Ateho  Elekma

vapariräpellys mallia tein itse ja säästin

  • 41 Vastauksia
  • 15332 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: vapariräpellys mallia tein itse ja säästin
« Vastaus #30 : 24.12.2013, 12:04:03 »
itse en oo ku sivusta seurannut noita virivirikaasaripelejä eikä yhdessäkään mistään lambdasta oo ollut tietoa. Korvalla ja perstuntumalla säädettyjä ja ihan kivasti ovat liikkuneet  :P
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: vapariräpellys mallia tein itse ja säästin
« Vastaus #31 : 24.12.2013, 18:02:07 »
Joo ja sitten tää käsitys, että sais tuplia olla koko ajan säätämässä. Meidän f-ryhmän escortin weberit on ollu samoissa säädöissä vuodesta 2008 ja tehty uus konekin siinä välissä. Pelaa hienosti alhaalta niin ylös ku uskaltaa laulattaa. :)

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: vapariräpellys mallia tein itse ja säästin
« Vastaus #32 : 24.12.2013, 19:31:13 »
Joo ja sitten tää käsitys, että sais tuplia olla koko ajan säätämässä. Meidän f-ryhmän escortin weberit on ollu samoissa säädöissä vuodesta 2008 ja tehty uus konekin siinä välissä. Pelaa hienosti alhaalta niin ylös ku uskaltaa laulattaa. :)
Escoon tulee 20 000km vuodessa mittariin?
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: vapariräpellys mallia tein itse ja säästin
« Vastaus #33 : 24.12.2013, 19:55:55 »
Sama kait millä sitä soppaa syöttää, kunhan ei mennä laihalle

Omia 100e virityksiä säätelin sillä perustein että syöttöä (K-jet) niin paljon että rötää ja vähän takas.
Sytkä ennakkoa niin paljon että nakuttaa ja vähän takas.
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: vapariräpellys mallia tein itse ja säästin
« Vastaus #34 : 24.12.2013, 23:50:29 »
Escoon tulee 20 000km vuodessa mittariin?

Harvaan harrasteautoon tulee..

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: vapariräpellys mallia tein itse ja säästin
« Vastaus #35 : 25.12.2013, 13:39:30 »
Joo ja sitten tää käsitys, että sais tuplia olla koko ajan säätämässä. Meidän f-ryhmän escortin weberit on ollu samoissa säädöissä vuodesta 2008 ja tehty uus konekin siinä välissä. Pelaa hienosti alhaalta niin ylös ku uskaltaa laulattaa. :)

näin on. omassakin äffäryhmäläisessä corollassa kaasarit säädetty 2001. pari vuotta sitte ajoin seos tarkistusvedon omassa dynossa ja eikä tarttenut tehä mitää. autossa vanha isokoteloinen fmi ja dynossa lc1 laajakaista. molemat näytti samaa :D

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: vapariräpellys mallia tein itse ja säästin
« Vastaus #36 : 25.12.2013, 19:26:16 »
Ihan turha tosiaan ostaa mitään omia lambdavehkeitä. Jollain pikkukorjaamolla jossa on pakokaasutesteri niin saa tulokset aika edullisesti varmasti jos lukuja haluaa pöytään. Täälä kylällä päästölappu maksaa kympin tai jotain ja vielä säätävät jos on tarve. Säädetävä nokkapyörä on kätevä kyllä. Itellä odottaa hyllyssä moinen. Ostin eräältä foorumilaiselta 40e, itse tehty mutta aivan pätevä.

Tuolla kokoonpanolla jättäsin ihan kärjellisen sytkän paikalleen ja ennakkon kanssa sitten hakee sopivan.

Itellä on tallissa b23a, jossa on 2mm laskettu 530 kansi ja K-nenä. Kärjellinen sytkä on myös. Ennakon taisin laittaa vähän päälle 10 astetta, ihan korvakuulolla vaikka lamppu olikin apuna. Kun kone toimi koko kierrosalueen nätisti niin se oli siinä.

