus asiota aikaa ihmetellä tässä joulunpyhinä....
Pajalla -83 244DL 230k
Ajossa -85 saab 900i
Projekti jonossa mb w123 farkku, datsun pickup, ford consul...

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: vapariräpellys mallia tein itse ja säästin
« Vastaus #20 : 20.12.2013, 17:53:59 »
Itselläni innovaten mtx-l toiminut hyvin eikä moittimasta. Fmi:t taitaa suurin osa ainakin olla kapeakaistoja, voin olla ajasta jäljessäkin.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: vapariräpellys mallia tein itse ja säästin
« Vastaus #21 : 20.12.2013, 18:23:53 »
Itselläni innovaten mtx-l toiminut hyvin eikä moittimasta. Fmi:t taitaa suurin osa ainakin olla kapeakaistoja, voin olla ajasta jäljessäkin.
Ei kyllä se on FMI mikä on ajasta jäljessä..  :D

Poissa random

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Vs: vapariräpellys mallia tein itse ja säästin
« Vastaus #22 : 22.12.2013, 21:45:31 »
Laajakaistaksi voisin suositella KKD:een PLX pakettia, itsellä toiminut loistavasti.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: vapariräpellys mallia tein itse ja säästin
« Vastaus #23 : 22.12.2013, 23:32:18 »
anteeksi himmarointini mutta plx:n hinta uutena taitaa olla 2/3 osaa tämän hetken kokonaisbudjetista..? Otsake kuitenkin mallia säästin niin eiköhän tässä tarkotuksena oo ottaa irti sen mitä saa pikku rahalla..?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: vapariräpellys mallia tein itse ja säästin
« Vastaus #24 : 22.12.2013, 23:42:34 »
anteeksi himmarointini mutta plx:n hinta uutena taitaa olla 2/3 osaa tämän hetken kokonaisbudjetista..? Otsake kuitenkin mallia säästin niin eiköhän tässä tarkotuksena oo ottaa irti sen mitä saa pikku rahalla..?
Totta puhut.
Minibudjetti jos on kyseessä, niin silloin kannattaa ostaa osuuskaupanpussillinen erikokoisia suuttimia(jos niitä mistään saa), ja kokeilla perstuntumalla oikea seossuhde.
« Viimeksi muokattu: 22.12.2013, 23:46:20 kirjoittanut järviin »

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: vapariräpellys mallia tein itse ja säästin
« Vastaus #25 : 23.12.2013, 15:04:35 »
kertaveto pikkuputjetilla ja paaliin, se on sitä motosporttia

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: vapariräpellys mallia tein itse ja säästin
« Vastaus #26 : 23.12.2013, 15:45:12 »
Kyllä sillä kapeakaistaisella seosmittarillakin pärjää. Ennen ei oltu kuultukaan koko keksinnöstä ja silti on saatu vehkeet rokkaamaan. Nykyajan kermaperseet tarttee kaikki viimestä huutoo olevat vehkeet, että saa edes koneen tulille ;D. Omat kilpurit oon säätäny fmi:n kopiolla ja ei ole mäntäpistiäinen iskenyt. Yleiselle tielle kun ei ole aina viitsinyt mennä hakemaan säätöjä niin olen tallissa nostanut vetävät pyörät ilmaan ja jarrua vasten vetänyt kierrosalueen läpi. Sitten sätkä huuleen ja poraamaan suuttimia isommaksi tai tinaamaan pienemmäksi.

Täältä ainakin tulee rispektiä "low cost" vaparivirittämisestä  O0
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa TeamPiriläRacing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: vapariräpellys mallia tein itse ja säästin
« Vastaus #27 : 24.12.2013, 01:30:35 »
Totta puhut.
Minibudjetti jos on kyseessä, niin silloin kannattaa ostaa osuuskaupanpussillinen erikokoisia suuttimia(jos niitä mistään saa), ja kokeilla perstuntumalla oikea seossuhde.
 

Kyllä sillä kapeakaistaisella seosmittarillakin pärjää. Ennen ei oltu kuultukaan koko keksinnöstä ja silti on saatu vehkeet rokkaamaan. Nykyajan kermaperseet tarttee kaikki viimestä huutoo olevat vehkeet, että saa edes koneen tulille ;D. Omat kilpurit oon säätäny fmi:n kopiolla ja ei ole mäntäpistiäinen iskenyt. Yleiselle tielle kun ei ole aina viitsinyt mennä hakemaan säätöjä niin olen tallissa nostanut vetävät pyörät ilmaan ja jarrua vasten vetänyt kierrosalueen läpi. Sitten sätkä huuleen ja poraamaan suuttimia isommaksi tai tinaamaan pienemmäksi.

Täältä ainakin tulee rispektiä "low cost" vaparivirittämisestä  O0

Eiköhän se näissä budjetti vehkeissä persdyno ja korvakuulolta ole se kaiken aa ja oo? :D
Alkaa vaan itteä välillä oikeen vituttaa kun esimerkiksi tätä foorumia lukiessani osuu silmiin päivittäin; teetimpä kansityöt siellä ja sitten ostin sitä,tätä ja tota ,..yms paskaa :D
Tulee vaan välillä mieleen että mikä sellaanen auto harrastus on johon laitetaan koppakaupalla rahaa? Mihin jää oma disaini ja suunnittelu, ja ennenkaikkea oma toteutus? Mihin on jäänyt käsityön leima? Omasta mielestäni on ainaki Pe×keleen hauskaa rakentaa näitä romuja aivan omilla pikku kätösilläni ja nauttia omasta kädenjäljestä :2funny:

Joo mutta itse projektiin...
Kolmensadan koeajo kilometrin jälkeen alko kytkytin luistamaan niin maan perkeleesti :D. Ihmekkös se, kytkin on 30vuotta siellä jo pyörinyt ja nyt kun saatiin muutama lisäpolle ja kenkää oikein kunnolla niin se päätti antautua....
Eli säätäminen siirtyy tulevaisuuteen.

Täytyy ostaa uus levy ja tehdä tupla tähtilevyllä uus asetelma,, jos se sitten alkais pitelemään...

Mutta se menee tammikuuhun,  tarttis yks saappi tinata leimakuntoon ensiksi...
Pajalla -83 244DL 230k
Ajossa -85 saab 900i
Projekti jonossa mb w123 farkku, datsun pickup, ford consul...

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: vapariräpellys mallia tein itse ja säästin
« Vastaus #28 : 24.12.2013, 11:01:34 »
Se on se digi-digiaika ja uusavuttomuus. Eikä aina tarvi uskoo mitä netissä neuvotaan.. eihän kaasareillakaan sen mukaan tekis yhtään mitään. Mut joo paljon mielummin mä seuraan old school projekteja kuin noita muovipuskuri sähköautoja..

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: vapariräpellys mallia tein itse ja säästin
« Vastaus #29 : 24.12.2013, 11:22:27 »
Täältä kans ääni old schoolille! Täällä kans yks korvakuulolla säätäjä, iteltä löytyy neljänkympin fmi mittari, mitään en kyllä sillä ole edes koittanut säätää  :2funny: Kaasarit kunniaan  O0
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

 

Kulkukoira  Proturbo