Carcom Oy  Ateho

740 B230f kutitus

  • 68 Vastauksia
  • 23441 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hugemaister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
740 B230f kutitus
« : 02.03.2016, 19:27:22 »
Hei kaikki vesselit, viikonpäivät täällä foorumilla selaillen ja etsiskellen tietoa siihen kuitenkaan vastauksia löytämättä niin uskaltaudun esittämään kinkeriä kysymyksiä  ;D
Eli minulla on 740 vm-90 b230f aw-70 Minulla on kansi eräällä herrasmiehellä tämän foorumin kautta tulossa työstettynä ja siihen tulee vx3 nokka. Tehotavoitteet ovat siinä 150-170hp korvilla
Nyt mieleeni jää pari kysymystä paketin suhteen.
-Laatikko: Automaatti kyllä ja käsittääkseni aw71/72 kestää hyvin tällaisessa?
-Suuttimet: Isot pojat kertoivat että tinakoneen (960?) siniset suuttimet sopivat tällaiseen projektiin?
-Imm: mikä sopii tähän ja tarvitseeko isompaa kaasuläppäkoteloa?
-Tonin lastu olisi suunnitelmissa (muita ehdotuksia?)
-Perä: Mikä perä olisi oivallisin (kyseessä kuitenkin nykyinen käyttöauto ja harrasteautoksi jäädessään ajellaan paljon)
-Putkisto: En kaipaa hirveää meteliä tyhjästä, eli maltillisen sporttinen.
-Muuta mitä tästä unohdin?

Kiitoksia herrasmiehille ja naisille vinkeistä ja ideoista 8) 8)

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4112
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #1 : 02.03.2016, 19:41:30 »
Säästä kaikki nuo luettelemasi listan osiin kuluvat varat ja vaihda autosi Turbo-malliin. Best bang for the buck.

Poissa Keppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #2 : 02.03.2016, 19:42:56 »

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #3 : 02.03.2016, 20:34:40 »
TässäKIN topicissa on hyvä muistuttaa että vaihtamalla vaparin turboon, ei ole b230f moottorin virittämistä.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #4 : 02.03.2016, 20:49:39 »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=464.0

Tuoltakin loytyy aika paljon infoa, vaikka kohtuu turbopainotteinen onkin
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #5 : 03.03.2016, 18:04:47 »
Tehotavoitteet ovat siinä 150-170hp korvilla
Nyt mieleeni jää pari kysymystä paketin suhteen.
-Suuttimet: Isot pojat kertoivat että tinakoneen (960?) siniset suuttimet sopivat tällaiseen projektiin?
-Imm: mikä sopii tähän ja tarvitseeko isompaa kaasuläppäkoteloa?
-Tonin lastu olisi suunnitelmissa (muita ehdotuksia?)
-Perä: Mikä perä olisi oivallisin (kyseessä kuitenkin nykyinen käyttöauto ja harrasteautoksi jäädessään ajellaan paljon)
-Putkisto: En kaipaa hirveää meteliä tyhjästä, eli maltillisen sporttinen.
-Muuta mitä tästä unohdin?

nuo b230f suuttimet kuulemma piisaa 200hp

3" immu vois olla kyllä paikallaan

Mulla on imusarjaan hitsattu laippa, mihin sopii 850 65mm läppäkotelo. Tuon toimivuus/hyöty käytännössä on vielä arvoitus.

Tonin lastut tai mega vois olla hyvä niin saat sytkää kiristettyä

Tuossa tomaatissa taitaa olla tiuha perä jo vakiona

Puristusten kasvatus lisää pakoääntä hiukan, joten 2 2,5" vaimenninta kannattaa laittaa.
Kannattaa pakosarja vaihtaa..vakiosarja riittää ainakin 160hp mutta siitä eteenpäin ei tietoa. 4-2-1 peltisarja vois kanssa olla passeli. Ja sarjan jälkeen supiste niin saa pienen vastapaineen. Perälle 2,5".

NÄMÄ ON MUN HENK. KOHT. KOKEMUKSIA JA MISSÄÄN NIMESSÄ EN VÄITÄ ETTEIKÖ PAREMPIA RATKAISUJA OLISI.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Keppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #6 : 03.03.2016, 20:00:09 »
Mä veikkaisin että, ton VX3 nokan tilalla pitäs olla joku muu nokka tolla tehotavotteella vaparissa.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #7 : 03.03.2016, 21:29:32 »
Mä veikkaisin että, ton VX3 nokan tilalla pitäs olla joku muu nokka tolla tehotavotteella vaparissa.
niijuu...eikö toi ole hiukan sellanen karavaanari nokka?
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Keppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #8 : 03.03.2016, 21:57:54 »
Mun perstuntumilla yläpäästä jää puuttumaan jotain. Veto alkaa hyytymään 5000rpm jälkeen ja mulla tulee rajotin 7500rpm kohdalla.

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #9 : 03.03.2016, 23:12:05 »

Hatun nostoa lähetään vaparia, vaparina virittämään -H-

Laatikko: AW71L
Suuttimet: T4 tai T5 ei tartte kikkailla etuvastuksiin kanssa
Imm: Tästä en osaa sanoa, uskosin ei ainakaan pahasta
Lastu: Ehdottomasti niin sytkän kuin bensapuolelle. Lastuntekijöitä löytyy monia, hyvää infoa löytyy lastu/ohjelmoiti puolelta. Fb:n boxeilla pääset ainakin alkuun
Perä: Automaatti 3,9 tai 4,1 ei tunnu niin kuoleelta
Putkisto: 4-1 kerran tehoa hait etkä käyttömukavuutta, supisteen voit tähänkin laittaa. Ainakin 2.5" putki ekalle pöntölle
Nokka: D, K tai H jos käyttömukavuutta haet nii V- sarjasta joku. Säädettävää nokkapyörää, saa kaiken ilon irti
Kansi: Perus 1mm pois, ventiili/seetitöitä, kanaviin siistimistä ainakin. Ellei halua investoida 531, tekisin silti niihinkin samat  :D
Sähköflekti, viskon tilalle

Selaa täällä on paljon hyviä topiceja aiheesta kuten : http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=11521.0
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #10 : 03.03.2016, 23:32:56 »
Mun perstuntumilla yläpäästä jää puuttumaan jotain. Veto alkaa hyytymään 5000rpm jälkeen ja mulla tulee rajotin 7500rpm kohdalla.
näin olen käsittänyt. Itellä oli joskus pikkukoneessa H-nokka ja vaikka melko negatiiivisia mielipiteitä oli tuon vetoalueen kanssa niin kyllä tossa ainakin tehdyllä kannella alkoi täysrähinä 3000rpm jälkeen ja veti loppuun asti.
Yks vois olla hiottu nokka, esim. Rintakarin nokat on ilmeiseati nitrattuja (musta pinta) ja hintaa oli lashcappeineen 140€.
Putkisto: 4-1 kerran tehoa hait etkä käyttömukavuutta, supisteen voit tähänkin laittaa. Ainakin 2.5" putki ekalle pöntölle
Nokka: D, K tai H jos käyttömukavuutta haet nii V- sarjasta joku. Säädettävää nokkapyörää, saa kaiken ilon irti
Kansi: Perus 1mm pois, ventiili/seetitöitä, kanaviin siistimistä ainakin. Ellei halua investoida 531, tekisin silti niihinkin samat  :D
nimenomaan, 4-1 saa huipputehoja, mutta kyllä melkein laittaisin 4-2-1. Jo pelkkien pakoäänien vuoksi :) nostetut puristukset+4-1 pakosarja+2,5" putkisto menettelee jos äänistä ei välitä..ja en usko että tuolla 4-1 sarjalla saavutetaan paljon enempää kuin max. 5hv tehon nousu.

Onko kukaan koittanut katuautossa yli 12mm nostolla olevaa talttanokkaa..asteitahan ei kauheesti katuautossa saa olla.

Uskallan väittää että säädettävä nokkapyörä tähän kokoonpanoon tulee :D
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #11 : 03.03.2016, 23:49:32 »
4-1 saa huipputehoja, mutta kyllä melkein laittaisin 4-2-1. Jo pelkkien pakoäänien vuoksi :) nostetut puristukset+4-1 pakosarja+2,5" putkisto menettelee jos äänistä ei välitä..ja en usko että tuolla 4-1 sarjalla saavutetaan paljon enempää kuin max. 5hv tehon nousu.