Kokemukset tuosta koneesta oli positiiviset jos ei oteta huomioon alakierroksia. Kytkin meni tosiaan heti vaihtoon kans, ei mitään pitoja ollu vanhalla lätyllä. Kaasarina oli ihan perus vaakaimu strömberg tai joku vastaava hilavitkutin. Eiköhän tuo kone vielä joku päivä löydä tiensä tonne 242 keulalle kun savuttaa jo tuo vanha b19a siihen malliin että se taitaa koittaa kertoo mulle: "korjaa mut, tai huolla edes kunnolla"  ;D

Mulla on jossain joku melko vähän ajettu kytkin ja tuossa b23 koneessa on kytkimellä ajettu vajaa 1000km.

Kyllä sitä pikku budjetilla pärjää kun on pakko ja osaa käyttää työkaluja. Suuttimia voi kysellä vaikka freetechnics puljusta.
V70 TDI

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: vapariräpellys mallia tein itse ja säästin
« Vastaus #37 : 26.12.2013, 01:46:47 »
Ihan turha tosiaan ostaa mitään omia lambdavehkeitä. Jollain pikkukorjaamolla jossa on pakokaasutesteri niin saa tulokset aika edullisesti varmasti jos lukuja haluaa pöytään. Täälä kylällä päästölappu maksaa kympin tai jotain ja vielä säätävät jos on tarve.

miten korjaamon pakokaasutesterillä säädät täyskaasu alueet kuorman alaisuudessa?

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: vapariräpellys mallia tein itse ja säästin
« Vastaus #38 : 26.12.2013, 09:12:53 »
miten korjaamon pakokaasutesterillä säädät täyskaasu alueet kuorman alaisuudessa?

No ei mitenkään. Muotoilin vähän huonosti tuon asian. Tarkoitin, että saa suuntaa ainakin ilman kuormaa.
V70 TDI

Poissa TeamPiriläRacing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: vapariräpellys mallia tein itse ja säästin
« Vastaus #39 : 13.02.2014, 23:49:45 »
Jees poks
 Intti tuli lusittua ja saappi hitsattua/leimattua ja toimii nyt työväli kilkuttimena...
Herättelin tänään volvon tosta räystään alta ja aika leviää oli hymy naamalla kun kävin pikku kierroksen ennen kuin ajoin sen pajalle kuivumaan..

Ja sitä käynti onkelmaa sytkä on nyt siis jumitettu, eli puuttuu ennakon säätö täysin, kyllä tiedän se on aivan perseestä mutta sillä pystyy ajamaan ilman nakutusta...

Tuli joulun aikoihin ajettua tankkiin re85tosta ja vaikutus oli positiivinen, nakutus sekä jälkikäynti ongelmat kaikkos sen siliäntien, ja ennakkoakin pystyi lisäämaan jo jonkin verran.
Laihalla se kävi tietysti ,kun kaasari säädetty 98sille. Mutta vetoja tunti olevan tosiaan senkinverran että kytkytin päätti sulaa täysin:D

Nelosella 180 taulussa ja täyskaasulta nappivitonen pesään ja avot, käry oli melkonen ja kotiin ei meinannut päästä :D

Huomenna laatikko alas ja vauhtipyörä sorvarille oikastavaksi..

Jatkuu..
Pajalla -83 244DL 230k
Ajossa -85 saab 900i
Projekti jonossa mb w123 farkku, datsun pickup, ford consul...

Poissa spesialisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: vapariräpellys mallia tein itse ja säästin
« Vastaus #40 : 14.02.2014, 09:37:55 »
Muistilappu
-2 sarjaa uusia tulppia
- suurennus lasi tai tiimarin lukulasit
- sytkä lamppu
- lämpömittari jonkinlainen halpa laaseri
-suutimia
Eiköhän näillä saa budjetti säädön aikaseksi.
Virranjakajan säätöaluetta (mekaanisen) kanataa kaventaa..

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: vapariräpellys mallia tein itse ja säästin
« Vastaus #41 : 14.02.2014, 10:04:51 »

Nelosella 180 taulussa ja täyskaasulta nappivitonen pesään ja avot, käry oli melkonen ja kotiin ei meinannut päästä :D

Huomenna laatikko alas ja vauhtipyörä sorvarille oikastavaksi..
Ettet kuitenkin vaan sulattanut sitä M46 kitkapakka systeemiä?

 

Ateho  Elekma