Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

740 B230f kutitus

  • 68 Vastauksia
  • 23446 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #30 : 15.03.2016, 21:00:47 »
Selvitä kannen höylääjältä tarvitsetko lyhyemmän nokkaremmin.
ei tarvitse lyhempää remmiä

Autoihinvaraosat.com tuolta saa valikoitua haluamansa merkin...toinen on osamies.fi.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #31 : 15.03.2016, 21:18:42 »
Omassa B230f koneessa 2,3mm laskettu kansi
Motonet laatuinen, hammasparia lyhempi nokkaremmi meni juuri ja juuri päälle
Maksoi 12e ja paketissa lukee Goodyear
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Hugemaister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #32 : 15.03.2016, 21:27:38 »
Selvitä kannen höylääjältä tarvitsetko lyhyemmän nokkaremmin. Motonet-laatu riitää vapari Volvon osissa pitkälle.

Simons-putkiston yksi hyvä tai huono puoli voi olla hinta. Riippuen kummalta puolelta tiskiä asiaa tarkastelee. Kannustaisin tekemään putkiston itse niin saat juuri sellaisen, kun sattuu tulemaan.

Millaisen pakosarjan laitat, vai kerroitko jo?

No rahaahan ei ole liikaa, mutta mieluummin panostan hyviin osiin kuin yritän säästellä. Toisaalta eräs tuttuni sanoi että mene tiittasen pakoputkipajalle kannelmäkeen, siellä ne tekee sulle sellaisen putkiston kuin haluat. Peltipakosarjaa on suositeltu (mistähän löytäisi?)hyviä/huonoja puolia kyseisessä?

Poissa Keppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #33 : 15.03.2016, 21:48:25 »
Ite oon käyny Tiittasella muutaman kerran. Suosittelen sitä, pääsee vähän halvemmallakin kun tolla Simonssin putkistolla.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #34 : 15.03.2016, 22:37:12 »
Omassa B230f koneessa 2,3mm laskettu kansi
Motonet laatuinen, hammasparia lyhempi nokkaremmi meni juuri ja juuri päälle
Maksoi 12e ja paketissa lukee Goodyear
mulla on allekirjotukaen kilpurin koneessa lohkosta 0,6mm ja kannesta 1,6mm pois ja sierran remmi ei mene, ei sitte millään paikoilleen
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 475
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #35 : 15.03.2016, 23:13:47 »
mulla on allekirjotukaen kilpurin koneessa lohkosta 0,6mm ja kannesta 1,6mm pois ja sierran remmi ei mene, ei sitte millään paikoilleen
Ja mulla höylätty 2mm kannesta ja sierran remmi.
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #36 : 16.03.2016, 09:26:39 »
No rahaahan ei ole liikaa, mutta mieluummin panostan hyviin osiin kuin yritän säästellä. Toisaalta eräs tuttuni sanoi että mene tiittasen pakoputkipajalle kannelmäkeen, siellä ne tekee sulle sellaisen putkiston kuin haluat. Peltipakosarjaa on suositeltu (mistähän löytäisi?)hyviä/huonoja puolia kyseisessä?


Vakiopakosarjasta voi koverrella kaikki purseet pois ja siistiä mahdollisimman hyväksi ja kääriä lämmöneristenauhan ympärille niin ei homota kuuma konetilaan. Sarja kannattaa kohdistaa huolella kanteen ja etuputkeen siten, että pykämää ei ole ainakaan kaasun tulosuuntaa vastaan eli tarvittaessa kaivat sarjan suulta ja etuputken suulta. Etuputkea (toisiot) venyttämällä saat tälläisella vakiosarjalla mukavasti alempana vääntävän motin, joka on automaatissa tärkeämpää kuin keppiautossa. Linkissä esimerkki 240-putkesta http://aijaa.com/3rcXYz

Peltisatseilla saat enemmän tehoa, mutta käytännön vetoalue siirtyy ylemmäksi kaupasta ostettavilla peltisarjoilla. Näitä on tarjolla kahta perustyyppiä 4-2-1 ja 4-1. Kevyesti viilattu moottori ei hyödy liian reilunkokoisista putkista, joten älä hulluttele putkikoossa. Peltipakosarjakin kannattaa eristää moottoritilan lämpöjen pienentämiseksi ja eriste auttaa myös ylläpitämään kaasun virtausnopeutta suurempana pienemmilläkin kuormilla. Tässä linkki yhteen käypäseen sarjaan: http://shop.klracing.se/sv/artiklar/extraktorgrenror-volvo-740-940-8v-4-2-1.html

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #37 : 16.03.2016, 13:40:26 »
Vakiopakosarjasta voi koverrella kaikki purseet pois ja siistiä mahdollisimman hyväksi ja kääriä lämmöneristenauhan ympärille niin ei homota kuuma konetilaan.

