Kulkukoira  Proturbo

398/160 vinokonee kanne teko

  • 60 Vastauksia
  • 28696 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #15 : 07.02.2016, 12:22:22 »
Tosiaan, ihan sama tekeekö 160, 398 tai 530 kannesta, kaikki kutakuinkin yhtä työläitä.
Mä teen kannet niin että imukanavan kattoa nostan hiukan ja kohdistan kanavat, ohjurit teroitan/lyhennän.
Pakokanava onkin sitte työläämpi...kanavan kattoa olen nostanut turbokansissa n.5mm ja samanverran kattoon leveyttä lisää.
Molemmissa kanavissa tietysti seetien juuret kannattaa portata.
Huhu kertoo että imukanavan suuta ei kannata suurentaa vaan päinvastoin hitsata täytettä ja tehdä imisarjaan supiste.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #16 : 12.03.2016, 13:40:12 »
tuohon pakokanavaan liittyen oon kuullu monelta taholta että ei kannata mennä mistään pinta alaa isontamaan, vakio venttiilille jo liian iso reikä.. liittyy näihin 530 jne kansiin
740 M50B25

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #17 : 13.03.2016, 21:46:43 »
tuohon pakokanavaan liittyen oon kuullu monelta taholta että ei kannata mennä mistään pinta alaa isontamaan, vakio venttiilille jo liian iso reikä.. liittyy näihin 530 jne kansiin
periaatteessa näin..mutta pakokanavan katossa on pitkä, loiva pahka jonka jälkeen jyrkkä mutka...tuon poistan kansista ja se 2,5mm per puoli lähtee seetirenkaan luota. Laipan suuta en suurenna.

Ja aina kun teen kannen, tuohon tehdään miralla seetit ja venttiiliin lisä viiste. Miralla kun seetit tehdään, seetirenkaan reikä suurenee n.1mm.

Mutta tuo on totta että venttiilit on järkevä vaihtaa isompiin.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa vaniukko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #18 : 13.03.2016, 22:08:02 »
tein yhen 2250 jokkis koneen 96 mäntä 77 isku 530 kannella 46/38 venat pakokanava muuten vakio mut seetiltä aukastu sen verran mitä 38 venttiilin takia tarvis,imukanavia sitten hierottu oikein tunteella.koneteho 220hp/250nm

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #19 : 14.03.2016, 14:11:28 »
tein yhen 2250 jokkis koneen ... 250nm

Aika hyvin.
Paljonko puristusta?
Mikä polttoaine?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #20 : 14.03.2016, 18:44:01 »
Aika hyvin.
Paljonko puristusta?
Mikä polttoaine?

jokkiksesta kyse ni normaali pumpusta saatavaa bensaa pitää olla.

Poissa vaniukko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #21 : 14.03.2016, 20:39:24 »
kyllä 98e.puristussuhde on 12,5.tässä on omatekonen 4-1 peltisarja formula kollektorilla,en tiedä oisko 4-2-1 sarjalla saanu jonkun nyyttönin lisää mut toisaalta aika ylävetoinen tuommonen on muutenkii.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #22 : 15.03.2016, 12:31:31 »
jostain jenkkifoorumilta luin että formulakolektori vaatii lyhyenpakoputken että se toimii. mä aattelin kokeilla R1 mallin pakosarjaa yhteen äffäryhmän volkkariin, ainaki puhuvat että tulee molempien pakosarjojen hyöty.

Poissa Vol530

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #23 : 18.03.2016, 20:55:42 »
tein yhen 2250 jokkis koneen 96 mäntä 77 isku 530 kannella 46/38 venat pakokanava muuten vakio mut seetiltä aukastu sen verran mitä 38 venttiilin takia tarvis,imukanavia sitten hierottu oikein tunteella.koneteho 220hp/250nm

Tekemässäni B21- moottorissa (vakio alakerta+530), 44x35 venttiileillä 191 hv/232Nm 6080/5260 rpm, 40/34mm kaasuttimilla.
Millä kierrosluvulla tuli nuo 220hp/250Nm, hienot lukemat 530- kannella ja 98E- bensalla jarrutetuksi ?

 
 
   

Poissa Vol530

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #24 : 18.03.2016, 21:06:21 »
jostain jenkkifoorumilta luin että formulakolektori vaatii lyhyenpakoputken että se toimii. mä aattelin kokeilla R1 mallin pakosarjaa yhteen äffäryhmän volkkariin, ainaki puhuvat että tulee molempien pakosarjojen hyöty.

Sen mitä olen noita valmiita merged- kollektoreita katsellut niin jatkavat primääriputkien pituutta jopa 10-15cm joten jos sellaisenaan vaihtaa perinteisen tilalle niin viritetyt pituudet eivät enää päde. Primäärejä pitää lyhentää samassa suhteessa
jotta pakosarjan pulssit toimisivat entisellä kierrosluvulla.

Poissa RKK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #25 : 18.03.2016, 23:38:24 »
OHO voimaa, missä penkeissä nää lukemat on saatu?

Poissa teemum93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #26 : 19.03.2016, 22:14:15 »
Meillä oli 2.3litranen vakio alakerta 530 kittikansi,  ruttua 12.5, 45fajsit, 4-1 sarja, 210hv/260nm pyörältä esatechillä. Ja tuohon pakokanavaan ei paljo kannata koskee
« Viimeksi muokattu: 19.03.2016, 22:22:08 kirjoittanut teemum93 »

Poissa vaniukko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #27 : 20.03.2016, 08:09:09 »
tuossa oli paras teho 7000 rpm ja sen ylemmäs en kehannu kierrättää,tehokäyrä oli vielä nouseva.kovin vääntö tais olla 5800-6000rpm.ja tässäkii on 45 fajssit,tosin aika isoilla sisäkurkuilla.mulla käytössä moottorijarru missä säädetty,lukemat pitää kyllä paikkansa,niin moneen pyörädynoon verrattu.aika pitkät tässäkin primäärit ja kollektorin jälkeen kuristettu 2 tuuman putkee joku 120mm sitten 2,5 putki.

Poissa Janne2max

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #28 : 23.03.2016, 18:01:01 »
Meillä oli 2.3litranen vakio alakerta 530 kittikansi,  ruttua 12.5, 45fajsit, 4-1 sarja, 210hv/260nm pyörältä esatechillä. Ja tuohon pakokanavaan ei paljo kannata koskee
taijjat huijata :D

Poissa porttari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #29 : 23.03.2016, 19:32:47 »
Itseäni epäilyttää kyllä 7000rpm:llä se liki 100hp/L . Taitanee tarvita sen 7500rpm ennen tehon täyttymistä. Välillä näissä jokkiskoneissa on melko uskomattomalta kuulostavat poikkeuksellisen kovat teholliset keskipaineet..  Mutta jossain jarrussa tuollaisia lukemia voi tullakin ja tietysti kannattaa samassa käydäkin, niin saa tehdyille muutoksille vertailupohjaa.

 

RallyBaron  Samppasport