Uskallan väittää että säädettävä nokkapyörä tähän kokoonpanoon tulee :D

Sitten noissa 4-2-1 on erivalmistajilla eroja. Allekirjottaneella on Raakinsarja ja tuppaa pyörettä tekemään, jonka ansiosta tulee "välikuolema" tämä parani miltei olemattomiin supisteella  :) Uskoisin varmaan riippuu todella paljon muustakin kokoonpanosta tehonousu. Näinhän se on: kaikki vaikuttaa, kaikkeen

On niitä vastaan tullu, puuttuu säädetettävä pyörä ja sitten ihmeteellän ei pelitä kunnolla  :idiot2:
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #12 : 04.03.2016, 00:24:02 »
nuo b230f suuttimet kuulemma piisaa 200hp

3" immu vois olla kyllä paikallaan

Mulla on imusarjaan hitsattu laippa, mihin sopii 850 65mm läppäkotelo. Tuon toimivuus/hyöty käytännössä on vielä arvoitus.

Tonin lastut tai mega vois olla hyvä niin saat sytkää kiristettyä

Tuossa tomaatissa taitaa olla tiuha perä jo vakiona

Puristusten kasvatus lisää pakoääntä hiukan, joten 2 2,5" vaimenninta kannattaa laittaa.
Kannattaa pakosarja vaihtaa..vakiosarja riittää ainakin 160hp mutta siitä eteenpäin ei tietoa. 4-2-1 peltisarja vois kanssa olla passeli. Ja sarjan jälkeen supiste niin saa pienen vastapaineen. Perälle 2,5".

NÄMÄ ON MUN HENK. KOHT. KOKEMUKSIA JA MISSÄÄN NIMESSÄ EN VÄITÄ ETTEIKÖ PAREMPIA RATKAISUJA OLISI.
Takaan että 230F sumuilla ei mennä 200hp, ei edes lähelle. Kuusi semmosta nippanappa piisaa vakio tinakutosessa siihen 200hp mitä se on saattanut uutena lähes tuottaa.

Ainakaan mittauskykynsä puolesta ei 200hp aiheuta vaihtotarvetta immulle, eri asia on jos haluaa 3" imuputkiston.

Tietääkseni Toni ei ole tehnyt lastuja 200hp vapariin tällasella kokoonpanolla (jota ei ole edes päätetty), ja uskallan sanoa että hattulastut nyt vaan ei osu kohilleen, kyllä ne tarttee ihan kyseiseen yksilöön tehdä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa vaniukko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #13 : 04.03.2016, 09:25:15 »
ei sinällään liity ruiskuhommiin mut vakio pakosarjalla jossa lyhennetty toisio putkia penkitetty 186hp/245nm konetehoa 45mm solekseilla.samanlainen kone omatekoisella 4-2-1 sarjalla jossa 2 tuuman toisiot 205hp/255nm.paras teho muistakseni 5500-5800 vakio venoilla nämä koneet.toki kanteen tehty muutakin kuin se perinteinen purseiden poisto.mut nämä on niitä jokkis virityksiä.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #14 : 04.03.2016, 10:32:08 »
ei sinällään liity ruiskuhommiin mut vakio pakosarjalla jossa lyhennetty toisio putkia penkitetty 186hp/245nm konetehoa 45mm solekseilla.samanlainen kone omatekoisella 4-2-1 sarjalla jossa 2 tuuman toisiot 205hp/255nm.paras teho muistakseni 5500-5800 vakio venoilla nämä koneet.toki kanteen tehty muutakin kuin se perinteinen purseiden poisto.mut nämä on niitä jokkis virityksiä.
eli pakosarjankin vaihto lienee turhaa vielä 170hp tavoitteessa. Taidan tuon lyhennyksen tehdä omaan 2nelikymppiinkin.

Tuo jokkishan on ikuinen halveksunnan kohde kun pienellä budjetilla tehdään kilpa-auto.
oletetaan vaan että riittää kun on sinneppäin.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

 

Kulkukoira  Proturbo