Tämä on jo sen tason näpertelyä että tarkinkaan dyno ei pysty mittaamaan toimenpiteen vaikutusta

Sarja kannattaa kohdistaa huolella kanteen

Pakosarjan kohdistaminen kanteen saattaa huonontaa suorituskykyä sillä kannen ja sarjan välillä oleva porras ehkäisee pakokaasun takaisin virtausta. Lisäksi kohdistaminen vaatii jo valmiiksi avaran pakokanavan suurentamista
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #38 : 16.03.2016, 15:27:03 »
Pakosarjan kohdistaminen kanteen saattaa huonontaa suorituskykyä sillä kannen ja sarjan välillä oleva porras ehkäisee pakokaasun takaisin virtausta. Lisäksi kohdistaminen vaatii jo valmiiksi avaran pakokanavan suurentamista
näin olen ittekkin käsittänyt. Pakokaasuhan vaatii pienen vastapaineen. Peltisarjassa oon tuon supisteen laittanut (viimeisen) kollektorin jälkeen..se että onko se oikeassa paikkaa..sitä en tiedä.
Mutta luulisin että käppyröissä on melko minimaalinen ero tuon supisteen sijainnissa.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #39 : 16.03.2016, 16:12:35 »
Hitto kun en nyt löydä kuvaa eräästä pakosarjasta, mikä oli hyvinkin havainnollistava tän pakopuolen "rapun" suhteen. Siinä pakosarjan putket oli ainakin 8mm suuremmat halkaisijaltaan kuin kannen reikä. Sitten sinne ison putken sisään oli hitsattu pienempi putkentumppi, jonka koko taas vastasi kannen pakokanavan kokoon ja muotoon.
Tämä ilmeisesti liittyi siihen pakokaasun takaisinvirtaukseen muuttaen virtauksen suuntaa.

Mutta F:n ehjä, orggis valusarja on aika hyvä, ainakin ajatellen käyttöautoilua ja miedompia virityksiä.
 
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #40 : 16.03.2016, 16:23:17 »

Pakosarjan kohdistaminen kanteen saattaa huonontaa suorituskykyä sillä kannen ja sarjan välillä oleva porras ehkäisee pakokaasun takaisin virtausta. Lisäksi kohdistaminen vaatii jo valmiiksi avaran pakokanavan suurentamista

Mitäpä, jos joskus lukisit jotakin välistä loppuunkin asti! Automaatteihin ehdotellaan vauhtipyörien keventämisiä sun muuta kytkintuubaa ja  rissojen keventäminen on turhaa ja pakosarjan purseiden poisto on turhaa ja ollaan omassa omahyväisyydessään niin polleaa, että henkselit meinaavat revetä  :idiot2:

Kerroin tuolla yllä, että:

"Sarja kannattaa kohdistaa huolella kanteen ja etuputkeen siten, että pykämää ei ole ainakaan kaasun tulosuuntaa vastaan eli tarvittaessa kaivat sarjan suulta ja etuputken suulta."

Ei tuossa neuvottu kantta alkaa kaivamaan :idiot2:

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #41 : 16.03.2016, 16:28:01 »
We have new sheriff in the town
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #42 : 16.03.2016, 16:32:04 »
näin olen ittekkin käsittänyt. Pakokaasuhan vaatii pienen vastapaineen. Peltisarjassa oon tuon supisteen laittanut (viimeisen) kollektorin jälkeen..se että onko se oikeassa paikkaa..sitä en tiedä.
Mutta luulisin että käppyröissä on melko minimaalinen ero tuon supisteen sijainnissa.

Paras pakosarja on sellainen, joka synnyttää pakoventtiillin suulle oikealla hetkellä alipaineen.

Mikäli tarkoitat sanomalla "Pakokaasuhan vaatii pienen vastapaineen." sitä, että pakosarjassa tulisi synnyttää pakokaasun virtausta vastustavaa painetta niin olet väärässä. Tämä on kaupunkilegenda. Kaksitahtimoottoreissa tilanne on toinen, jossa vastapaineaalloilla palautetaan pakotahdin jälkeen pakokanavaan ja putkeen syöksyvää tuoretta seosta takaisin männän päälle ennen kuin pakoaukko sulkeutuu ja seosta ruvetaan puristamaan kokoon.

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #43 : 16.03.2016, 16:45:07 »
Hitto kun en nyt löydä kuvaa eräästä pakosarjasta, mikä oli hyvinkin havainnollistava tän pakopuolen "rapun" suhteen. Siinä pakosarjan putket oli ainakin 8mm suuremmat halkaisijaltaan kuin kannen reikä. Sitten sinne ison putken sisään oli hitsattu pienempi putkentumppi, jonka koko taas vastasi kannen pakokanavan kokoon ja muotoon.
Tämä ilmeisesti liittyi siihen pakokaasun takaisinvirtaukseen muuttaen virtauksen suuntaa.

Mutta F:n ehjä, orggis valusarja on aika hyvä, ainakin ajatellen käyttöautoilua ja miedompia virityksiä.

Samaa mieltä tuosta, että valusarja sopii oikein hyvin miedompaan viritykseen. Linkissä kuva sellaisesta, josta on purseet poistettu sisältä ja päältä ja se on kohdistettu kanteen siten, että pakokaasu pääsee mahdollisimman helposti syöksymään sen sisälle, mutta takaisinmenosuunnassa sarjaan tehty ramppi ahdistaa.

http://aijaa.com/U44d5Z

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2285
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #44 : 16.03.2016, 17:09:09 »
Ahdetaanko taas välillä kun tuntuu tuo vaparilla ajaminen nostavan verenpainetta? ::)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron